• Anonym (Jag)

Behöver tid UTAN hans barn!

ungbrunett skrev 2016-07-02 19:23:41 följande:

Bonusmammans otacksamma värld tyvärr. Biomammor gör alltid rätt vettu, och bonusmammor gör alltid fel. Oavsett vad. / Med vänlig hälsning, en annan "bonusmamma"

Man kan nog minsann säga otacksamma värld. Gör allt och lite till för ungar som inte är ens egna, utan att ens få nånting tillbaka. Man ska bara passa upp dom, men säger man ifrån när de gör nåt fel får man skit från alla håll!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Suck) skrev 2016-07-02 20:41:24 följande:

Mamman till barnet kan omöjligt åka på en resa om pappan inte är ok med att ta hand om barnen.

Det är väldigt enkelt att göra en mor till en oansvarig förälder bara för att hon vill ta en eller två veckor extra semester. Skulle det vara tvärtom skulle det vad totalt accepterat av samhället.

Men hallå för fan!! Du gör ju MIG till en oansvarig och egoistisk bonusmamma då jag är besviken att min resa blev avbokad. Men du tycker att mamman har all rätt i världen att sticka iväg i 3 veckor! hur i helvete tänker du nu? På 5 veckor är barnen här alla dagar utom 3. Vem är egoistisk? En hel vecka har jag dom ensam då pappan far tillbaka till jobbet. Så jävla egoistisk jag är som tillbringar min sista semestervecka med dom. Och de 2 andra veckorna också. Herregud!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (fia) skrev 2016-07-02 21:23:57 följande:

Det skulle vara intressant för diskussionen att veta hur det där med mammans resa gick till.

Var det "Jag kommer att vara bortrest vecka 29 så barnen kommer till dig då" (=förståeligt om TS tycker att det är mammans fel)  eller var det "Jag skulle vilja göra en längre resa, är det OK om barnen är hos dig vecka 29?" (om pappan då svarar ja är situationen inte mammans fel)

Pappan kom hem en dag, sa att hon ringt och frågat om vi kan avboka resan och ha dom här 1,5 vecka extra. Jag sa "absolut inte!" Och han sa att han meddelar henne.

Nästa dag när han kom från jobbet sa han att redan var avbokad och att vi inte diskuterar det mer. Han var skitförbannad så jag antar att han igen hade grälat med henne.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Lisa) skrev 2016-07-02 21:57:53 följande:

Varför kan inte hans föräldrar ha barnen så ni kommer iväg på er resa? Lever dom inte längre?

Vi har inte råd att ha dom på dagis, och jag har inget emot att ha dom här på VÅRA veckor.( Det har fungerat bra hittills utan dagis så vi försöker klara det på egen hand. Eftersom jag skiftar har jag nästan alltid nån dag ledig inne i veckan då de är här.. Den yngre börjar ju skolan i höst också så det känns onödigt att ansöka om plats åt dom för bara en vecka.) Det e våra lediga veckor som jag inte vill passa upp dom på.

Sambons pappa dog då sambon var liten, och mamman är för gammal för att orka. De är extremt vilda och hon orkar oftast bara så länge att man slipper och handla det nödvändigaste, tyvärr.

Min mamma brukar kunna hjälpa till och ta dom ett par timmar ibland, men det känns fel att be min mamma om hjälp. Hon tycker om barnen, men hon har ju heller ingen skyldighet att ta hand om dom på mammans veckor. Nån timme kanske skulle gå, men aldrig så länge att vi kan åka bort.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Lisa) skrev 2016-07-02 22:09:52 följande:

Ja givetvis men nu verkar ju mamman inte vara så mkt att hänga i julgranen å ibland för barnens skull får man nog se till å vara drn bättre föräldern. Man kan ju försöka att säga tvärnej men barnen kan ju inte bli lämnade på gatan om nu det inte funkar ändå.... Men kanske har pappan bra relation med barnens morföräldrar så mor å farföräldrarna kan dela på veckan med barnen

Tyvärr är mammans föräldrar inget att hänga i granen heller. De säger ofta att de kan ta en, men absolut inte båda.

