Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?
Mariro: Vad jag har förstått så brukar det försvinna efter förlossningen. Jag har något liknande, men har inte undersökt det. Det är sååå lite på mig och jag har inte vart besvärad av det. Men du borde få mer information om det på undersökningen, du får gärna uppdatera här då! :)
Aamanddal: Jag tror det är som ems86 säger, att bebisen trycker eller har tryckt väldigt mycket där. Jag kan få jätteont vissa dagar när bebisen tryckt, och ibland kan det hänga i länge om bebisen inte ändrar position. Jag var tillochmed inne hos mvc tidigare i grav för jag var stensäker på att jag fått havandeskapsförgiftning eller något för jag hade jätteont under flera dagar uppe på magen, men de va tydligen bara bebisen som orsakat det :)
ems86: Skönt att höra! Förstår vad du menar, nu får sista tiden gå fort tycker jag! :) Vissa dagar är hemska medans andra går an, igår var en väldigt dålig dag. Min sambo kom hem från jobbet, fixade mat och efteråt frågade han "hur mår du egentligen? du ser väldigt tom ut idag" och jag började störtlipa. Jag är inte den som gråter i vanliga fall, så jag antar att det behövde komma ut lite helt enkelt för efteråt kändes det bättre!
Idag var jag hos min läkare för att förlänga min sjukskrivning och frågade om jag kunde få citodon (min bm rekommenderade mig att be om just den förra mvc-mötet) och det fick jag, så nu hoppas jag på att åtminstone huvudvärken kommer bli bättre! Ett litet ljus i tunneln iallafall! :)
Så skönt att du fick citodon!! Huvudvärk under förlossningen känns ju kanske lite onödigt.. Det gör ju ont ändå så att säga...