• Anonym ((&))

Behöver tid UTAN hans barn!

ungbrunett skrev 2016-07-03 16:40:17 följande:
    Barnet får lära sig. 
    Av sig skälv ? O innan barnet lärt sig får det gå med bajs i rumpan ?

Ok
  • Anonym ((&))
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:40:59 följande:
    Jag är av den starka övertygelsen om att barn bör och ska lära sig att göra saker på egen hand och inte bli sådana individer som inte kan reda sig själva.
    Å du skulle inte kolla så denna klarar av att få helt rent ?
  • Anonym ((&))
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:44:31 följande:
    Barnets föräldrar får lära barnet att torka sig i rumpan. Och seriöst, hur svårt kan det vara att torka sig i rumpan? Med tillräckligt mycket papper så går det säkert att lösa på egen hand. En åttaåring är knappast ett liveget spädbarn.

inte bonusmammans ansvar att torka andras barn i rumpan. Personligen är jag med min partner för att jag vill vara med min partner, inte för att torka hans unge i rumpan och umgås med henne.
    O under upplärningen ska pappan ta ledig från jobbet så fort barnet bajsar . Jag har förstått att du tycker det .
  • Anonym ((&))
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:46:15 följande:
    Anser inte att det är min uppgift. Men tur nog så har jag ej vistats många minuter ensam med min sambos barn så således har detta inte varit ett problem och barnet har på så vis inte farit illa genom att gå med bajs kvar i rumpan.
    Va bra men i ts fall har det uppenbart hänt att barnet får gå med bajs i rumpan för hon vägrar om pappan är borta . Men det tycker många är helt ok o barnet får skylla sig själv .
  • Anonym ((&))
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:49:06 följande:
    Tror det är få som faktiskt tycker att barnet ska få skylla sig själv. Det är ju på föräldrarna som eventuell frustration ligger. 

Menar du verkligen att du tycker det är ts sak att lära barnet att torka sig?
    Ts tycker det
  • Anonym ((&))
    Cadencee skrev 2016-07-03 16:55:43 följande:
    Men TS har ju skrivit att barnet KAN torka sig själv i rumpan men VILL inte och där måste man se en viss skillnad.
    Då får man hjälpa o bearbeta det
  • Anonym ((&))
    Cadencee skrev 2016-07-03 17:03:42 följande:
    Men det är inte TS ansvar heller. Det får pappan och mamman (som verkar curla sitt barn om jag förstått rätt) arbeta med om TS inte vill. Hon är ingen dålig människa/"bonusmamma" för att hon inte vill göra vissa saker som faktiskt inte är hennes ansvar. Hon ska inte tvingas till något ansvar vad gäller barnen bara för att hennes sambo är pappa. Man är ingen sämre människa för det och gör absolut inte fel!
    Jag har aldrig sagt att hon är en dålig bonusmamma bara att det är konstigt att hon låter barnet gå med bajs i rumpan av princip
  • Anonym ((&))
    Ess skrev 2016-07-03 17:34:35 följande:
    För att jag tycker ts ska skaffa sig råg i ryggen och "ge igen" för den sabbade semestern och all tid hon lagt ner på att barnvakta för att de skulle spara ihop till denna semester som han bara pissade på.
    Varför citerar du då mig som endast hakat upp mig på att barnet får gå med bajs i rumpan när denne är själv med ts ?
  • Anonym ((&))
    Cadencee skrev 2016-07-03 17:42:59 följande:
    Det är väl isåfall pappan som låter barnet göra det? Hon säger bara att hon inte torkar punkt slut och där förstår jag henne. När han vet hur saker ligger till så får han se till att det funkar, ej TS ansvar. Och som sagt, barnet kan torka sig så är inget fel i att TS låter bli..
    Jo jag har förstått att du tycker så . Vet dock inte hur pappan ska kunna lösa det om man inte är hemma
  • Anonym ((&))
    Cadencee skrev 2016-07-03 17:48:30 följande:
    Då får ju barnet lösa det. Hen är 8 år och inget litet barn. Som någon skrev ovan: eftersom hen KAN torka sig men VILL inte så får ju barnet ta konsekvensen. Hade vart skillnad på ett mindre barn som inte KAN torka sig själv. Då hade det varit grymt av TS.
    Hur vet ni att barnet kan ? Barnet har ju aldrig gjort det
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!