• Anonym (A)

Semester med "styvbarn"

Hej. Är på semester med det så kallade styvbarnet och dennes förälder. Är det någon som har tips på hur man ska kunna hantera detta? I nuläget kokar jag inombords men vet med mig att det inte ger något att ventilera detta med dem jag är med. Vad har ni för tips och trix för att härda ut?

• Svar på tråden Semester med "styvbarn"
  • Palestrina
    Anonym (A) skrev 2016-07-23 23:01:48 följande:

Hej. Är på semester med det så kallade styvbarnet och dennes förälder. Är det någon som har tips på hur man ska kunna hantera detta? I nuläget kokar jag inombords men vet med mig att det inte ger något att ventilera detta med dem jag är med. Vad har ni för tips och trix för att härda ut?

Jag känner med dig, jag lever bara med egna biologiska barn, men även de kan vara svåra att uthärda ibland. Men de är ju mina, så jag kan inte lämna situationen utan måste lära mig att hantera det - och så finns ju kärleken där mellan mig och barnen. Du har ju faktiskt valet att lämna, eller att åtminstone ta en vecka eller två för dig själv, om styvbarnet blir för mycket att stå ut med. I din situation skulle jag antagligen välja det senare, eftersom jag gillar att vara själv ibland. Eftersom du nu inte riktigt tycks ha trätt in i föräldrarollen, menar jag.
  • Anonym (Skild)
    Froken Lokens skrev 2016-07-24 12:35:11 följande:
    Dom är ju hans familj, alltså valde du att inte igår i hans familj
    Jag och ungarna ingick i hans familj, i min familj ingick de inte.
    En definieringsfråga således.
  • smulpaj01
    Anonym (Mormor) skrev 2016-07-24 15:06:36 följande:

Är det så svårt att älska sina styvbarn?Själv vet jag några som gärna skulle vilja bli extramamma .

Nej det är inte svårt! Jag älskar mina styvbarn lika mycket som mitt eget!
  • Anonym (Skild)
    smulpaj01 skrev 2016-07-24 18:47:44 följande:
    Nej det är inte svårt! Jag älskar mina styvbarn lika mycket som mitt eget!
    Du får ursäkta men det tror jag inte på.
  • Anonym (Skild)
    smulpaj01 skrev 2016-07-24 13:11:51 följande:

DU SKA LÄMNA DEN FAMILJEN OMEDELBART!!!! Punkt!!!!

Det har du inte med att göra. 
    Punkt.
  • smulpaj01
    Anonym (Skild) skrev 2016-07-24 19:29:40 följande:

Du får ursäkta men det tror jag inte på.

Min sambo älskar mitt barn som sitt eget. Han kallar sig pappa till mitt barn och har tatuerat mitt barns person nummer. Bara för att du inte kan älska ett barn så finns det andra som för det. Min sambos ungar är helt underbara!!!
  • Anonym (Skild)
    smulpaj01 skrev 2016-07-24 19:34:44 följande:
    Min sambo älskar mitt barn som sitt eget. Han kallar sig pappa till mitt barn och har tatuerat mitt barns person nummer. Bara för att du inte kan älska ett barn så finns det andra som för det. Min sambos ungar är helt underbara!!!
    Jaha, så oerhört dumt gjort!

Att hans ungar är underbara tvivlar jag inte på men skulle du verkligen inte rädda ditt eget kött och blod i en nödsituation innan du räddade hans?
  • Anonym (F)
    Anonym (Skild) skrev 2016-07-24 19:30:45 följande:

Det har du inte med att göra. 

Punkt.

Fast hon har ju fan rätt! Så kallade vuxna som ogillar sina styvbarn så mycket gör bäst i att lämna och låta barnet växa upp med familj som tycker om det. Allt annat är vidrigt egoistiskt och elakt. Vet att det är många "vuxna" här på familjeliv dock som tycker sig ha rätten att leka martyrer på bekostnad av sina bonusbarns uppväxt. Fy fan!
  • Anonym (F)
    Anonym (Skild) skrev 2016-07-24 19:42:05 följande:

Att hans ungar är underbara tvivlar jag inte på men skulle du verkligen inte rädda ditt eget kött och blod i en nödsituation innan du räddade hans?

Bara för att du inte är kapabel att älska någon annans barn betyder det inte att det finns de som kan det. Borde inte vara så svårt att fatta.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Skild) skrev 2016-07-24 19:42:05 följande:

Vad är det för jävla dum fråga? Graderar du alla du känner på det viset?
Svar på tråden Semester med "styvbarn"