Vad är bra med mångkultur?
Flr egen del har jag inga som helst problem att ha djupa samtal med djupt troende muslimer, rasister och människor med totalt annorlunda värderingar. Jag kan ärligt talat inte se en multikultiförespråkarna göra det. De blir ursinniga. De har inte fått öva på att vidga sina vyer utan är fast i åsiktskorridoren. De enda som finns i åsiktskorridoren är de från liknande kultur som dem själva.
Jag har inget problem att prata och diskutera med människor med andra värderingar. Det finns bara några frågor som gör mig upprörd och det är om någon argumenterar för åsikter som är i strid med demokratiska fri och rättigheter (exempelvis religionsfrihet) eller är i strid mot att människor av olika kön eller av olika ursprung ska behandlas lika. I detta sammanhang vill jag påpeka att jag blir lika förbannad på om det är en muslimsk fundamentalist eller om det är en svensk manschauvinist som företräder åsikter som missgynnar kvinnor, det är precis lika illa.
Jag kan konstatera att svenska nationalister och religiösa fundamentalister (exempelvis talibanerna i Afghanistan) vill begränsa utövandet av andra kulturer och eller religioner än den egna. Nationalister och religiösa fundamentalister företräder också i sina respektive länder den minst liberala synen på kvinnans frigörelse och rättigheter. Jag tror exempelvis inte att det är en slump att det just är SD som lägger motioner i riksdagen om att begränsa kvinnors rätt till abort eller att kända feminister ofta möts av hat och hot på sociala medier från människor som har nationalistiska åsikter.