Sambon arg över arv som är min enskilda egendom
Oj hjälp vad många svar.
Har läst igenom alla, och ska försöka räta ut en del saker.
Någon slog huvudet på spiken med att han har otroligt svårt att erkänna att/om han gjort/haft fel.
Angående hans konsumtion så gör han ju vad han vill för den del av hans lön som är kvar efter gemensamma kostnader. Jag är helt oinsatt i vilken form hans sparande har, men jag gissar på någon form av aktier då han ofta sitter på bankens hemsida och jag upplever att summan på kontot ökar snabbare än vad han rimligt kan lägga in varje månad.
För "gemensam lyx" vill han att jag betalar "min" halva, och jag säger ju då om jag är intresserad eller inte. Jag lämnar ju också gemensamna köpeförslag och han får säga vad han tycker.
Vi har varsin bil. Som då går under privata räkningar, både lån, bränsle, skatt, försäkringar mm. Jag bryr mig inte om vad han kör för bil så länge barnen åker säkert i den.
För dem som vill veta kör han en bil från 2014 köpt ny, och lånet slutbetalades förra månaden. Min bil är från 2007, köpt begagnad och jag har drygt 1 år kvar på det lånet, jag får straffavgift om jag slutbetalar i förväg.
Ang tavlan så hade jag pratat om att sälja den. Men på auktion via firman som gjorde boupptecningens värdering. De hade gett mig ett väldigt bra "garantibud". Han hade inte lyssnat på mig när jag talade summor, han har tyckt att den sett billig ut. Denna tavla räknades som förskott på arv pga sitt värde och har varit i min ägo innan vi träffades. Jag hade heller ingen aning om värdet innan, jag tyckte den var fin och valde den därför. Mormor lät mig välja valfri tavla när jag tog min examen, och samtidigt flyttade till egen.lägenhet.
Min sambo blev bestört när han insåg hur mycket pengar han hade "kastat i sjön", han hade inbillat sig att det var han som gjorde en superdeal och lurade tavelköparen blå. Vi har rett ut den händelsen, men absolut, det är svårt att lita 100% på honom efter detta.