Inlägg från: stellanocte |Visa alla inlägg
  • stellanocte

Bim september

En fråga: När man får ÄL-flytningar (de genomskinliga och trådiga) är det då ägget släpps? Jag har dessa just nu men får inget utslag på ÄL-testerna (bara väldigt svaga streck).

• stellanocte
    misslina skrev 2016-08-18 20:00:12 följande:
    Dessa brukar jag få några dagar innan så fortsätt testa ;)
    Fick ÄL-flytningar i torsdags och har testat sedan i söndags. Inget plus än. Börjar ge upp lite men ska fortsätta testa 2-3 dagar till. 
  • stellanocte

I dag fick jag äntligen min glada gubbe på ÄL-testet. Blev så glad att man hade kunnat tro att jag hade fått ett positivt graviditetstest, haha.

Tack misslina som tipsade om att jag skulle fortsätta testa även efter att ÄL-symptomen hade slutat. 

• stellanocte

Någon som har BIM alldeles i början av september? Jag har beräknad BIM första september men eftersom min ÄL kom senare än beräknat gissar jag att BIM bör vara runt 3-4 september. 

• stellanocte
    Blimama34 skrev 2016-08-21 11:31:08 följande:
    När har du BIM? Jag har 1 sep , brukar ha en cykel på 26-29 dagar
    L 91 skrev 2016-08-20 18:09:51 följande:
    Gissar på typ 3 september för mej ..
    Roligt! Då är vi några som kan följas åt den kommande tiden. I morgon bör mina fertila dagar vara över, sen börjar den långa väntan. 
  • stellanocte
    misslina skrev 2016-08-21 15:47:47 följande:
    Har bim kring den 2-3 september :)
    Kul! Hoppas att detta blir vår månad
  • stellanocte
    Blimama34 skrev 2016-08-23 15:44:35 följande:

9 dagar kvar till BIM. Kan inte koncentrera mig på någonting Tungan ute

Inte jag heller. Förra månaden hade jag så otroligt mycket symptom att jag var säker på att jag antingen var sjuk eller gravid. Var uppenbarligen ingetdera.

Denna månad har jag hittills inga symptom alls. Tänk om kroppen kunde bete sig lite förutsägbart för en gångs skull, så att man slapp fundera och undra så mycket ./
  • stellanocte
    Anonym (en trea?) skrev 2016-08-26 11:01:56 följande:

Ang "symtom och bröst"

Idag är det 14e dagen som jag har ont i brösten... det börjar gå neråt, det har varit HEMSKT vissa dagar... Hur länge är egentligen normalt att ha ont i brösten om man INTE är gravid?!?!?!

Vissa extrema månader kan jag börja få ont veckan efter mens och sedan fortsätta ha ont ända fram till nästa mens. 

Vanligtvis har jag dock ont från ÄL till mens. 
  • stellanocte
    Topa90 skrev 2016-08-27 23:16:20 följande:

Vad tror ni, kan vi prickat rätt? För det är väl så att då man har genomskinligt sekret är de på g? Kan man alltid "lita" på att läsa av kroppens signaler såhär. 

Nej, inte till hundra procent men har du ÄL-flytningar är chansen stor att du också har ägglossning.  

Använder du någon app? Om inte kan det annars vara en bra idé att börja logga under din cykel. Inte på något extremt sätt, men att skriva upp när du har mens och symptom som dessa ovan. Då kan du förhoppningsvis börja se ett mönster. Sedan är det bara att ha sex varje eller varannan dag under dessa fertila dagar, plus någon dag före och någon dag efter, och hoppas på det bästa  Appen Period Tracker kan jag förövrigt rekommendera. 
Svar på tråden Bim september