BF maj 2017
V.28 idag:). Är det någon mer som ska ha planerat snitt?
V.28 idag:). Är det någon mer som ska ha planerat snitt?
Jag frågade läkaren om det när jag var på tillväxt UL eftersom jag har lite kvar av min mellangård. Detta kommer troligen av att jag sprack bakåt min första förlossning och sen sprack samma bristning upp vid andra. Då sa läkaren att risken för att jag spricker mer en tredje gång är oerhört liten och eftersom jag har visat att jag klarar av att föda vaginalt två gånger så tyckte hon absolut att jag ska göra det. Känner mig ganska nervös för det, men det hör ju så klart till.
Jag ska också ha planerat snitt. Hade planerat snitt även med första barnet.
[quote=77384586][quote-nick]annadenise skrev 2017-02-06 15:31:03 följande:[/quote-nick]
Tyvärr så vill många läkare inte inse risken. Om du vill ha snitt så tycker jag att du ska stå på dig. Jag bor i Spanien och har privat försäkring (för att vara säker på att jag får snitt). Min första son föddes i Sverige. Jag sprack väkdigt mycket och vart dessutom felsydd. Jag berättade för min gynekolog att 50% av svenska kvinnorna får någon typ av förlossningsskada och han vart helt chockad (det är högst i Europa) jag menar inte att skrämma någon men har du spruckit så mycket 2 ggr så tycker jag du ska ktåva snitt. Det är tyvärr en ekonomisk fråga eftersom att snitt kostar mer än en vägskäl förlossning.
Självklart hade jag velat föda vaginalt men jag vill inte riskera något denna gång!
[/quote
Oj vissa ord blev så fel...ska stå kräva snitt och vaginal förlossning (jag vet att ni förstod men ville korrigera ändå)
Det kommer säkert gå jättebra! De är väldigt professionella! Jag var också nervös innan mitt första snitt. Litet tips: kan vara bra att ta med amningskudde till BB så känns det inte obehagligt för att bebisen ligger mot snittet.
Jag ska förmodligen också ha planerat snitt. Opererades för framfall för 2,5 år sedan och är inte sugen på att få tillbaka det. ;)
Jag är helt förälskad i bärsjalar. Jag fick tips av en kompis när min son var 8 veckor,och både han och jag gillade det direkt.
Nu till min fråga. Denna gång skulle jag vilja börja bära i sjal direkt,redan på bb och även lära mig amma i sjal. Har någon erfarenhet av att bära i sjal direkt efter att ha gjort kejsarsnitt?
Jag har hört vissa säga att det går bra medan andra säger att man bör vänta tills såret läkt?(När man bär i sjal så fördelas ju vikten bra och de blir inte "tungt"att bära bebis)
Rent viktmässigt så är det ju godkänt. Annars ska man ju vara försiktig de första 6-8 veckorna med att bära tungt. Jag kände mest av mitt snitt vid vridrörelser eller promenader i början. Däremot är ju bebis i babyskydd för tungt i början, bebis i vagn som ska nerför trappor också för tungt osv. Eftersom du har hört lite olika kan du ju fråga om det på inskrivningssamtalet där du får träffa lite experter.
Menar varukorgen under vagnen
Jag har nu fått gått in i v.31 och foglossningen har blivit ännu värre. Benet låser sig och det är som knivhugg när jag går. Jag har även fått diagnos kronisk seninflammation (som brukar försvinna några månader efter förlossningen). Jag pendlar till jobbet ca 3 h/dag och jag har med mig min 3 åring i vagn (han går på dagis där jag jobbar),upp o ner på tåget. Jag har kämpat på de sista veckorna men i måndags kom jag knappt upp ur sängen och insåg att jag inte skulle kunna jobba mer,så är nu sjukskriven sedan igår.
Jag har gått upp totalt 6 kg,men går som en 80-åring pga foglossningen. Som ni andra skriver,att vända sig i sängen är ett projekt:)
Är det någon mer som har för högt glukosvärde? Jag hade 140,vilket är alldeles för högt. Jag va förvånad med tanke på att jag inte äter speciellt mycke godsaker,men tydligen är de ganska vanligt under graviditetens sista del. Nu äter jag inget vitt bröd eller pasta etc
Just det...Jag gjorde ul förra måndagen och då vägde vår pojke 1.270 g(de va en bra vikt för den vecka jag var i). De va full aktivitet på honom under hela ultraljudet. Nu har jag nästa ul den 20 mars
Hur mår ni? Är det bara jag som tycker tiden går sakta? Jag är nu i v.33 (32+2) och på måndag är det dags för ännu ett ultraljud-längtar:)
Jag tycker också att tiden går sakta!! 32+1 idag. Det är 2a barnet och man brukar ju säga att det går fort då :D MEn jag kollar nog appen lite för ofta och håller koll..
Hej på er!
Skickar en solig hälsning från Spanien. Imorgon går jag in i v.37.wow,känns både spännande och lite konstigt....nu närmar de sig verkligen.Bb Väskan är packad. Vår son (3 år) frågar varje dag när lillebror ska komma,så gulligt. Jag har äntligen fått datum för kejsarsnitt,den 2:a maj. Vi får se om lillebror håller sig inne tills dess,jag har haft förvärkar till och från i 1 v nu.
På onsdag är det dags för ul igen,alltid lika spännande:)
Idag var jag inne för en så kallad snittbedömning. Fast läkaren hade redan alla papper i ordning, bokat dejt med narkosläkaren och under tiden jag satt där fick jag tid bokad till snittet så något snack om att inte få det beviljat var det inte. :)
Så den 12 maj kommer lillgrabben till världen - senast.
Tiden går sååå sakta,men nu är de bara 5 dagar kvar tills vi får trädfa lillebror. Om han inte kommer denna vecka så har jag planerat snitt tills på tisdag,den 2:a maj kl 08.00......jag kommer nog ha svårt att sova kvällen innan