Anonym (Thea) skrev 2016-07-23 23:41:57 följande:
Drygt :-/ finns det någon möjlighet att du kan sticka iväg själv en dag och bara vara eller kanske skicka iväg dom? Man måste få andas ibland och hämta kraft... Vad säger föräldern när du tar upp det? Inte när du är irriterad själv utan när det är lungt....
Är lite i samma läge själv men vi är ännu hemma men jag gruvar till vi ska åka nästa vecka..... Sommarlov när man är upp i var dra hela tiden är ha ska jobbigt, kan vara nog så jobbigt med egna barn.... Blir inte direkt lättare när man inte riktigt har något att säga till om vad gäller fostran....
Vi är här en stund till och sen är barnet borta någon vecka med sin andra förälder. Men det spelar ingen roll tycker jag, det är fortfarande outhärdligt, även om man vet att det blir lugnt hemma en stund sen. Jag umgås inte med barnet så det är inte så att det drabbas, det är bara segt att allt alltid ska handla om barnet. Så störigt.
Håller med dig. Det är verkligen jobbigt att leva "på varandra" hela tiden. Jag kan nästan längta till vardag och jobb igen bara för att slippa. Nej precis, håller med dig..