Inlägg från: stellanocte |Visa alla inlägg
  • stellanocte

Bim september

copycat skrev 2016-09-21 18:27:13 följande:

När jag blev gravid med min dotter hade jag inte en aning om att jag var gravid. Nada skillnad. Testade bara för att mensen alltid varit som en klocka, blev helt chockad över plusset. Sen fortsatte det så hela graviditeten. Mådde aldrig illa, osv. Tig typ 18 gravtest innan RUL för jag kunde inte tro på det:) (förutom att kulan såklart kom smygandes).

Skönt att höra. Ska kanske inte ge upp allt hopp då :)
  • stellanocte
    copycat skrev 2016-09-21 18:29:58 följande:

Är samma test som jag satt i ett kollage, bara två olika redigeringar:) typ 30 min senare var det dags att sätta i en tampong:( så nu hoppar vi över till oktober och hoppas på ett syskon på 7e försöket istället...ska PÅ RIKTIGT inte testa förens ÄL+16, det är jävlart säkert. Typ..

Tack för all fin pepp!<3

Tråkigt att höra. Då hoppas vi att oktober blir er månad istället :) 
    Anonym (Orolig) skrev 2016-09-21 17:52:00 följande:

Är så trött på lin kropp ledsen och uppgiven. Negativt test på Bim -2 har haft ägglossningsflytningar i en vecka, sen förra onsdagen. Ät nye att det kunde vara ett täcken, men nejdå. Har fått tid i november för fertilitetsutredning. Så nu lägger jag ner tills dess. Önskar er lycka till!!

Önskar dig lycka till i framtiden. Kram 
  • stellanocte

Flera nya plus i tråden. Så roligt och grattis!

Är det någon som har BIM under mitten-slutet på nästa vecka? Jag har enligt min app BIM den 27:e september men enligt mina egna beräkningar den 30:e september. Jag hoppas att mina beräkningar stämmer för annars skulle det betyda att jag har en lutealfas på 8-9 dagar. Förra cykeln hade jag en lutealfas på 11-12 dagar.

• stellanocte
    Jasmin3 skrev 2016-09-23 20:49:46 följande:
    Min cykel har ju verkligen levt sitt eget liv nu då jag slutade med minipiller den 16 aug. Fick mens (eller nån annan slags blödning?) den 18e aug vilket var samma datum som alltid så jag tänkte ju att allt var som "vanligt" därefter. Hade enligt de beräkningarna äl den 2 sept men där omkring hände det inte ett smack. Däremot fortsatte jag med äl-tester och fick fullt utslag i lördags (den 17e) som sedan blev svagare fr.o.m. söndagen.. hade dock bara sex onsdagen och fredagen innan så frågan är om det ens kunnat bli nåt av det? :/

Nåväl, enligt mina beräkningar nu bör iaf BIM vara 30 sept. Ligger i soffan nu och kände plötsligt hur det började sticka/ hugga lite smått där nere i magen.. kan det vara ägget som fäster isf?? Har ju läst om dom som känner av det tydligt :)

Hur mår du? Några symptom? :)
    Du fick alltså positivt ÄL-test på lördag och hade sex dagen innan? Då ska det absolut finnas en chans. Spermier lever ofta 3-5 dygn i väntan på ägget. 

Jag hade lite hugg och stick tidigare i veckan men jag tror att det troligtvis var ÄL-symptom. Det är borta nu och jag bör vara på ÄL+5. Hoppas att ingen mens dyker upp för oss den 30:e
    FyrAAAA skrev 2016-09-23 23:58:27 följande:
    Jag har bim 28-29/9 så börjar närma sig nu. Har inte känt av minsta lilla som skulle tyda på att det tagit sig tyvärr. Har du känt något?
    Nej, tyvärr detsamma som dig. Ingenting efter att ÄL var över. Jag känner mig precis som jag brukar göra en vecka innan mens. Jag vet att inte det behöver betyda något men man vill ju så gärna känna något som får en att börja hoppas lite. 
  • stellanocte
    ohhello skrev 2016-09-25 08:42:57 följande:

Mensen kom nu på morgonen. Fyra dagar före jag beräknade den, kortaste cykeln hittills sen förra graviditeten. Verkar bara som att jag har 11-12 dagars lutealfas?! Hur förlänger jag den eller är det kanske pga att jag fortfarande ammar dottern rätt mycket? :/

Undrar samma sak.

