• InaLo

Bim 4-6/9 någon mer?

Hej!

Tänkte om någon här har lust att följas. Har själv Bim 5-6/9 och väntan känns så lång. Tänkte vi kunde prata lite funderingar och symtomen.

• Svar på tråden Bim 4-6/9 någon mer?
  • Snurrfia

Jag hade nog börjat räkna dagen efter ÄL som 1, men vet inte om det är korrekt. När man tempar måste man då göra det några månader för att få bra koll? Och behöver man någon särskild termometer? Vad jag har läst är väl att tempen går upp efter ÄL och om man är gravid hår den inte ner igen?

Försöker minnas symptomen från första graviditeten, men det var ju så länge sedan.

Tänker också att det kanske är bättre att få ett minus innan mens utifall mensen får för sig att krångla, de två sista månaderna har den varit helkonstig.

• InaLo

För mig är det så tydligt med tempen. Den går upp 0.3-0,4 grader dagen efter äl.

Jag har 36.6-36.7 innan äl och 37.0-37,2 efter äl. Min temp går ner samma dag som mensen kommer. Alla har inte så tydliga kurvor men för många är det tydligt.

Du behöver ingen speciel temp men tänk på att det. Kan skilja sig om man druckit alkohol eller tränat hårt dagen hinnan.

Tempar man i örat så har det betydelse om man läget på det örat eller ej.

Tempat man i munnen så har det betydelse om man har sovit med öppen mun eller ej.

Det är alltid säkrast i stjärten.

Sen så ska man tempa samma tid. Jag tempat alltid mellan 06.00 och 07.00

• InaLo
    Feagnoli skrev 2016-08-26 08:26:08 följande:

Funderat lite på det här med all mäta tempen. Har hela veckan haft 36.0. Sen igår och idag ligger jag på 36.4 grader. Är det för att jag haft ägglossning precis(23/8)?

Dom sagt. Överanalyserar allt. Fattar inte att det ska vara så den här gången ????.

Jag räknar på att jag ligger ÄL +2

Jag skulle tro att du hade äl 24/8 om tempen gick upp 25/8
  • totteplopp

Jag har verkligen ingen koll på äl+ men om jag hade äl i måndags är jag på äl +5 om jag förstått er rätt?

• Polly1

Hoppar in här jag också! Första försöket med första barnet! Har BIM 4/9 (tror jag, sköt upp förra mensen så vet inte riktigt hur det ligger till, men kan inte låta bli att hoppas!!) Och dagarna går ju bara så långsamt...

• Feagnoli

Enligt min app så har hade jag ÄL den 23 beräknat på mensen. Men jag vet inte hur korrekt den är. Har iaf haft "mensvärk" sen fyra dagar tillbaka nu. Men jag räknar med att mensen ska komma den månad.

• InaLo
    Feagnoli skrev 2016-08-26 16:36:53 följande:

Enligt min app så har hade jag ÄL den 23 beräknat på mensen. Men jag vet inte hur korrekt den är. Har iaf haft "mensvärk" sen fyra dagar tillbaka nu. Men jag räknar med att mensen ska komma den månad.

Att gå efter tempen stämmer oftast bättre en att gå efter mensen.
  • Feagnoli
    InaLo skrev 2016-08-26 17:09:50 följande:

Att gå efter tempen stämmer oftast bättre en att gå efter mensen.

Tack. Det hade jag ingen aning om ???? bara bra. Då fick vi till det på ÄL och inte dagen efter som jag trodde ????
  • InaLo

Tycker mitt luktsinne är starkare nu. Det har varit första gravsymtomen tidigare. Men är rädd för att man söker symtomen.

Någon annan med några symtomen.

• Snurrfia

Det borde ju vara ett bra tecken InaLo

Jag tror att jag känner av lite för mycket men har haft lite molvärk, känt mig lite febrig till och från och lite halsbränna (har det aldrig annars) sedan kom en konstig vit flytning ungefär 5 dagar efter Äl, men nu är den borta igen. Vet inte om jag brukar ha det, det är ju inget jag brukar fundera över i vanliga fall. Var dock extremt skengravid förra månaden och var tillochmed upp och kräktes några morgnar så vet inte om jag vågar lita på mina symptom. Men någon gång mellan imorgon och torsdag har jag BIM så jag tänkte testa imorgon bitti, har dock inte så höga förhoppningar. Inte många dagar kvar för dig heller, när tänkte du testa?

Svar på tråden Bim 4-6/9 någon mer?