• Hellen28

Symtom försvunnit v 6

Hej,
    Jag är i samma sits, men tidigare gången. Är i vecka 5. Hade massor av symtom innan men som nu mer eller mindre fösvunnit (utom ömheten i brösten och liiiite molvärk).

Tidigare var det:

Slutet av förra veckan - överdrivet sugen på mat och åt oftare än jag brukar (inget jag tänkte på då) började får ömma bröst (vilket jag alltid får) men upplevde även yrsel.
    Måndags - Gick hem tidigare från jobbet på grund av illamående, yrsel och koncentrationssvårigheter. Sa till min kille att "Det känns fasiken som jag har en melon i magen, så menssvullen är jag" Började bli extra törstig och var hård i magen.
    Tisdag - fortfarande ömma bröst, törstig, kissade lite oftare, hård i magen, lätt mensvärk men ingen mens och fortfarande yr. Sex på kvällen.
    Onsdag - mensvärk men ingen mens. Tog ett test på morgonen och det visade ett tydligt extra streck!
    Torsdag/fredag morgon: mycket vatten, brösten/bröstvårtorna blev ömmare, lätt molande värk ibland, molande värk i svanken, irriterad, gasig i magen, otroligt törstig, mindre yrslig och illamåendet avtog.

Jag blir knäpp. Har redan ställt in mig på att det är ett MA. :(
  • Hellen28
    Mallemamma skrev 2016-10-09 11:16:13 följande:
    Vecka 5 är väldigt tidigt, du har dessutom precis fått reda på att du är gravid, kan det vara så att du sökte efter symtomen innan du plussade..? Och nu när du vet att du är gravid så kanske du undermedvetet inte riktigt känner lika mycket alternativt var lite av symtomen innan plusset inbillade? Man inbillar ofta symtom när man vill vara gravid, men nu var du ju faktiskt gravid så kanske de inbillade försvann och de riktiga stannade kvar :)

Jag har hört att ömheten i brösten är bland det första symtomet som försvinner vid missfall. Mina enda symtom var ömhet och molvärk fram till vecka 7. Sen kom illamåendet från hell med kräkningar dygnet runt.. Kräks fortfarande i vecka 16 men har blivit mildare. Så passa på att njut hehe

Och jo jag var med uppblåst första veckan bara och lite halsbränna, sen försvann det :)

Njä, jag har faktiskt sluta leta efter tecken. Jag gav upp lite för ett par månader sedan då vi nu i oktober skulle påbörja en fertilitetsundersökning. Så har varken hoppats eller letat. Dock kan det helt klart vara så att omställningarna blev så stora att jag fick massor av symptom på grund av det. Förra veckan och i början av denna vecka så höll jag på att svimma 2-3 gånger sittandes. Jag trodde att det hade med blodsockret att göra,järnbrist eller att mina PMS symtom bara sköt i taket (jag tål nästan inte hormoner och klarar varken av några p-piller, minipiller, spiraler eller liknande).

Så kanske var det bara omställningarna som gjorde det. Brösten är fortfarande lika ömma och det är även bröstvårtorna.
    Får hoppas att det är som du tror, även om jag just nu känner mig helt likgiltig. Men det är väl hormonerna kanske. 

Svar på tråden Symtom försvunnit v 6