Förra cykeln hade jag 12 dagar mellan positivt ÄL-test och mens. Borde i så fall ha en lutealfas på cirka 10-11 dagar. Det sägs ju att varje enskild kvinna alltid har samma antal dagar i lutealfasen men jag känner mig lite skeptisk till det.

Just nu har jag mensvärk så mensen kommer nog på tisdag eller onsdag. I så fall har 8-9 dagar mellan ÄL och mens och troligtvis helt omöjligt för en graviditet att hinna uppstå. 
    Iza2011 skrev 2016-09-25 08:58:42 följande:

Jag förlorade barnet... Skulle gått in i vecka 7 på tisdag...

Jag beklagar verkligen.
  • stellanocte
    Jasmin3 skrev 2016-09-25 15:46:23 följande:

Ååh jag tror verkligen att jag kommer plussa nu i dagarna! Är bara på ÄL+7 idag men jag tycker mig ana något väääldigt svagt på såna tidiga stickor som mäter hcg redan från 10 mIU/ml. Kommer nog testa både imorn och på tisdag för å se om det blir nån skillnad, men det är så otroligt smala stickor så det är svårt att se och fånga på bild. Jag "känner" mig gravid, även om jag inte direkt har några symptom. Är trött och har lite stickningar nere i magen men rent mentalt känner jag mig gravid ;D

Roligt att höra! Hoppas att du får ditt plus snart  

Här är det inte lika positivt tyvärr. Mensvärken satte igång under förmiddagen så mensen kommer definitivt innan fredag. Skulle gissa på tisdag-onsdag. Jag vet att man kan ha "mensvärk" även vid graviditet men ni känner säkert igen den där känslan, när man bara "vet" att mensen kommer snart. Det känns i hela kroppen. 
  • stellanocte
    Smj123 skrev 2016-09-27 08:03:58 följande:

Trodde det var kört denna månaden då det var negativt på bim men idag när mensen var tre dagar sen testade jag igen, positivt!!! Hoppas hoppas den lille vill stanna :)

Grattis
  • stellanocte
    Jasmin3 skrev 2016-09-28 06:15:05 följande:

Tog ett från testlagret också som är lite bredare och kanske lättare att se..?

Grattis, vad kul Vad har du för symptom?
  • stellanocte

September är snart slut. Vilka väntar fortfarande på BIM? Jag ska ha på fredag men har känt av symptom ända sedan söndag. Jobbigt. Önskar bara att mensen ska sätta i gång nu så att man får börja fokusera på oktober istället. 

• stellanocte
    Jasmin3 skrev 2016-09-28 18:54:37 följande:
    Tack! Ska dock testa med digitalt imorn , hoppas få det lite mer tydligt ;)

Det är mest att jag blir väldigt trött framåt em, alltså så trött att jag typ är helt snurrig :P

Har lite molvärk i magen och ont i ländryggen. Annars mår jag som vanligt :)

Hur går det för dig?
    Jag är på ÄL+10 och förväntar mig mens i morgon. Känner mig ungefär som jag brukar innan mens

• stellanocte
    Emlin skrev 2016-09-30 06:51:47 följande:

Mens idag - hej oktober!

Jag beklagar. Vi ses nog där snart dock. I natt satte mensvärken i gång ordentligt och då brukar mensen komma inom 12 timmar ungefär. 
  • stellanocte
    LeiaBus2010 skrev 2016-10-01 22:18:23 följande:

Håller tummarna för alla här!

Själv kör jag med mina ältester. Dom visar ingenting.

Är öm i tuttarna som sjutton och pyttelite annorlunda molvärk. Bim +2 idag...

Gör nytt gravtest imorgonbitti innan jobbet. Var neg imorse men tyckte mig se testranden. ...

Hoppas att du får ditt plus snart Själv har jag fått mens och hoppat över till oktobertråden. 
Svar på tråden Bim september