• Bmwz34

Nya tag efter missfall

Hej alla där ute!

Efter ett missfall (v9, i april) som tog mycket hårdare på mej än vad jag någonsin kunnat drömma om, och därav ett par jobbiga månader, är jag och min sambo redo för nya tag. Min cykel har gjort lite som den vill senaste månaderna men nu verkar den äntligen hittat tillbaka igen, och igår fick jag tydliga ägglossningskänningar. Jag använder varken stickor eller något annat, utan försöker lyssna på kroppen.

Hoppas såklart på att vi träffar rätt redan denna månaden, men vi försökte 6 månader innan det hände sist så är inställd och beredd på längre väntan! Tänkte därför höra in det finns fler där ute som tar nya tag efter ett missfall och vill följas åt och bearbeta eventuella hjärnspöken? :)

• Svar på tråden Nya tag efter missfall
  • GrönaDruvan
    Isadora91 skrev 2016-07-13 21:39:20 följande:
    Förstår att du känner efter extra ni efter MF och du vet ju hur det SKA kännas när allt är som de ska och då kanske man jämför mycket kan jag tänka mig? Håller tummarna för dig!!! Hur känns det idag ?
    Ja, lite så är det. Känner efter extra mycket.
    Idag känns inte så mycket, men det har ju bara gått några dagar än... Jag väntar på att jag ska bli åksjuk, det brukar jag bli när jag är gravid
    Fast det är ju inte säkert man blir nu isåfall..
    Blev det på dag 10 efter äl sist...
  • GrönaDruvan
    U76 skrev 2016-07-14 11:35:04 följande:

Jag fick ett tidigt missfall v6 här i början av juli, blödde ca 1 vecka. Hur länge väntar ni innan ni försökte igen ? Och efter ett missfall kommer mensen igång som vanligt?

Jag ville vänta tills jag haft en mens, just för att veta att kroppen funkar som vanligt.
    Dock tog det ju 6 veckor innan mensen kom efter jag slutat blöda från missfallet.
  • Isadora91
    U76 skrev 2016-07-14 11:35:04 följande:

Jag fick ett tidigt missfall v6 här i början av juli, blödde ca 1 vecka. Hur länge väntar ni innan ni försökte igen ? Och efter ett missfall kommer mensen igång som vanligt?

Jag försökte direkt efter MF, mensen kom dom den skulle direkt efter men blev inte gravid direkt efter. Min kropp verkar vilja ha en mens innan de blir ett bra ägg igen. Blev gravid med en månad emellan men blev MF igen i v.5, nu har det gått två månader och hoppas på denna ÄL :) Ska tillägga att jag haft ganska "lätta MF" för min kropp iallafall, psyket tog de värre på.. Men mår bra nu :)
  • Isadora91
    GrönaDruvan skrev 2016-07-14 14:11:38 följande:
    Ja, lite så är det. Känner efter extra mycket.
    Idag känns inte så mycket, men det har ju bara gått några dagar än... Jag väntar på att jag ska bli åksjuk, det brukar jag bli när jag är gravid
    Fast det är ju inte säkert man blir nu isåfall..
    Blev det på dag 10 efter äl sist...
    Åksjuk blev jag oxå sist jag va gravid :) Så det va ett tidigt tecken för mig! Lika så lukten av varm ketchup och jag gillade oliver för första gången och blev tokig i dom, hann du få någon "craving"?
  • GrönaDruvan
    Isadora91 skrev 2016-07-14 20:57:56 följande:
    Åksjuk blev jag oxå sist jag va gravid :) Så det va ett tidigt tecken för mig! Lika så lukten av varm ketchup och jag gillade oliver för första gången och blev tokig i dom, hann du få någon "craving"?
    Jag var sjukt sugen på räkor några dagar! Dagen innan påskafton köpte jag räkor och åt och någon dag innan det köpte jag en landgång och åt...visst kan man bli sugen på räkor, men det var så extremt så nu fattar jag att det berodde på graviditeten. Men inga mer cravings fick jag innan missfallet...
  • U76

Jag hade mer som en kraftig mens, samma här mer psykiskt. Sen lite oro för att det ska hända igen, det är väl bara att vänta och se antar jag. Ägglossning har jag ingen koll på. Hoppas iaf få slippa att vara med om det igen. Jag önskar dig lycka till

[quorn=76799325][quote-nick]Isadora91 skrev 2016-07-14 20:56:13 följande:[/quote-nick]Jag försökte direkt efter MF, mensen kom dom den skulle direkt efter men blev inte gravid direkt efter. Min kropp verkar vilja ha en mens innan de blir ett bra ägg igen. Blev gravid med en månad emellan men blev MF igen i v.5, nu har det gått två månader och hoppas på denna ÄL :) Ska tillägga att jag haft ganska "lätta MF" för min kropp iallafall, psyket tog de värre på.. Men mår bra nu :)[/quote]

• Isadora91
    GrönaDruvan skrev 2016-07-14 23:26:40 följande:
    Jag var sjukt sugen på räkor några dagar! Dagen innan påskafton köpte jag räkor och åt och någon dag innan det köpte jag en landgång och åt...visst kan man bli sugen på räkor, men det var så extremt så nu fattar jag att det berodde på graviditeten. Men inga mer cravings fick jag innan missfallet...
    Ja säkert va de cravings du fick ;) Å jag längtar tills man får ha de på riktigt i en normal graviditet. Längtar till och med efter att få må illa och känna mig riktigt gravid :) Kanske kommer jag ångra att jag sagt de den dagen man spyr flera gånger men just nu vill man ju inget hellre !! :)
  • Tiiffany

Jag fick missfall v6 i början på november 2015, inget plus sedan dess :( 

jag har gjort utredning men allt ser bra ut. Förstår inte varför det inte tar sig....

• Isadora91
    Tiiffany skrev 2016-07-15 07:48:01 följande:

Jag fick missfall v6 i början på november 2015, inget plus sedan dess :( 

jag har gjort utredning men allt ser bra ut. Förstår inte varför det inte tar sig....

Va tråkigt.. Skönt att allt såg bra ut! Fast ibland önskar man att det är något enkelt fel som "ta dom hör tabletterna så kommer det att gå" men tyvärr så hittar de inte alltid något.. Jag testade Apotekets kosttillskott som heter "kvinna" de va bra för fertilitet :)
    Tyvärr två MF men jag fick plus iallafall! Äter du något tillskott nu?
  • Tiiffany
    Isadora91 skrev 2016-07-17 08:46:53 följande:
    Va tråkigt.. Skönt att allt såg bra ut! Fast ibland önskar man att det är något enkelt fel som "ta dom hör tabletterna så kommer det att gå" men tyvärr så hittar de inte alltid något.. Jag testade Apotekets kosttillskott som heter "kvinna" de va bra för fertilitet :)
    Tyvärr två MF men jag fick plus iallafall! Äter du något tillskott nu?

Hej!

Dem åt jag också. Idag äter jag kosttillskott Gravid från apoteket. Där finns ju alla vitaminer man behöver :)

Svar på tråden Nya tag efter missfall