• t123

Bim september

Lillatjejen1992 skrev 2016-09-19 13:23:23 följande:

Är somsagt på bim +4 och fick neg gravtest men tokpositivt äl test :O vad sjutton kan det bero på ?!

Tokpositivt på äl brukar ju tyda på graviditet! Kan även stegra innan mens men min upplevelse är att det inte brukar vara lika starkt som kontrollstrecket ens då, kanske kan vara olika! Är du säker på att du är på rätt dag, dvs kan äl ha varit senare eller nåt sånt? :) Hoppas du får positivt gravtest snart!!
  • t123
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 16:54:48 följande:

Hej alla! Jag och sambon har börjat försöka igen efter ett tidigt missfall i juni. Har bim på lördag och tog ett test idag där jag kunde se nått men vågar inte lita på det.. Är ju bara på äl+9 så väldigt tidigt. La upp en bild i tråden för gravtest men kan lägga en här med om någon av er kan se nått :) kul att följas åt!

• t123
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 16:54:48 följande:

Hej alla! Jag och sambon har börjat försöka igen efter ett tidigt missfall i juni. Har bim på lördag och tog ett test idag där jag kunde se nått men vågar inte lita på det.. Är ju bara på äl+9 så väldigt tidigt. La upp en bild i tråden för gravtest men kan lägga en här med om någon av er kan se nått :) kul att följas åt!

Ser positivt ut och rimligt att det är så svagt när du är på äl+9 (fick precis likadant i förra graviditeten) :) jag är på äl+7 själv så vi ligger rätt nära varann i tid då! Fick också tidigt missfall fast i juli, så det är första försöket efter det för oss. Har en bra magkänsla! Hoppas vi ses i BF juni-tråd snart :D
  • t123
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 19:11:19 följande:

Testoman som man är så har jag tagit ett till. Vad tror ni om denna?

Definitivt positivt, blir ännu starkare imorgon eller i övermorgon :)
  • t123
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-19 20:16:07 följande:

Hoppas det. Har svårt att tro att det ska ha gått på första försöket igen. Men vi får se i veckan helt enkelt :) Då börjar istället oron för ett till missfall. Fy vill man ej gå igenom igen

Har ni haft sex och säkrat upp så är det ju fullt möjligt. Men vet hur du känner, vi lyckades också direkt sist, så känns otroligt om det skulle gå lika snabbt igen. Men jag vet när jag hade äl och vi låg i ordentligt i en vecka så det är väl inte konstigt egentligen :D Heja oss nu! Håll mig uppdaterad :)
  • t123
    aprilhimlen95 skrev 2016-09-20 07:16:07 följande:

Kunde inte hålla mig när jag hade digitala hemma..... Är i chock

Underbart, grattis!!! <3 Misstänkte väl det! Som sagt, hoppas vi ses i junitråd snart :)
  • t123
    Madfih072 skrev 2016-09-20 21:37:28 följande:

[quote=76987832][quote-nick]Jasmin3 skrev 2016-09-20 21:34:23 följande:[/quote-nick]Okej, från er som plussat önskar jag en sammanställning; hur snart efter ÄL kom era första symptom? Och vilka var dessa? :)[/

Jag önskar samma sak! Plus att veta hur mycket ni mös kring äl? Var det någon gång eller flera dagar? Jag har lite dunk då och då i ena sidan av. Blygdbenet känns det som. Någon som känner igen det? Vet inte hur nära Bim jag är :/

• t123
    Madfih072 skrev 2016-09-20 21:37:28 följande:

[quote=76987832][quote-nick]Jasmin3 skrev 2016-09-20 21:34:23 följande:[/quote-nick]Okej, från er som plussat önskar jag en sammanställning; hur snart efter ÄL kom era första symptom? Och vilka var dessa? :)[/

