Varför är utflykter obligatoriska i Fritids?
Barnen vill inte följa med på allt som kan vara långt att gå till etc. Men "alla måste följa med".
Risk att för många inte följer med, svårt att planera eller vad?
Barnen vill inte följa med på allt som kan vara långt att gå till etc. Men "alla måste följa med".
Risk att för många inte följer med, svårt att planera eller vad?
Alltså va? Har 12-åringen någon funktionsnedsättning eller varför är hon på fritids? För att du är nojig för "fula gubbar i villaområde"? Skämtar du?
Du tror inte att det kan vara en ide att lära henne att underhålla sig själv istället? Ont i benen? Det var det dummaste...
Kanske för att det inte finns personal nog för att ungarna själva ska få välja. Det behövs då personal till både dom som stannar kvar och dom som åker mao räcker det inte. Inte speciellt svårt att räkna ut tycker då jag!
Vad är HFA???
Vad är HFA???
är ts efterbliven?
Fast nu får du väl tänka till, vilket är roligast, att stanna kvar på skolan och leka varje dag eller att faktiskt få komma iväg och se någon annan miljö, även om det är parkleken? Just att de kommer iväg borde rimligtvis vara en förmån.
Sedan att allt inte passar din dotter kanske inte är så konstigt med tanke på både ålder och att hon har ett funktionshinder. De flesta barn slutar ju fritids tidigare även om de brukar få vara upp till 12-årsåldern.
Om barnen tycker det är jobbigt att gå behöver de kanske bättre skor.
Dom är inte alls i skolan, det är andra lokaler vid en annan skola. Parkleken passar inte 12 år men 8 så ena ska dit imorgon eö. Att bara åka till Vasaparken är en upplevelse i sig, om man har det dötråkigt, men det blir så där om man stannar för länge. De gillade inte Polismuseet idag men idrottsmuseet intill för det var aktivt.
Hon har inget funktionshinder och just här är de generösa med Eftis för de stora tills de byter skola och vi betalar för det.
Att de måste vara många på långa utflykter kan jag förstå, men är det inte till parken här, då måste man vara snabb att hämta innan de ska gå. Min kille får ont i ett ben och är inte konstigt då han gillar att hoppa.
Men min fråga är utredd så nu ska jag göra annat.