Inlägg från: Dorian Ertymexx
|
-
-
Nej det är det inte. Det finns problem med kriminella gäng, absolut, men det är itne vilda västern eller Flykten från New York.Daniel12 skrev 2016-10-17 10:40:45 följande:Även om majoriteten av invandrare sköter sig, så är det ändå skrämmande många som hamnar i kriminalitet och destruktivt utanförskap. Läste i AB igår om stadsdelen Järna (Tensta/Rinkeby) där det uppges finnas runt 700 personer som ingår i ett kriminellt nätverk, och som mer eller mindre är de som styr denna stadsdel. Folk dödas/skjuts på öppen gata och man tar ingen som helst hänsyn till om oskyldiga drabbas eller "råkar" dödas. Det är djungelns lag som gäller här, och poliserna gör vad de kan för att hålla tillbaka buset, men det är ett tröstlöst arbete som inte tycks leda någonvart, som en av poliserna sa.
På liknande sätt ser det ut i allt fler förorter och stadsdelar. Bilar brinner så gott som varje dag, skottlossningar på öppen gata, våldtäkter som inte reds ut och gärningsmännen släpps fria. Brevbärare vågar inte dela ut post i dessa områden. Polis och brandkår utsätts för stenkastning. Allmän laglöshet med andra ord.
Frågan är bara om det är det här samhället vurmarna för mångkultur vill ha? Och i så fall, varför? -
Nya? Den är verkligen inte ny! Redan när jag var liten knatte var det uppdelning på pojkar och flickor ibåde gympan och i badhuset. De med snopp gick till ett omklädningsrum, de med snippa gick till ett annat, och gud förbjude om någon gick fel!Farfallos skrev 2016-10-17 11:07:15 följande:Sluta spela dum. Du vet precis vilken kräftgång jag syftar på, och det är en nya uppdelningen av pojkar och flickor i vissa skolor och badhus. Och visst är det något vi har skapat, men det är ju en anpassning till nya religioner och kulturer.
Sedan spelar du dum igen och försöker slå ifrån dig en fråga bara för att jag nämner religionsfrihet. Om du vill förstå istället för att missförstå så fattar du att jag inte vill förbjuda någon att utöva sin kultur eller religion, men när dessa påverkar skolan eller badhuset så är det vår nervösa PK-hållning till just religionsfrihet och andra kulturer som ligger bakom.
Sedan måste jag be dig respektera mig såpass att du inte lägger ord i min mun. I inlägg #518 så skrev du:
"Däremot ska inte dessa avarter användas som en anledning till att förhindra en invandring generellt.
Snarare så är det en anledning till varför vi ska fortsätta ta emot så många flyktingar vi bara kan.
Då dom till övervägande del består av folk som flytt från det du och jag ser som negativt."
På det svarade jag att "Det skrämmer mig att du anser att vi ska se rådande utveckling (ökad separation av pojkar och flickor i skolor och badhus) som motiv att ta emot ytterligare asylsökande." Jag har aldrig påstått att du har sagt något om "ökad invandring" (även om det kan innebära det att "fortsätta ta emot så många flyktingar vi bara kan"). Jag skrev "ytterligare asylsökande" och med det menade jag bara att fortsätta på den inslagna vägen. Så häng inte upp dig på saker som dina hjärnspöken skriver mellan mina rader, utan svara på mina frågor istället.
Jag vill inte ändra i någon lag om mänskliga rättigheter, utan möjligen i den lag som styr upp hur friskolor får drivas, och så skulle jag möjligen vilja göra en lag som förbjuder publika aktörer att göra någon annan skillnad på män och kvinnor än att bevara separata omklädningsrum (som i Svensk kultur varit norm sedan länge).
...och nu när frågetecknen från dina medvetna missförstånd är uträtade så återkommer jag till mina frågor (något mer konkret för att undvika missförstånd):
- Hur (om öht) anser du att vi ska hantera det faktum att pojkar och flickor i allt högre utsträckning idag separeras av skolor och badhus?
- Skulle du vilja förklara på ett sakligt och realistiskt vis hur ökad invandring (med bibehållen inställning till religionsfrihet och mångkultur från det offentliga Sverige) skulle kunna leda till en ökad grad av integration? -
Inte där heller, faktiskt. Specialtider för kvinnor (eller barn, eller pensionärsgrupper) är verkligen inget nytt.Tom Araya skrev 2016-10-17 11:15:46 följande:I dusch- och omklädningsrummet ja, men inte i idrotts- eller simhallen.