Jag önskar samma sak! Plus att veta hur mycket ni mös kring äl? Var det någon gång eller flera dagar? Jag har lite dunk då och då i ena sidan av. Blygdbenet känns det som. Någon som känner igen det? Vet inte hur nära Bim jag är :/

Jag har inte plussat än men är säker på att jag kommer göra det snart, men både den här gången och sist (blev tyvärr MA), låg vi varje dag i en vecka, ett par dagar innan ÄL och någon dag efter för att verkligen täcka upp. Har både testat med stickor och tempat nu för att vara säker på när jag hade äl efter mitt MF. Sen har jag haft känningar från kanske 4-5 dagar efter äl (är på dag 9 nu). Plussade på äl+10 sist, får se om min magkänsla stämmer nu också!
  • t123

God morgon! Jag tror jag vågar mig på att säga att jag också har plussat nu!! Det är så svagt men så är det ju bara äl+9 än. Wihoo, vad kul! :D

• t123
    copycat skrev 2016-09-21 08:35:37 följande:

Tror ni jag kunde hålla mig fast jag sa att nä nu ska jag inte testa mer, mensen kommer ju? Nä. Hade ju bara 2 grav-test kvar men desto mer ÄL-tester så jag slängde i ett ÄL-test som än en gång blir rätt starkt och tänkte ÄH, kör ett grav också! Haha. Hopplöööööööös. Är på allt från ÄL+11 till ÄL+14 eftersom jag hade positivt ÄL-test i tre dagar. Men visst är det kört nu? Säg det bara till mig:/

Tycker äl-testet är så pass starkt att det verkar hoppfullt i mina ögon men svårt att säga ändå förstås! Håll hoppet kvar lite till, troligen hade du ju äl lite senare, alltså sista dagen det var starkt eller till och med dagen efter det, för när äl väl har varit så brukar testen ofta bli svaga rätt fort :)
  • t123
    copycat skrev 2016-09-21 11:44:28 följande:
    Fint att du peppar, tack<3. Ingen mens ännu men har ändå svårt att tro att det är nåt med blanka gravtest och noll känningar. *går in i självförsvarsmode för att inte bli besviken*. Vet inte när jag bör testa igen om inte mensen kommer? Som sagt, är tidigast på ÄL+11 och senast typ ÄL+14...
    Förstår dig och på ett vis är det väl klokt att ha låga förväntningar i det läget, när det är lite oklart! Men det är inte alls alla som plussar flera dagar innan BIM! Vad har du använt för test? Utgå från att du är på äl+11 tycker jag, så borde det bli ett plus om du är gravid, när du testar på BIM utifrån det :)
  • t123
    copycat skrev 2016-09-21 16:37:02 följande:

Mjahapp, så kommer man hem från jobbet och tänker att man bara ska kasta ett getöga på morgonens test, fast man vet att det gått 10h, fast den rationella versionen av sig själv vet att det inte spelar nån roll. Så ser man det där lilla satans strecket och plötsligt sitter man där i redigeringsappen igen. När bör man söka vård för idioti? Suck...

Men åh! Visst kan ju färgrester synas efter den tiden men jag har själv aldrig varit med om det och hur som helst känns det osannolikt att det skulle hända med två test sådär? Jag tycker det verkar hoppfullt! Ta ett nytt imorgon :))
  • t123
    Cecilah skrev 2016-09-21 16:50:47 följande:

Ser någon något?

Helt klart, svagt men fullt synbart :)
  • t123
    copycat skrev 2016-09-21 18:29:58 följande:

Är samma test som jag satt i ett kollage, bara två olika redigeringar:) typ 30 min senare var det dags att sätta i en tampong:( så nu hoppar vi över till oktober och hoppas på ett syskon på 7e försöket istället...ska PÅ RIKTIGT inte testa förens ÄL+16, det är jävlart säkert. Typ..

Tack för all fin pepp!<3

SÅ tråkigt att höra! Önskar dig stort lycka till nästa gång, då får det allt vara er tur <3
Svar på tråden Bim september