Jasmin3 skrev 2016-09-23 20:49:46 följande:
Min cykel har ju verkligen levt sitt eget liv nu då jag slutade med minipiller den 16 aug. Fick mens (eller nån annan slags blödning?) den 18e aug vilket var samma datum som alltid så jag tänkte ju att allt var som "vanligt" därefter. Hade enligt de beräkningarna äl den 2 sept men där omkring hände det inte ett smack. Däremot fortsatte jag med äl-tester och fick fullt utslag i lördags (den 17e) som sedan blev svagare fr.o.m. söndagen.. hade dock bara sex onsdagen och fredagen innan så frågan är om det ens kunnat bli nåt av det? :/
Nåväl, enligt mina beräkningar nu bör iaf BIM vara 30 sept. Ligger i soffan nu och kände plötsligt hur det började sticka/ hugga lite smått där nere i magen.. kan det vara ägget som fäster isf?? Har ju läst om dom som känner av det tydligt :)
Hur mår du? Några symptom? :)
Du fick alltså positivt ÄL-test på lördag och hade sex dagen innan? Då ska det absolut finnas en chans. Spermier lever ofta 3-5 dygn i väntan på ägget.
Jag hade lite hugg och stick tidigare i veckan men jag tror att det troligtvis var ÄL-symptom. Det är borta nu och jag bör vara på ÄL+5. Hoppas att ingen mens dyker upp för oss den 30:e
FyrAAAA skrev 2016-09-23 23:58:27 följande:
Jag har bim 28-29/9 så börjar närma sig nu. Har inte känt av minsta lilla som skulle tyda på att det tagit sig tyvärr. Har du känt något?
Nej, tyvärr detsamma som dig. Ingenting efter att ÄL var över. Jag känner mig precis som jag brukar göra en vecka innan mens. Jag vet att inte det behöver betyda något men man vill ju så gärna känna något som får en att börja hoppas lite.