• Ellan1

Clearblue advanced fertilitetsmonitor.

Hej alla Goa!
    Jag och min sambo har nu försökt få till ett + sedan januari i år och ännu inte lyckats. Vi är unga båda två och börjar undra vad som inte står rätt till.
    Vi har nu beställt hem clearblues fertilitetsmonitor advanced som kommer på måndag (min mensdag 3) så tänkte börja använda den direkt!
    Någon som vill följas åt i väntan på +?
    Någon som har erfarenhet av fertilitetsmonitorn och som med hjälp av den plussat?

Tack på förhand och trevlig helg ??
    / Ellan

• Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.
  • Min tur

Idag på cykeldag 16 fick jag Maximal på monitorn. Förra cykeln fick jag Maximal på cykeldag 18.

Fick till en äggjakt igår kväll. Får bli att jaga ägg nu ett par dagar sedan den långa väntan på BIM.

• Min tur
    AniCase skrev 2016-08-28 11:59:57 följande:

Detta stod igår på monitorn och samma sak idag,

Ni som testat är det bäst att testa på morgonen eller eftermiddagen för att få ett bra resultat. :)

Jag får bäst resultat vid test runt klockan 16-19. Jag har testat många månader med äl-stickor och märkt att under kvällen har jag högst hormon :)
  • Ellan1
    Min tur skrev 2016-08-28 18:52:17 följande:

Idag på cykeldag 16 fick jag Maximal på monitorn. Förra cykeln fick jag Maximal på cykeldag 18.

Fick till en äggjakt igår kväll. Får bli att jaga ägg nu ett par dagar sedan den långa väntan på BIM.

Åhh spännande! Ja det kan ju variera lite så därför känns monitorn som en bra investering för att få mer klarhet, är ju ett meck det där med att läsa av ÄL stickor..

Ja det är lite olika dedär med vilken tid på dagen man ska testa man får helt enkelt prova sig fram!

Jaa lycka till och uppdatera gärna hur du känner :)
  • Min tur

Förra cykeln va jag näst intill övertygad om att jag var gravid. Men icke då. Denna äl har jag fått ordentligt mycket finnar, har nån enstaka finne ibland. Ser månadens finnar som ett resultat på höga hormonhalter :)

• Ellan1
    Min tur skrev 2016-08-29 13:01:32 följande:

Förra cykeln va jag näst intill övertygad om att jag var gravid. Men icke då. Denna äl har jag fått ordentligt mycket finnar, har nån enstaka finne ibland. Ser månadens finnar som ett resultat på höga hormonhalter :)

Jaa man har haft känslan av att vara bombsäker på att man är gravid nån gång men inte varit de och herregud va jobbigt de är.. Menmen upp i sadeln och kör igång igen :)
    De låter ju väldigt lovande!!
  • Ellan1
    Min tur skrev 2016-08-29 13:01:32 följande:

Hur lång cykel har du? :)
  • Min tur

Har haft ca 37 dagars cykler fram till förra cykeln som kortades ner till 33 dagar. Vilket även denna cykeln kommer vara om inte ett fint plus dyker upp :)

Får vi ett plus då så är det nästan på dagen exakt 1 år från att vi bestämde oss för att baka bebis!

• Ellan1
    Min tur skrev 2016-08-29 21:09:53 följande:

Har haft ca 37 dagars cykler fram till förra cykeln som kortades ner till 33 dagar. Vilket även denna cykeln kommer vara om inte ett fint plus dyker upp :)

Får vi ett plus då så är det nästan på dagen exakt 1 år från att vi bestämde oss för att baka bebis!

Okej! Då har du också ganska långa cyklar, jag ligger på snitt 33-34 dagar ungefär :)

Åh spännande då håller jag tummarna ännu extra denna månaden för er!
    Stor kram
  • AniCase

Är inne på dag nr 13 nu och det står fortfarande samma på skärmen men har alla tecken på en eventuell ägglossning nu dvs molande värk i magen och ryggen,sekretet stämmer precis med att det har ökat,tempraturen känns konstig nästan feberkänsla men monitorn säger att det fortfarande inte har skett någon LH-ökning så vette tusan alltså :(

Någon som kan det där med LH-ökning och hur det funkar? :) 

• Ellan1
    AniCase skrev 2016-09-01 13:50:49 följande:

Är inne på dag nr 13 nu och det står fortfarande samma på skärmen men har alla tecken på en eventuell ägglossning nu dvs molande värk i magen och ryggen,sekretet stämmer precis med att det har ökat,tempraturen känns konstig nästan feberkänsla men monitorn säger att det fortfarande inte har skett någon LH-ökning så vette tusan alltså :(

Någon som kan det där med LH-ökning och hur det funkar? :) 

Spännande spännande!
    Kan ju vara så att dessa känningar visar på att ÄL är på g så invänta och se imorgon eller övermorgon om maximalt visas men försök att mysa varannan dag ändå även om det inte visar! Kan vara så att du har ÄL senare än vad du tror :)
    Håller tummarna för er!
    Inväntar ÄL under nästa vecka så himla otåligt.. Men vi försöker mysa till det varannan dag ändå för att vara säkra på att vi inte missar :)
Svar på tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor.