• BK1986

Vårbebisar efter IVF 2016

En tråd för oss som blivit gravida efter IVF 2016 och har BF under våren 2017. Välkomna! :)

• Svar på tråden Vårbebisar efter IVF 2016
  • Hejmennej

Jag väntar på resultat på NIPT vilket är en olidlig väntan. Jag är oerhört rädd för resultatet, är inställd på att det ska vara något fel. Jag vet inte hur jag ställa mig till om det var ytterligare ett barn med downs syndrom. Vår änglapojke hade ju andra komplikationer som hade stor betydelse för avbrytandet.

Men annars har jag ett nytt ultraljud om två veckor då jag är i 14+1, vilket är skönt.

• Lixom

Hej alla, tiden tickar på här också, är i vecka 13 nu och imorgon är det dags för kub ultraljudet! Har längtat så länge, men är samtidigt nervös! Känner så igen mig i det du skriver, Harmonica! Och även ni andra. Längtar efter att känna fladder o sen rörelser....

Imorgon ska jag fira med att köpa nåt litet plagg har jag bestämt, om allt ser bra ut och pyret har växt som h*n ska!

• minipeach

Här rullar det också på, vecka 12 och KUB nästa vecka. Är fruktansvärt nervös att ha fått ett MA som upptäcks då :( funderar på att boka en resa till Grekland efter KUB, antingen för att sörja eller fira! Undra om avbokningaskyddet funkar vid missfall? Inte kul att ligga i ett annat land och blöda. Hur hade ni andra gjort? Kram till er alla

• Tindra85

Vad kul att höra att många börjar närma sig stora milstolpar :) grattis och så hoppas vi det går bra såklart!

Här rullar det sakta på. Mår sådär så ingen höjdarsemester direkt men det är det såklart värt. Ska försöka åka bil i flera timmar idag, ska bli intressant om det är en bra eller dålig åksjukedag.

Vi har vul på måndag - är rätt nervösa men hoppas på det bästa. För en gångs skull vill man att semestern sk gå fortare så man kommer förbi de extranervösa veckorna... Men men

• Hejmennej

Lycka till idag Lixom!

Och minipeach - jag förstår oron helt. Men jag tycker inte du ska planera utifrån missfall. Klart du ska åka till Grekland om du vill!

Tindra85, vilken vecka är du i då?

Själv fick jag svar på NIPT idag vilket visade lägsta sannolikhet för kromosomavvikelser (13, 18 och 21) och att det är en liten pojke. Oron har inte släppt helt, det hade jag inte väntat mig heller, men fantastiskt skönt!

• Tindra85
    Hejmennej skrev 2016-08-10 10:20:10 följande:

Lycka till idag Lixom!

Och minipeach - jag förstår oron helt. Men jag tycker inte du ska planera utifrån missfall. Klart du ska åka till Grekland om du vill!

Tindra85, vilken vecka är du i då?

Själv fick jag svar på NIPT idag vilket visade lägsta sannolikhet för kromosomavvikelser (13, 18 och 21) och att det är en liten pojke. Oron har inte släppt helt, det hade jag inte väntat mig heller, men fantastiskt skönt!

Vad skönt med bra resultat! Grattis! Och grattis till en pojke! Jag tror aldrig oron kommer släppa men man kanske kan försöka släppa det liiiiiite förhoppningsvis!

Jag kommer vara 10+1 vid vul:et. Vi gjorde ju ett ul i 7+5 eller var det var men sen åkte vi iväg och kliniken hade inte öppet så blev lite senare med vul:et. Usch vill släppa lite oro jag också! Så hoppas hoppas!
  • Lixom

Tack Hejmennej, och grattis till det bra provsvaret!! Så skönt!

Vi gjorde ju kub ultraljudet idag, och fick se en sprallig bebis i precis rätt storlek! Helt fantastiskt att man kan se så väl, i vecka 13,allt från nästipp till ben o armar o hjärta! Var orolig för ma innan så blev sp himla glad, har ju knappt haft (och har) inga symptom.

Kub visade hög risk för trisomi 21, 1/39. Å andra sidan såg nackspalten fin/normal ut sa BM, så gissar det är min ålder (40) samt blodprov som drar upp risken. Vi erbjuds fostervattenprov nu, men har inte bestämt hur vi gör. Förmodligen inte...

De andra trisomierna var låg risk.

Känner mig inte så orolig nu, utan mest bara lycklig!!

Tindra1985 > lycka till med vul på måndag!

• Lixom

Minipeach > lycka till på ert kub nästa vecka! Jag hade nog bokat en resa i ert fall men kanske med avbeställningsskydd? Tror det kommer gå bra!

• halfmoon

Så skönt med bra resultat hejmennej och roligt med en liten pojke!!

Härligt att bebisen verkade må bra och växa som hen ska Lixom! Tycker det är rätt att du inte oroar dig för mkt över resultatet på KUB, det viktigaste är ju ändå att trisomi 13 och 18 var låg risk och 1/39 är bra odds om man jämför med mkt annat här i livet sen som du säger ökar väl risken med åldern vilket får vägas in i resultatet.

Minipeach - vi var iväg på resa i v 13, åkte dagen efter vårt ultraljud. Tänkte att det får gå som det går men att det mest troligt skulle gå bra. Tycker ni ska boka om ni vill åka bort!

Imorgon går jag in i v 16 och jag är nästan säker på att jag känt bebisen nu, det fladdrar till och igår och idag vid ett par tillfällen har det känts som det puffats/som en bubbla trycks ut inifrån. Har inte känt nåt liknande från tarmarna innan så jag hoppas att det är från liten. :)

• Tindra85

Usch nu börjar jag oroa mig massa igen. Försöker låta bli men det är såå svårt ibland. Helt plötsligt är boobsen mycket mindre spända och ömma :/

Men egentligen var det något annat jag skulle fråga-

Luktfri schampoo och balsam? Någon som har något bra tips? Jag står liksom inte ut med mig själv varken i duschen eller efter haha.

Trevlig helg!

Svar på tråden Vårbebisar efter IVF 2016