Behöver tid UTAN hans barn!
Bonusmammans otacksamma värld tyvärr. Biomammor gör alltid rätt vettu, och bonusmammor gör alltid fel. Oavsett vad. / Med vänlig hälsning, en annan "bonusmamma"
Bonusmammans otacksamma värld tyvärr. Biomammor gör alltid rätt vettu, och bonusmammor gör alltid fel. Oavsett vad. / Med vänlig hälsning, en annan "bonusmamma"
Mamman till barnet kan omöjligt åka på en resa om pappan inte är ok med att ta hand om barnen.
Det är väldigt enkelt att göra en mor till en oansvarig förälder bara för att hon vill ta en eller två veckor extra semester. Skulle det vara tvärtom skulle det vad totalt accepterat av samhället.
Det skulle vara intressant för diskussionen att veta hur det där med mammans resa gick till.
Var det "Jag kommer att vara bortrest vecka 29 så barnen kommer till dig då" (=förståeligt om TS tycker att det är mammans fel) eller var det "Jag skulle vilja göra en längre resa, är det OK om barnen är hos dig vecka 29?" (om pappan då svarar ja är situationen inte mammans fel)
Varför kan inte hans föräldrar ha barnen så ni kommer iväg på er resa? Lever dom inte längre?
Ja givetvis men nu verkar ju mamman inte vara så mkt att hänga i julgranen å ibland för barnens skull får man nog se till å vara drn bättre föräldern. Man kan ju försöka att säga tvärnej men barnen kan ju inte bli lämnade på gatan om nu det inte funkar ändå.... Men kanske har pappan bra relation med barnens morföräldrar så mor å farföräldrarna kan dela på veckan med barnen
Förstår verkligen att du är besviken. Kan tycka att din sambo borde ha stått på sig när han nu visste hur viktig resan var för dig.
Ni har inte råd med dagis men råd med resor? Men det var kanske ingen dyr resa?
Det var ju sorgligt med hans pappa, å då blir det alternativet svårt ju. Själv hade jag aldrig tagit hand om barnen så som du å hellre sett dom på dagis än att kunna resa. Det är ju dock svårt för din sambo om mamman vägrar ta barnen, dom kan ju inte bo på gatan direkt. Det är ju en svår situation för honom också.... Har själv varit där med sambo å ex som inte har en bra relation. Dock så tog ju hon barnen när han väl sa ifrån många ggr å de ggr hon inte gjorde drt så löste han det med sina föräldrar el syskon som var barnvakt ist (detta var innan vi flyttade ihop skall tilläggas) men det var ju helt klart jävligt tufft för honom. Det gick liksom inte att bortse från. Har din sambo ingen annan som kan vara barnvakt å hjälpa honom blir det ju helt klart tuffare för han än vad d var för min sambo,
Som farmor kan jag berätta att min semester INTE är vikt åt att vara barnvakt.
Jag jobbar och sliter till vardags och tänker inte vara barnvakt när jag äntligen är ledig.
Kan bara säga en sak . Stackars barn . En galen mamma som inte vill ha dom , en bonusmamma som vägrar ta ansvar för dom när det inte är deras veckor , men tur dom har en pappa som visar att han älskar dom o verkligen vill ha dom .
Det bästa är nog att dom bor hos pappa på heltid .
Gör hon ? Hon vägrar ju om det inte är deras vecka .