Äpplet faller inte långt ifrån trädet så att säga.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (fia) skrev 2016-07-02 22:01:53 följande:

Förstår verkligen att du är besviken. Kan tycka att din sambo borde ha stått på sig när han nu visste hur viktig resan var för dig.

Ja, det tycker jag också! Antar bara att han är mer rädd att bli osams med exet än att såra mig. Tyvärr!
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Lisa) skrev 2016-07-02 22:20:41 följande:

Ni har inte råd med dagis men råd med resor? Men det var kanske ingen dyr resa?

Det var ju sorgligt med hans pappa, å då blir det alternativet svårt ju. Själv hade jag aldrig tagit hand om barnen så som du å hellre sett dom på dagis än att kunna resa. Det är ju dock svårt för din sambo om mamman vägrar ta barnen, dom kan ju inte bo på gatan direkt. Det är ju en svår situation för honom också.... Har själv varit där med sambo å ex som inte har en bra relation. Dock så tog ju hon barnen när han väl sa ifrån många ggr å de ggr hon inte gjorde drt så löste han det med sina föräldrar el syskon som var barnvakt ist (detta var innan vi flyttade ihop skall tilläggas) men det var ju helt klart jävligt tufft för honom. Det gick liksom inte att bortse från. Har din sambo ingen annan som kan vara barnvakt å hjälpa honom blir det ju helt klart tuffare för han än vad d var för min sambo,

Resan var ganska dyr om jag ska vara ärlig. Vi har sparat sen förra sommaren. Men skulle vi bli tvungna att ha barnen på dagis hade vi inte kunnat spara. Vi har sparat ihop till en kortare resa (men mycket dyrare!)med barnen och en lite längre för oss vuxna. Tyvärr blir det ju inget med det nu, så jag hoppas verkligen att sambon får fixat tillbaka dom pengarna på något sätt! Annars finns det nog risk att jag sticker. Får försöka trösta mig med en spa-dag istället tror jag..

Jo, alltid jobbigt då man inte får det ordnat på något sätt!

Lever du med bonusar ännu? Hur länge har du gjort det?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (farmor) skrev 2016-07-02 22:14:35 följande:

Som farmor kan jag berätta att min semester INTE är vikt åt att vara barnvakt.

Jag jobbar och sliter till vardags och tänker inte vara barnvakt när jag äntligen är ledig.

Helt rätt!
  • Anonym (Jag)
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-02 23:11:16 följande:

Kan bara säga en sak . Stackars barn . En galen mamma som inte vill ha dom , en bonusmamma som vägrar ta ansvar för dom när det inte är deras veckor , men tur dom har en pappa som visar att han älskar dom o verkligen vill ha dom .

Det bästa är nog att dom bor hos pappa på heltid .

Nu handlar det inte om att jag vägrar ta hand om dom på mammans veckor. Visst suger det, men det går. Men Nu handlar det om att min resa blev avbokad så att mamman ska få ha det lugnt i 3 veckor. DÄR gick det fel! Det handlar om just den specifika veckan, inte dom 51 andra dethär året, utan just v.28 då jag hade en resa inbokad. Jag skulle få koppla av och njuta av min semester. Jag blir bedrövad på semestern av en mamma som anser sig vara mera värd en extra ledig vecka.
  • Anonym (Jag)
    Anonym ((&)) skrev 2016-07-02 23:40:36 följande:

Gör hon ? Hon vägrar ju om det inte är deras vecka .

Gör jag? Var har du läst det? Det enda jag vägrar är att torka äldsta i rumpan. Och fast jag skulle vägra? På mammans veckor är de mammans ansvar

Och likväl är de här 3,5 veckor på raken nu. Min semester är avbokad, mamman ska ligga på stranden och njuta. Och JAG är egoistisk för att jag behövde få ledigt på min lediga vecka?
Svar på tråden Behöver tid UTAN hans barn!