Inlägg från: Anotherone |Visa alla inlägg
  • Anotherone

BF maj 2017

MartingaleFootprints skrev 2017-03-10 13:41:06 följande:

Men hey nu har vi väl målet i sikte?
    Jaaaa!!!
    Jag har ju bf 1/5 så jag tillhör dem som har kortast tid kvar (i teorin) och det är superläskigt!! Om man tar höjd för att det är lite helger och sånt kring påsk så har jag 27,5 arbetsdagar kvar innan jag går på ledighet. Jag som har så mycket jag vill hinna med till dess

• Anotherone
    annadenise skrev 2017-03-16 08:24:41 följande:

Hur mår ni? Är det bara jag som tycker tiden går sakta? Jag är nu i v.33 (32+2) och på måndag är det dags för ännu ett ultraljud-längtar:)

Hej!

Jag mår bra! Var hos barnmorskan i tisdags (33+0) och allt ser så bra ut, bra blodtryck, bra hb och bebishjärtat tickar på.
    Vi gjorde tillväxt-UL i förra veckan som visade på något större bebis än standard i den veckan, så vi kommer få remiss till ytterligare ett längre fram då barnen ofta växer på sig mest mot slutet.

Känner mig enormt stor och klumpig dock. Blir lätt andfådd och sover rätt illa. Men man får lägga sig tidigt så man hinner skrapa ihop ett lagom antal timmars sömn ändå. Jag minns inte att jag kände mig så stor med första barnet men det kan kanske bero på att han låg mer still i magen och hade huvudet ner från v 20 och framåt typ. Den här parveln snurrar runt och har sig så att det spänner i magen på ett helt annat sätt.
  • Anotherone
    Ankissen skrev 2017-03-16 13:29:23 följande:

Har ni varit med om kraftig smärta, som en sträckning i en del av magen? Jag fick det när jag satt och körde, sen när jag sträckte ut gjorde det vrålont på det där sättet som när man sträckt sig, nere i högra ljumsken. Nu börjar det gå över. Bebis sparkar och verkar oberörd!

Ja, det hände senast i förrgår när jag skulle ta mig upp från britsen hos barnmorskan. Det bara sved och stramade och maken fick hjälpa mig upp. Är väl några ligament eller något som håller på att mjukas upp.
  • Anotherone
    jooo skrev 2017-03-16 16:56:15 följande:

Ligger era bebisar med huvvet neråt redan? Min ligge rock sparkar på tvären hela tiden ut mot sidorna. Nojjar över att den inte kommer lägga sig och fixeras. Är i v 31 + 5.

Nej min snurrar runt rätt mycket, tydligen har han gott om plats.
    För två veckor sedan hos barnmorskan låg han i tvärläge och senast i förrgår var hon tvungen att låna läkarens ultraljudsutrustning i rummet bredvid för att se om det var huvudet som kändes upptill och visst.. nu sitter han i säte.
    Efter det har jag inte känt några mer stora rörelser och min kvalificerade gissning är att det fortfarande är huvudet jag känner högst upp i magen.
    Jag är i v 34 nu (33+2) så han får ju mindre och mindre utrymme att vända tillbaka för varje dag som går.
  • Anotherone
    Paincake skrev 2017-03-16 18:33:04 följande:

.

I övrigt har jag ont och ömt. Ska till läkaren på måndag för bedömning om eventuell sjukskrivning. Jobbar ju 100 % som lärare i mellanstadiet med en hög arbetsbelastning och det funkar inte riktigt. Har så mycket sammandragningar och foglossning att jag bara bil gråta på eftermiddagarna och kvällarna.

Usch vad jobbigt
    Hoppas du kan få bli sjukskriven på deltid i alla fall så att du kan ta det lugnare och hinner vila?
  • Anotherone
    Ankissen skrev 2017-03-16 18:47:55 följande:
    Min ligger definitivt på tvären. Bm tyckte inte vi behövde oroa oss över det förrän framme i vecka 35/36. Jag nojar också en del dock över vändningsförsök och snitt. Men detta är tredje barnet och jag minns att andra barnet också var segt. Hon var inte ens fixerad när vi åkte in, låg dock nedåt.
    Jag väntar andra barnet och första var stor, så våra bebisar har väl mycket space där inne helt enkelt!
  • Anotherone
    Paincake skrev 2017-03-27 22:22:43 följande:

Inte hungrig alls, faktiskt. Det känns som om jag just nu får välja mellan bebis och luft vs. bebis och mat. Så små ytteportioner är vad som slinker ner.

Samma här. Måste påminna mig själv om att jag inte kan ta en vanlig portion för det får ändå inte plats

Däremot kan jag gå och ta en knäckemacka med smör och ost en halvtimme-timme efter middagen, så det blir (tyvärr) mer småätande.
  • Anotherone
    Bäbiiiis skrev 2017-03-28 12:39:59 följande:
    Jag är ganska hungrig och upplever inte att maten inte får plats i magen. Men jag är också ganska lång och magen har sjunkit ner ganska lågt så det finns lite plats över upptill för både mat och luft. Just nattättning har jag inte varit lockad av men är väldigt hungrig på morgonen så jag tar sällan sovmorgon. Och så småäter jag på kvällarna trots ordentlig middag runt 18.
    Vad olika det kan vara! Jag är absolut inte hungrig på morgonen. Tar en liiiiten portion fil, flingor och banan typ, och så gör jag en smörgås som jag äter på jobbet vid kanske 9:30. Idag blev det inget förmiddagsfika alls utan bara lite frukost och sen lunch.
  • Anotherone
    Ankissen skrev 2017-03-30 15:55:29 följande:

Jag mår pinsamt bra. Bebis ligger med huvudet nedåt så halsbrännan är bättre. Foglossningen håller sig om jag sköter mig och inte går för fort. Magen sköter sig, sömnen sköter sig. Trött är jag men har ändå mycket mer energi nu än tidigare. Och jag jobbar bara två veckor till. Magiskt!

Lyxigt att må så bra!
    Ska inte klaga jag heller egentligen, den enda riktiga krämpan som jag vet måste komma från graviditeten och som jag dragits med är nästäppan som var för jäklig mellan oktober och februari ungefär. Hemskt att inte kunna andas ordentligt nattetid!

Allt annat är väl sånt mer generellt, sånt som hör till. Tungt, jobbigt att vända sig i sängen, sover dåligt, uppe och kissar x antal gånger, sendrag i benen nattetid...

När min app visar att det är 32 dagar kvar till bf så får jag panik för det är så-kort-tid-kvar... Och alldeles för lite jobbdagar att hinna med allt jag skulle vilja hinna med för en bra avlämning. Nästa tanke är dock fy farao, 32 NÄTTER till haha
  • Anotherone

Jaaa! Så mysigt! Nästa månad är liksom VÅR månad!
    Jag som har BF 1/5 ligger väl inom ramen för att möjligen kunna få en aprilbebis, men eftersom jag gick över tiden med första barnet är det vad jag väntar mig den här gången också.
    Igår hade jag prick 4v kvar till bf, men jag tänker ju 6v utifrån min förra erfarenhet.
    Kan ju dock lika gärna bli 2v... Spännande!

Svar på tråden BF maj 2017