• Anonym ((&))

Behöver tid UTAN hans barn!

Anonym (Förstår) skrev 2016-07-03 15:23:50 följande:

Du har faktiskt fel i detta, är det så himla svårt att förstå? Om du tror att fritidspersonal torkar rumpor så har förmodligen dina barn lurat dig genom att torka själva i skolan men låtit mamma hjälpa till hemma för att det har varit bekvämast så. Grattis till välcurlade barn och hoppas du inte har permanenta blåsor i händerna av allt sopande på isen...

Nä men jag har en mor som jobbar på fritids o har gjort i snart 35 år o vet att dom aldrig medvetet skulle låta ett barn gå med bajs i rumpan o dessutom har jag flera barn som gått på fritids o ett av dom torkade själv med det sällan riktigt rent o pedagogerna kollade alltid o torkade mera om det behövdes
  • Anonym ((&))
    Anonym (Förstår) skrev 2016-07-03 15:20:21 följande:

Men om du nu är mamma till tre och har tre bonusbarn så vet du väl att fritids inte torkar barnen efter toalettbesök? Av erfarenhet menar jag, med tanke på att du inte kan läsa vad flera av oss skriver till dig.

Du svarade inte heller på min fråga varför du har ett sånt hat till TS och oss som stödjer hennes åsikt, du bara rapar om samma sak om och om igen att TS minsann skadar barnet. Om du nu inte är barnens mamma vilket du säger att du inte är, så är jag väldigt nyfiken på vad ditt problem är. Varför du inte är kapabel att läsa vad folk skriver till dig ang bajstorkning på en åttaåring och anse dig "besegrad" utan måste fortsätta strida om den saken, och fortsätta hävda att en åttaåring "ska" ha hjälp.

Jag vet hur fritids gör här o jag vet att om man är normal skulle man aldrig låta ett barn gå o lukta bajs en hel dag på skolan / fritids o dessutom låta det ev bli sår .
  • Anonym ((&))
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-03 15:59:51 följande:
    Jag har försökt med allt! T.om. Köpt plasthandskar åt honom så han inte ska få skit på fingrarna. Vad mer kan jag göra? Absolut ingenting. Förutom att göra jobbet åt honom, men då lär han sig aldrig!

Men du har fortfarande inte svarat på varför mamman kan åka iväg 3 veckor, och jag blir den dåliga bonusmamman för att jag är besviken då min semester blev avbokad!?
    Var har jag skrivit att mamman gör rätt o du är den dåliga bonusmamman som inte vill ha dom extra veckor ?
  • Anonym ((&))
    Ess skrev 2016-07-03 15:40:27 följande:
    Det har jag aldrig varit med om på skolan.
    När de lämnar dagis så har personalen ingen koll på vilka som går på toa och vad de gör där, de flesta brukar låsa dörren eftersom det är pinsamt om någon öppnar när de sitter där. Man märker inte den misslyckade torkningen förrän de kommer hem och man ser bromsspåren. 
    Dessutom är det väldigt vanligt att barnen inte bajsar på skolan, personalen på dagis sa även att det gällde de äldre barnen hos dem. Det är för stressig miljö för att de ska kunna sitta i lugn och ro, så de föredrar att hålla sig tills de kommer hem.
    Om pedagogerna vet om problematiken så löser dom det .
  • Anonym ((&))
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:12:05 följande:
    Gud vad han älskar dem och verkligen vill va med dem.

Vem är det som sin sista semestervecka står ensam med dem för att pappan "måste" vara på jobbet? Pappan själv? nä. mamman? nä. bonusmamman? ja. Inte hennes ansvar och hon ska då ta mig tusan inte skuldbeläggas för att hon inte vill ta hand om deras barn (när de själva inte ens vill!!!!!!) på sin egen semester. Nej, jag skulle  sätta hårt mot hårt och dra iväg den veckan. Föräldrarna får lösa det där bäst det vill och är det ts som skuldbeläggs för att strula till det så kan de alla fara åt pipsvängen.

Bisarrt hur människor ser på "bonusmammor". är bonusmammor nutidens pigor och barnskötare?
    Då har dom rätt till fritids . O inlägget du citerade du var ang att hjälpa till att få en ren rumpa efter toabesök
  • Anonym ((&))
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:15:26 följande:
    Socialtjänsten tar knappast an sig ärenden där bonusmamman inte vill sitta barnvakt sin semestervecka när pappan jobbar och mamman är på utlandssemester.
    Mitt inlägg handlade om att hjälpa barnet vid toabesök
  • Anonym ((&))
    Anonym (Förstår) skrev 2016-07-03 16:22:00 följande:

Ja du ((&)) du kan ju fundera över varför det bara är "hat" mot dig när det handlar om att försöka få dig att förstå att inte fritids torkar rumpor. Booo-fucking-hooo, kanske din mamma kan torka dina tårar? Pedagogerna är till för det när någon blir ledsen. Inte torka bajs för att någon är bekväm.

Men pedagoger skulle aldrig låta barn hå med bajs i rumpan om dom blivit informerade om problemet , det finns inte hos nån normal pedagog . Dom skulle däremot försöka lära barnet att höra det själv om inte föräldrarna lyckats .
  • Anonym ((&))
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:24:21 följande:
    Jag har bott med min sambo och hans sexåriga unge i snart 3 år och jag har undvikit rumptorkande å det grövsta. Tror inte ens jag kommer upp i en handfull gånger. Det går alldeles utmärkt. Ej mitt problem att torka barnets rumpa. Barnet får göra det själv eller så får han göra det. Ej jag.
    Om sambo inte är hemma då ? Då får barnet gå med baks i rumpan ? Ja det är ju upp till er .
  • Anonym ((&))
    Anonym (Förstår) skrev 2016-07-03 16:29:50 följande:

Återigen. Hur tror du pedagogerna kan hålla bevakning på just det barnet då så det inte smiter in på toa obemärkt? Brukade din mamma sätta på dem en gps-sändare eller?

Barnet är stort nog att tala om när det går på toaletten
  • Anonym ((&))
    ungbrunett skrev 2016-07-03 16:28:22 följande:
    Nej, barnet får torka sig själv.
    Trots att ni vet att barnet inte gör det ?
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!