BF maj 2017
Nästa besök är om ett par veckor när jag är i v 25+0. Så from nu är det väl varje månad och sen tätare på slutet.
Vi kör en favorit i repris så det blir Emmaljunga City Cross med liggkorg här. Jag vill ha en rejäl fyrhjuling och sen tänker jag att vi kanske byter till något smidigare (typ Urban Jungle) när barnet blir äldre (och tyngre).
En av makens kollegor skulle sälja en som var två år gammal för 2000:- inkl en massa tillbehör så vi slog till. Babyskydd beställde vi under black friday så det har vi också.
Sen finns spjälsäng, skötväska, åkpåse, babygym och en del kläder på vinden sen första barnet. Men han är född -06 så det behöver gås igenom och uppdateras en del kan jag tänka!
Så vi har basgrejerna plus det på vinden då, men i övrigt har jag inte shoppat särskilt mycket.
Tycker de är svårt med namn. Vi har börjat skriva en lista med potentiella namn. Men kommer nog bestämma oss helt hundra först när vi ser bebisen.
Hej!
En liten uppdatering, är i vecka 24+0 imorgon och tycker att tiden rusar! Om fyra månader (+- nån vecka) så har vi liksom en BEBIS hemma!!
Jag mår superbra fortfarande, njuter för fulla muggar. Bebis rör sig varje dag och har väl inte direkt något mönster ännu känns det som, däremot blir han väldigt aktiv på kvällen när jag ska sova.
Har fått smak på kaffe igen och det är till och med gott! Har fått in träningsrutinen igen och kör fortfarande frivändningar med 20kg-stången, får se hur länge det funkar
Tycker att det börjar bli jobbigt att hitta en skön sovställning, och det är inte bara att vända sig om hur som helst. Jag har tappat magstödet känner jag så jag måste tänka till när jag tex. reser mig från soffan eller så. Någon som känner igen?
Förra veckan var sista gången det gick att ha vanliga jeans + gummisnodd i gylfen. Så nu är det mammabyxor som gäller. Dock funkar vanliga linnen och sånt fortfarande.
Håller med om att magen kommit snabbt helt plötsligt! Nu börjar det kännas på riktigt. Här är det andra barnet så vi har precis bytt vår crescent infinity som jag älskat till en donkey. Storebror kommer fylla 2 strax efter BF så behövs vagn till båda. Tänker också sjala och sen använda ergobaby i början. Älskade att bära både i sjal och ergobaby 360 kan verkligen rekommendera det!
Vi bor i en av Stockholms norra förorter!
Jag har inte köpt så mycket en men de fåtal bodies som vi har hunnit köpa eller få är långärmade.
Vi tänkte att vi också måste hämta ner det vi har på vinden från första barnet och kolla vad som behövs. Plus då att storebror föddes i kalla februari medan den här bebisen kommer i skiftet april/maj någonstans så deras garderober lär ju inte synka. Lillebror kommer behöva vinteroverall sen i helt andra storlekar än vad storebror hade osv.
Hur tänker ni med föräldrapeng och föräldraledighet? Känns som att det finns smarta drag att göra om man vill kunna vara ledig så länge som möjligt. Typ första året ta 3 dagar i veckan istället för max osv. Hur gör ni?