BF maj 2017
Känner mig precis som vanligt idag.. Väldigt konstigt att symptomen bara försvunnit såhär snabbt utan att ngt skulle va fel..
Mina två tidigare graviditeter har jag verkligen mått illa i flera veckor och varit jättetrött..
Känner mig precis som vanligt idag.. Väldigt konstigt att symptomen bara försvunnit såhär snabbt utan att ngt skulle va fel..
Mina två tidigare graviditeter har jag verkligen mått illa i flera veckor och varit jättetrött..
Det här med symptom och att känna sig gravid.. Känner ni er andra (lika) gravida hela tiden? Särskilt ni som inte lider av stark illamående?
Jag kan liksom inte längre avgöra om jag känner mig "ogravid" eller om det "bara" är magen som inte är lika svullen längre. Är extremt orolig för nytt MA och är stundtals helt övertygad om att bebis dött och att alla gånger jag tror något annat är det bara hoppet som talar. Men jag kan inte längre minnas hur det kändes i kroppen förut och känner mig lite lost. Ni med svullna magar (alla kanske): upplever ni att magen är konstant svullen eller har det gått lite upp och ned?
För mig slutade det tyvärr i missfall i v 9+0. Har gått på två vul, men fostret slutat leva i vecka 6 el 7 fast min kropp inte förstått det. Så det blev cytotec i fredags.
Som sagt verkar olika. Tycker de är så märkligt att de kan ge så olika besked hela tiden /: I Östergötland blir alla erbjudna Kub i ca v 13. Men inget VUL innan dess. Jag gjorde ett privat bara för att stilla min oro och få se ett pickande hjärta hihi. Men mvc sa bestämt nej till de om man inte har störtblödningar oh uppenbar risk för missfall.
Som sagt verkar olika. Tycker de är så märkligt att de kan ge så olika besked hela tiden /: I Östergötland blir alla erbjudna Kub i ca v 13. Men inget VUL innan dess. Jag gjorde ett privat bara för att stilla min oro och få se ett pickande hjärta hihi. Men mvc sa bestämt nej till de om man inte har störtblödningar oh uppenbar risk för missfall.
Åh att läsa detta ger mig hopp!! Jag var i vecka 6 för en vecka sedan och var på vul som inte visade något alls, och hade bara 190 i hcg. Ska dit igen på fredag och hoppas på både embryo, hjärtslag och högre hcg.
Oklart om det blir en maj-bebis eller juni för mig isf, men enligt första beräkningarna skulle det vara slutet av maj
På mitt vul mätte de min böna till v 6+ 6. Fast jag enligt min beräkning efter mens va 7 +5. Läkaren sa att det är jättevanligt att bli flyttad så här tidigt och att det egentligen inte går att säga nått om bf datumet ännu. Det är därför man har RUL för att uppskatta bf. När de är så här små kan man råkat se fel på nån mm,fostrena växer olika fort osv. Hoppas din lille växer på sig i veckan :)
Jag vet inte hur de är med ultraljud men när jag gjorde vaginalt ultraljud med min son så räknade de från sista mensen..
Håller tummarna för dig
Det är väldigt svårt att mäta fostret när den är så liten , vi såg ett hjärta i vecka 6 och det är vad läkaren har sagt till oss med så det kan nog stämma. När jag har varit på vul så har jag utgått ifrån sista mensen eftersom det är svårt att mäta längd, men på dig skiljer det ju så mycket så jag vet faktiskt inte hur du ska räkna.
Sitter i samma sitts som dig, tyvärr. Räknar att jag är i v 7+5 men på ul så såg de ett mindre foster och inget hjärtslag. Så antingen så är fostren mindre än vi tror el så är det missfall. Jätte tråkigt och jag hoppas ju självklart på det bästa för oss. Ska ringa gyn imorrn då jag gjorde ul privat. Så hoppas de kan se mer på ett vul istället för ett ul på magen. Lycka till!
JO min bmi måste sagt fel eller missförstånd. Har läst på mer och också uppfattat de så nu. Som du skrev längre ner måste de ju snarare handla om att ägglossning / fästning blivit senare än man tror. Jag personligen har pco och lång mencykel och hittar aldrig ägglossningen utan hjälp. Så jag har ingen aning om mer än mitt sista första dag i mensen. Och blev ju tillbakadaterad en vecka. Mina bön var 9,2 mm då. Jag ska på vul imorgon igen för uppföljning och datering inför kub :)