Inlägg från: stellanocte |Visa alla inlägg
  • stellanocte

Bim september

Nu börjar snart veckan då vi troligtvis kommer att få reda på hur det har gått denna månad. Känner mig väldigt "ogravid" just nu dock. Lite småöm i brösten men annars ingenting.

• stellanocte
    misslina skrev 2016-08-28 18:39:36 följande:
    Jag har samma känsla tyvärr :(
    Samma här tyvärr :( 

BIM-3 i dag enligt appen, BIM-6 enligt mina egna beräkningar.
  • stellanocte

Idag kom min mensvärk så nu kan jag vänta in mensen de kommande dagarna :/

Bara att ta nya tag. Jag stannar kvar i tråden dock då nästa BIM är i slutet av september. 
  • stellanocte
    columbus skrev 2016-08-30 20:48:44 följande:
    Förstår precis. Vi är på försök 4 nu (BIM på måndag) med första barnet, så har aldrig varit gravid tidigare heller. Man började ju tappa hoppet redan efter första/andra försöket och känslan nu är mest "varför skulle det funka nu, helt plötsligt?". VET ju dock så väl att det är helt rimligt att det tar lite tid, samtidigt som man inte kan låta bli att oroa sig.

Drömmen hade ju varit att få undersöka fertiliteten redan innan ett års försök för att få veta (och slippa kriga för det om det ändå inte är någon idé) men att man får vänta ett år med själva hjälpen sen :)
    Vi är också på fjärde försöket med första barnet med BIM 3-4 september. Första tre månaderna var det mest en spännande och mysig hemlighet vi hade men nu börjar längtan smyga sig på mer och mer. Önskar verkligen att jag kunde bli gravid snart men vi vet ju att det är normalt att det kan ta några månader. 

Troligtvis blev det ingenting  denna månad heller eftersom den typiska mensvärken jag får några dagar innan mensen sätter i gång är här nu. Jag försöker att inte bli nedstämd men dessa dagar är nog jobbigast under hela cykeln; När jag instinktivt vet att det inte blev någonting och sedan ska bara mensen väntas in. 
  • stellanocte
    misslina skrev 2016-08-31 05:41:08 följande:

Har egentligen bim på lördag den 3/9..... Men tog en sticka idag! Och japp!! Jag är gravid ;)

Ihhhhhhhh;)

Grattis, vad kul. Vad hade du för symtom innan? :)
  • stellanocte

I dag kom min mens. Vi går vidare mot vårt femte försök och håller alla tummar för en liten junibebis. Jag stannar kvar i tråden då nästa BIM är 27:e september. 

• stellanocte
    Havregry skrev 2016-09-01 21:06:43 följande:

Hängde en hel del i augustitråden, kände mig verkligen gravid då men var det inte. Blev lite ledsen när så inte var fallet, så bestämde mig för att försöka att inte tänka så mycket på det den här gången, därför har jag inte varit med här från början.

Hade ett test kvar från förra månaden, och med den dåliga självdisciplinen jag har kunde jag inte hålla mig längre än till imorse, på bim -2 eller -4 (lite osäker)...

...och det blev ett svagt plus! Kollade igen precis med digitalt test och jorå, det står att jag är gravid :) Första gången jag är gravid, 3 eller 4 försök tog det beroende på hur man räknar.

Stort grattis
  • stellanocte
    columbus skrev 2016-09-01 20:01:15 följande:
    Åh nej :( jäkla mens! Jag har BIM på måndag och det känns verkligen som mensen är på G, så jag kommer med största sannolikhet joina dig med försök fem. Hoppas vi båda slipper denna eländiga mens snarast och får ett plus!
    Ja, denna månad kändes det tungt att få mens men om några dagar är den över och då finns det nytt hopp

Hur går det för dig?
  • stellanocte
    columbus skrev 2016-09-05 06:34:55 följande:
    Spännande, håller tummarna! Jag tog precis ett Lloyds nu på morgonen på ÄL+10 och nog fan ser jag ett extremt svagt streck. Dock bara när jag brutit upp hylsan. Vågar absolut inte hoppas på någonting så kommer ta ett nytt test imorgon på BIM. Hoppas för allt i världen att det inte är spökstreck!

Har lite sjukdomdskänsla, typ hängig och ont i halsen. Brösten känns lite tunga men tränade dem på gymmet i fredags så kan lika gärna vara det, haha. I övrigt bara den märkliga flytningen och blödningen i fredags och igår. Är på helspänn nu!
    Ser onekligen ut som ett plus. Hoppas, hoppas
Svar på tråden Bim september