Inlägg från: lilaemma |Visa alla inlägg
  • lilaemma

Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!

Hej, här är en till. Har barn födda 08, 10, 13... Och så lilla houdini nu då...

• lilaemma
    Micka! skrev 2016-09-09 07:06:39 följande:

Kul Hur mår ni, och när har ni bf? Har ni också fixat större bil eller är på väg att göra det? Har ni nått tips på bra syskonvagn?

Tack för inbjudan till fb, men hänger nog gärna här ett tag till, tills värsta missfallsrisken är över!

Mår faktiskt nästan lite för bra. Har spytt mig igenom alla mina graviditeter, men än så länge räcker det med armbanden för att funka normalt. Kan inte låta bli att oroa mig för mf... Väldigt tidigt än aå länge bf 13-15 maj, beroende på vilen app hag använder. Har tempat för att hålla koll på cyklerna, men ändå fått två olika bf... Men sen diffar det ju ändå på +-2 veckor, så det ör ju inte hela världen..
  • lilaemma
    Micka! skrev 2016-09-10 20:23:47 följande:

Ja, jag mår också väldigt bra, det är knappt jag känner av att jag är gravid, lite kissnödig, lite illamående nu bara, så man är ju orolig! Men får försöka tänka att det kommer gå bra

Vi har köpt bil idag, det blev en XC90, men vi har ju tittat på bilar i ca 2 mån, så det blev rätt bil känns det som

Men har inte en aning vad för syskonvagn vi ska införskaffa efter jul, men har ju ett tag på mig!

Jag tog ett nytt CB digitalt idag och det hade ökat från 1-2 till 2-3 ska ta ett nästa vecka också för att försöka hålla mig lugn. Hormonerna stiger ju uppenbarligen och det är ju bra. Mådde faktiskt lite sämre idag, vilket ju är bra trots att det är jobbigt...

Vad gäller vagn har vi en babyjogger city select som vi är väldigt nöjda med...
  • lilaemma
    Mor till Ella skrev 2016-09-12 19:56:50 följande:

Jag väntar mitt 4:e barn BF slutet av april början av maj.

Vid tidigare graviditeter har jag mått så illa vid denna tiden. Men nu svettas jag bara och har sug på olika saker. Uppblåst är jag också. Jag är bara i vecka 7-8 något sådant men ser ut som jag är i vecka 20.

Jag har 3 tjejer tidigare kan detta betyda att jag väntar en påg?

Hur har ni mått tidigare?

Har kräkts och mått tokilla oavsett kön, men bara tappat hörsel med pojkarna...
  • lilaemma
    Micka! skrev 2016-09-18 08:34:05 följande:

Nä, jobbigt! Hur långt emellan har du testat? Hoppas det är nå fel på testet!

8 dagar mellan testen, så det borde verkligen varit starkare nu..
  • lilaemma
    Micka! skrev 2016-09-18 20:47:25 följande:

Jobbigt, i vilken vecka ska du vara nu? Har du kontaktat vården, så de kan ta prover, eller göra vul?!

Ska vara 6+0 idag. Tänkte ringa BM imorgon, men tvivlar starkt på att de gör nånting annat än ber mig vänta...
  • lilaemma
    Micka! skrev 2016-09-18 21:26:45 följande:

Antagligen, men att du får en tid inom en vecka i alla fall. Väntan är ju som tortyr. Men att testet visade som det gjorde, behöver inte betyda att det är något fel! Men vet hur det känns....

Har haft ganska många tidiga mf, minst 5 i alla fall. De tre graviditeter som lett till barn har jag knappt kunnat stå upp utan att kräkas... Den här gången har jag slagit kullerbyttor och åkt karusell... Då jag känner inga stora förhoppningar. Min enda lilla livlina är att jag testade så tidigt på morgonen... Men vid det här laget borde det inte spela någon roll... 6+0 är ju egentligen 4 veckor efter befruktning och CB bordebytt vecka i 5+0... Så den har ju fått en extra vecka på sig...
  • lilaemma
    Micka! skrev 2016-09-19 12:24:34 följande:

Ok, du kan ju prova med ett nytt test, men förstår hur du tänker, hoppas det ordnar sig! Graviditeter kan vara väldigt olika och lika....

Fick tag i BM som hänvisade till KK och fick tag i KK och de låter mig komma på UL 3 okt. Så två veckors väntan max. Sen vet jag. Känns skönt. De sa att man inte skulle bry sig om CB att de alltid har fel..så jag försöker låtsas spm ingen ting i två veckor...
  • lilaemma
    Micka! skrev 2016-09-19 21:18:58 följande:

Håller med, bry dig inte om vad clearblue visade, vi väntar ju barn. Hoppas det två veckorna flyter på, du får försöka fokusera på något annat. Hoppas du får ett bra besked då

Fast nu börjar det komma blod också, så jag är rätt säker på att det är kört. Min statistik är inte så bra. 9 graviditeter, 3 barn 6 mf...
Svar på tråden Väntar fjärde barnet med bf i maj 2017!