-
Allt är vad det är. Det är fortfarande mer kriminalitet i innerstan än i förorten, märkligt nog ojjar sig ingen om Söder på samma sätt. Märkligt det där.Farfallos skrev 2016-10-17 11:19:45 följande:Nu var ju inte frågan om huruvida det är "Vilda västern" eller "Flykten från New York", utan det är vad det är! Att dra sig undan en fråga på det vis du just gjorde är pinsamt dåligt gjort! Faktum är att i dessa områden förekommer för oss främmande kulturella och negativa inslag så som stenkastning mot polis och räddningstjänst samt friskolor med starkt uttalad och segregerande inriktning. Kan du inte bemöta detta på ett vettigt sätt istället för med liknande IQ-befriade kommentarer som denna?
-
Så vaddå, det är okey för svenska kvinnor att ha egna badtider, men inte för invandrarkvinnor? Eller vad är det du försöker säga?Farfallos skrev 2016-10-17 11:23:19 följande:SUCK! ...och det tror du är av samma skäl (skillnad i människors rättigheter och skyldigheter) som de drivande kulturerna bygger på? Dumheter!
-
Jag har över lag funderat över hur man kan vara kristen och egenföretagare... Jesus gillade ju inte "månglare" direkt. Och var väldigt tydlig med att rikedom inte är något att sträva efter för en sann följare av hans lära, tvärtom ska man ge bort allt man äger och predika hans bud. Men hey, dubbelmoral har alltid varit poppis.Världsmedborgare skrev 2016-10-18 09:17:01 följande:Se #575
Fenomen.., nja det är väl mest ett uttryck för vår religionsfrihet, och då får vi förstås räkna med den här typen av religiösa avarter som strider mot de mänskliga rättigheterna och humanism.
Det är inte lätt, om ens möjligt att hitta en perfekt lösning som sammanfaller med både religionsfrihet och de mänskliga rättigheterna.
Men det betyer inte att det nödvändigvis ska vara skattesubventionerat, eftersom, enligt mig, Plymouthbröderna inte uppfyller de krav som vi kan och bör ställa på våra barns skolgång.
Sen kan man ju fråga sig hur vär dom lever som dom lär, och hur dom vrider till det för att komma runt sina egna regler.
Jag menar, dom är oftast företagare, så hur får dom det företagandet att fungera idag, utan de hjälpmedel som för dagens samhälle är ett måste, som t.ex datorer.
Antar det är som med alla andra religioner, dom låter nån ledare tolka nåt stycke i deras "lärobok", och vips så blir även det förbjudna tillåtet. -
Mnja. Senare översättningar har tytt på att hans styvfar faktiskt var präst. Och även om farsan var snickare så tog ju Jesus inte upp det yrket.felix le chat skrev 2016-10-19 13:17:34 följande:Vad snackar du om ? Han var ju uppväxt i en småföretagarfamilj, han jobbade på sin styvfarsas
Snickeri tills han blev 30 år typ och sen sadlade han om och blev predikant.
-
Kärnan i problemet heter "skolpeng". Det är ett satans otyg!Världsmedborgare skrev 2016-10-19 11:34:01 följande:Då förstår väl att vinster och resultat hör ihop, eller har du helt missat att sen skolreformen så har kunskapen fallit som en sten, medans betygen gåttt åt rakt motsatt håll.
Ett "fenomen" som bottar i jakten på elever så att skolorna ska bli attraktiva och därmed generera en högre vinst.
Så kort, en skola med vinstintressen är alltid utsatt för påtryckningar från ägarna att uppvisa ökade intäkter för sina ägare.
Enda sättet att bli av med det problemet, är att gå tillbaka till nåt som liknar vad vi hade för skola tidigare.
Den fungerade långt bättre, och används nu till stora delar i andra länder, som förstås uppvisar lika goda resultat som vi hade.
Det om nåt borde räcka för våra politker att skrota den skit som vi nu har, vilket betyder att vinster inte ska förekomma, nåt vi f.ö är helt ensamma om i hela Världen.
I alla andra länder är det förbjudet att ta ut vinster i en skola av staten skattefinansierad verksamhet. -
Vi har hederstänket här bland ursvenskar också. Det är tyvärr en universell grej. Vi är bara mer vana vid "vår" version.K Kalle skrev 2016-10-25 10:53:41 följande:Jehovas vittnen och Laestadianerna är SEKTER. Islam är en VÄRLDSRELIGION. Nu delar även kristna från Mellanöstern och Nordafrika hederstänket så det har mer med kultur än religion att göra. Kanske inte så konstigt att de stora kvinnoförtryckande religionerna kommer just från denna region.