Varför är utflykter obligatoriska i Fritids?
Barnen vill inte följa med på allt som kan vara långt att gå till etc. Men "alla måste följa med".
Risk att för många inte följer med, svårt att planera eller vad?
Barnen vill inte följa med på allt som kan vara långt att gå till etc. Men "alla måste följa med".
Risk att för många inte följer med, svårt att planera eller vad?
Det är ju väldigt många barn där och lite personal. Funkar inte med utflykter om vissa inte ska med kan jag tänka mig. På min sons fritids gör personalen så gott de kan men verksamheten är torftig. Försöker undvika fritids i den mån det går tyvärr.
Det skulle kanske funka om hälften stannade kvar. Men om bara någon eller några få inte vill följa med kan man väl inte avvara en personal för att passa bara dem. Skulle jag gissa i alla fall.
Jag arbetar som fritidspedagog och vi har en så stor barngrupp att vi bara möjlighet att åka på utflykter när det är få barn på fritids på loven. Eftersom vi har så låg personaltäthet så funkar det inte att några barn stannar kvar, då kan vi inte bege oss iväg någonstans. Vi behöver all personal på utflykter.
Jag har tvärtom stört mig på att de låtit barn stanna kvar och göra ingenting istället för att följa med tex till en lekplats.
Varför vill du att dina barn ska få sitta still och slöa istället för att röra sig ute?
En del passar inte dom att göra
Att besöka samma park gång på gång blir tråkigt i längden är ett fall.
Osäker även på om Vasaparken i Sthlm är något en hel dag för 12-årig tjej, däremot lilla killen.