• Mary84

Symtom försvunnit v 6

Hej,

Jag är så himla orolig.. Mina symtom som jag haft sen bim har nu idag v 5+3 bara försvunnit. Jag har haft väldigt ömma bröst, mycket molvärk och lite illamående men så har allt bara försvunnit:(

Är det vanligt att det blir så? Är det ett tecken på missfall el ma?

• Svar på tråden Symtom försvunnit v 6
  • BeautifulMoments

Det verkar väldigt vanligt! Jag gjorde själv en tråd om detta :) mina ömma bröst kom inte tillbaka jag är i V8+6 nu men illamåendet det har kommit sen ett par veckor tillbaka och är helt fruktansvärt. Fick se ett tickande hjärta i tisdags så bebis växer ändå. Känner ingen molvärk eller någonting i livmodern alls.

My life, My choice!
  • crizziepalm

Hej!

Det kan lika gärna betyda att embryot slutat att utvecklas och att ett missfall är på g, som att du bara är symptomfri en vecka för att dom sedan kommer tillbaka och allt är som det skall.

Jag svarar för att jag precis har vart med om samma sak..mina symptom var som bortblåsta i vecka 6, bara molvärk o förstoppning kvar. I förrgår kom det bruna flytningar och igår började jag blöda rött blod och klumpar.

Jag är inställd på att jag har ett missfall men har läst så sjukt många berättelser av folk som börjat blöda, åkt in till gyn och sett hjärtat slå på ultraljudet. Så nu återstår bara att blöda klart, sen få en tid till gyn för att få det bekräftat och för att se att allt kom ut eller om jag behöver få tablett eller skrapas. Jag hoppas verkligen inte att det blir samma för dig! Har hört många som går symptomfria i flera veckor i tidig graviditet och som haft symptom innan som försvunnit för att sedan komma tillbaka.

Jag vet att det inte är ngn tröst men man får bara vänta och se.. Dessa jäkla 12 veckor tar ju fan kål på en

Lycka till!

• Mary84

Tack för svar! Nu vill jag bli illamående så att man känner att man är gravid. Helt knäppt????

Crizziepalm - åå vad jobbigt för dig:( hoppas, hoppas att du får se ett ?? På ul. Ja, de där 12 veckorna är olidliga tycker jag. Skulle så gärna vilja njuta och bara vara glad att man är gravid nu efter så lång tid men jag är bara orolig. Känns inte kul att symtom försvunnit..

• Mary84

Hoppas du får se ett hjärta skulle det stå. Verkar som min mobil fått fnatt.

• Mary84

Hej igen!

Såg min gamla tråd från v 6 nu och tänkte att jag kunde uppdatera lite ifall detta händer någon och denne känner sig orolig.

Jag fick tillbaka mina ömma bröst och började även må väldigt illa i v 8. Symtomen kom och gick lite mellan v 6-8. Sen höll de i sig fram till v 14 ca. Har nu kommit och gått igen och är nu i v 18. Så det verkar vara väldigt vanligt att de avtar för att sedan komma tillbaka:)

Kram

• jooo

Fy är också där. Är i v 7 och mina ömma bröst ömmar inte längre. Ingen tillstymmelse till illamående. Höll på o storkna av trötthet förra veckan men inte längre. Ändå är extremt svullen mage om de nu ens kan va ett symtom. Ush va man oroar o analyserar /:

• Hellen28

Hej,
    Jag är i samma sits, men tidigare gången. Är i vecka 5. Hade massor av symtom innan men som nu mer eller mindre fösvunnit (utom ömheten i brösten och liiiite molvärk).

Tidigare var det:

Slutet av förra veckan - överdrivet sugen på mat och åt oftare än jag brukar (inget jag tänkte på då) började får ömma bröst (vilket jag alltid får) men upplevde även yrsel.
    Måndags - Gick hem tidigare från jobbet på grund av illamående, yrsel och koncentrationssvårigheter. Sa till min kille att "Det känns fasiken som jag har en melon i magen, så menssvullen är jag" Började bli extra törstig och var hård i magen.
    Tisdag - fortfarande ömma bröst, törstig, kissade lite oftare, hård i magen, lätt mensvärk men ingen mens och fortfarande yr. Sex på kvällen.
    Onsdag - mensvärk men ingen mens. Tog ett test på morgonen och det visade ett tydligt extra streck!
    Torsdag/fredag morgon: mycket vatten, brösten/bröstvårtorna blev ömmare, lätt molande värk ibland, molande värk i svanken, irriterad, gasig i magen, otroligt törstig, mindre yrslig och illamåendet avtog.

Jag blir knäpp. Har redan ställt in mig på att det är ett MA. :(
  • Mallemamma
    Hellen28 skrev 2016-10-09 11:04:11 följande:

Hej,

Jag är i samma sits, men tidigare gången. Är i vecka 5. Hade massor av symtom innan men som nu mer eller mindre fösvunnit (utom ömheten i brösten och liiiite molvärk).

