Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Vad är bra med mångkultur?

Fjäril Vingad skrev 2016-11-10 12:33:02 följande:
    Tja, jag åt just en jäkligt god kebab till lunch... Cool
    Meh, inte samma saaaaaak, det är okey med kebab, bara inte de som uppfann kebaben kommer hit, förstår du väl!!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    nattuv skrev 2016-11-10 18:08:39 följande:
    Det får nog sägas vara en av de bättre skadehanteringar som gjorts i svensk politik. Att få Sahlins fiffel till att i det allmänna medvetandet bara handla om en Toblerone. Faktiskt ett riktigt imponerande jobb.
    Det är fortfarande "bara" fiffel. Inte jämförbart med hot, förtal, övergrepp och våld.
  • Dorian Ertymexx
    Fjäril Vingad skrev 2016-11-10 14:47:39 följande:
    Ah, juuust det ja... DrömmerObestämdSkrikandes

Tycker att vi stoppar all utländsk mat from nu. Alla utländska filmer (jag menar, vad är det för fel på Ingmar Bergman liksom!!). Utländskt ALLT. 

Jag ser verkligen fram emot det. *ahem* (Inte).
    Japp, ursvenskt or bust!
  • Dorian Ertymexx
    Fjäril Vingad skrev 2016-11-10 18:57:51 följande:
    Damn, får väl ta Finlandsfärjan tillbaka då... smile5.gif
    Jepp jepp! Tur för de finska karlarna,
  • Dorian Ertymexx
    nattuv skrev 2016-11-11 13:21:17 följande:
    Sen får vi inte glömma att hon är på rätt sida och därför alltid och i alla situationer måste försvaras. Dessutom är det naturligtvis helt barockt att tänka sig att man skulle kunna fördöma en händelse utan att också, likt småbarn, peka på att någon annan också gjort fel.
    Fast du, Nattuv, nu är det ju inte så att någon försvarat Mona med vad andra har gjort - utan precis tvärtom: det är SD som försvarar sina fadäser med "AMEN MONA DÅ!!!!" Så det är faktiskt dem du ska rikta ditt inlägg till, inte oss.
  • Dorian Ertymexx
    Tom Araya skrev 2016-11-11 16:19:22 följande:
    Mycket prat om mat och annat mindre relevant i tråden...

Jag är för att svenska värderingar råder i det svenska samhället och där andra värderingar får stå tillbaka om de krockar. Det är för mig att vara mot mångkultur/mångkulturalism.

Vem tror på riktigt att sekularisering, demokrati, frihet och jämlikhet kan fortsätta sin utveckling opåverkat av att värderingar i motsatt riktning ges utrymme i samhället? För det är vad mångkultur innebär för mig.
    SD då? Självklart är jag oroad för utvecklingen där sd får större stöd och på sikt kanske också större makt. Det är inte vad jag anser värdefullt med svensk värderingskultur. Men de mest ivriga och högljudda sd-motståndarna verkar inte alls pigga på varken granskning eller kritik av frihetsbegränsande värderingar som kommer med invandring och dess påverkan på det svenska samhället, precis som det bara är sverigedemokrater, rasister, facister, nazister, islamofober som oroar sig. Resonemanget saknar logik.
    Jag väntar med spänning på vilka dessa värderingar är, som är svenska.
  • Dorian Ertymexx
    Tom Araya skrev 2016-11-11 19:15:53 följande:
    Behöver man precisera vilka värderingar det handlar om? Antingen krockar de med de svenska eller så gör de inte det.

Jag vill dessutom att vi fortsätter utvecklas i samma riktning, exempelvis på områdena sekularisering och jämställdhet där det fortfarande finns mer att önska.
    Hur ska man diskutera värderingar om man aldrig preciserar dem? Det är som att säga att "du duger inte" till någon, men aldrig berätta VARFÖR hen inte duger.
  • Dorian Ertymexx
    Tom Araya skrev 2016-11-11 19:24:04 följande:
    De som ligger till grund för det samhälle vi byggt och utvecklat under århundraden och blev vad det blev före 2000-talets mångkulturalism.

Det är i alla fall inte de som är typiska för Vitryssland, Nordkorea, Iran och Kenya.

Den som tar ställning i frågan har rimligtvis själv lite koll på hur värderingar kan skilja sig åt mellan olika kulturer och delar av världen.

Jasså? Du har fortfarande inte berättat VAD det är. Utan det kan du liksom inte säga att det inte är samma som i land X eller Y.
  • Dorian Ertymexx
    MarkZ skrev 2016-11-12 07:42:22 följande:
    Mångkultur är bra om man gillar våld, rån, narkotika osv.
    Flera Svenska städer har blivit helt förstörd av invandringen. 
    Mhm. Så när det var våld, rån och massiv alkoholism i Sverige "före massinvandringen", vad berodde det då på? För du vet förstås att brottsligheten i stort har gått ned eller stått still (beroende på vilken typ man talar om) de senaste trettio åren?
Svar på tråden Vad är bra med mångkultur?