Tidigare var det:

Slutet av förra veckan - överdrivet sugen på mat och åt oftare än jag brukar (inget jag tänkte på då) började får ömma bröst (vilket jag alltid får) men upplevde även yrsel.
    Måndags - Gick hem tidigare från jobbet på grund av illamående, yrsel och koncentrationssvårigheter. Sa till min kille att "Det känns fasiken som jag har en melon i magen, så menssvullen är jag" Började bli extra törstig och var hård i magen.
    Tisdag - fortfarande ömma bröst, törstig, kissade lite oftare, hård i magen, lätt mensvärk men ingen mens och fortfarande yr. Sex på kvällen.
    Onsdag - mensvärk men ingen mens. Tog ett test på morgonen och det visade ett tydligt extra streck!
    Torsdag/fredag morgon: mycket vatten, brösten/bröstvårtorna blev ömmare, lätt molande värk ibland, molande värk i svanken, irriterad, gasig i magen, otroligt törstig, mindre yrslig och illamåendet avtog.

Jag blir knäpp. Har redan ställt in mig på att det är ett MA. :(
    Vecka 5 är väldigt tidigt, du har dessutom precis fått reda på att du är gravid, kan det vara så att du sökte efter symtomen innan du plussade..? Och nu när du vet att du är gravid så kanske du undermedvetet inte riktigt känner lika mycket alternativt var lite av symtomen innan plusset inbillade? Man inbillar ofta symtom när man vill vara gravid, men nu var du ju faktiskt gravid så kanske de inbillade försvann och de riktiga stannade kvar :)

Jag har hört att ömheten i brösten är bland det första symtomet som försvinner vid missfall. Mina enda symtom var ömhet och molvärk fram till vecka 7. Sen kom illamåendet från hell med kräkningar dygnet runt.. Kräks fortfarande i vecka 16 men har blivit mildare. Så passa på att njut hehe

Och jo jag var med uppblåst första veckan bara och lite halsbränna, sen försvann det :)
  • Hellen28
    Mallemamma skrev 2016-10-09 11:16:13 följande:
    Vecka 5 är väldigt tidigt, du har dessutom precis fått reda på att du är gravid, kan det vara så att du sökte efter symtomen innan du plussade..? Och nu när du vet att du är gravid så kanske du undermedvetet inte riktigt känner lika mycket alternativt var lite av symtomen innan plusset inbillade? Man inbillar ofta symtom när man vill vara gravid, men nu var du ju faktiskt gravid så kanske de inbillade försvann och de riktiga stannade kvar :)

Jag har hört att ömheten i brösten är bland det första symtomet som försvinner vid missfall. Mina enda symtom var ömhet och molvärk fram till vecka 7. Sen kom illamåendet från hell med kräkningar dygnet runt.. Kräks fortfarande i vecka 16 men har blivit mildare. Så passa på att njut hehe

Och jo jag var med uppblåst första veckan bara och lite halsbränna, sen försvann det :)

Njä, jag har faktiskt sluta leta efter tecken. Jag gav upp lite för ett par månader sedan då vi nu i oktober skulle påbörja en fertilitetsundersökning. Så har varken hoppats eller letat. Dock kan det helt klart vara så att omställningarna blev så stora att jag fick massor av symptom på grund av det. Förra veckan och i början av denna vecka så höll jag på att svimma 2-3 gånger sittandes. Jag trodde att det hade med blodsockret att göra,järnbrist eller att mina PMS symtom bara sköt i taket (jag tål nästan inte hormoner och klarar varken av några p-piller, minipiller, spiraler eller liknande).

Så kanske var det bara omställningarna som gjorde det. Brösten är fortfarande lika ömma och det är även bröstvårtorna.
    Får hoppas att det är som du tror, även om jag just nu känner mig helt likgiltig. Men det är väl hormonerna kanske. 

• Twiist3d

Jag var illamående dygnet runt. En dag försvann det helt, och jag blev jätteorolig över missfall. Men nu mår jag bara illa på morgonen en stund och sen är det bra.
    Det kommer och går som det vill. Jag är i vecka 7+2 idag, och jag har slutat att vara orolig för det tär så mycket på krafterna. Blir det missfall så blir det. Bättre det än ett sjukt barn. (Ja, det kanske låter hårt men.)

• jooo

Mina symtom är nästan borta förutom svullen mage o magkatarr/: brösten ömmar inte alls längre. Men vi va på ultraljud igår i v 8+0. Såg ett finfint tickande hjärta inga konstigheter. :)

• Anonym (Anonym (Ezme))

Hej!

Vill bara ge lite hopp till er andra.

Jag är gravid i v7+2 och hade lite känningar av graviditeten för en vecka sen såsom trötthet, svullna bröst och illamående flera ggr per dag varav en gång så pass att jag akut var tvungen att springa in på toaletten (som tur var befann jag mig hemma då).
    Sedan för 5-6dgr sen så försvann alla symptom. Inget illamående, ingen molvärk (inte haft tidigare heller), ingen trötthet och brösten kändes som att de fått pyspunka haha om man ska försöka förklara det på ngt sätt, dvs helt enkelt inte svullna eller ömma längre.

Då jag är en person som oroar mig å kan inte sluta tänka på saker å ting så bokade jag ett VUL och hade turen att jag fick komma samma dag på em.

Allt såg bra ut och såg tom ett litet hjärta slå :) 

Så även om alla symptom försvunnit så betyder det inte att man fått missfall. Är man orolig så boka en tid å kolla så att ni sedan kan må bra å njuta av grav :)

Jag har haft oerhört mkt att stå i den senaste veckan så det kan vara pga fokus på en massa annat som gjort att jag inte känt av några symptom alls.
    Min första grav så mådde jag illa i flera v från v.7-13.

Trevlig kväll! 

Svar på tråden Symtom försvunnit v 6