• Julm

Bim aug 2016

Nu är det spännande dagar. Bim inom 1-3 dagar!!

• Julm
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2016-08-23 07:40:05 följande:

Är så ledsen uppgiven. Inget denna månaden heller. Negativt test imorse. Varför har jag så svårt för att bli gravid nu. Tidigare har jag blivit gravid på en gång. Vad är det som händer med min kropp? Har haft ont i vänster äggstock fyra menstrautioner pms symptom som liknar graviditets. Detta tar på mitt psyke. Vill bara ligga i sängen och aldrig gå kupp igen.

Känner igen mig. Nu har jag inga barn sen innan, har du? Villet försök är ni på?
  • Julm

Kan det ens vara möjligt att må illa i vecka 4? Vaknade imorde av ett fruktansvärt illamående. Rapar också mycket. Har inte testat än, har bim inom 3 dagar så jag väntar ut.

• Julm

Mens på g imorgon. Suck. Hade verkligen hoppats på ett plus denna månaden men nu blir det 5 försöket...

• Julm

Hur räknar ni bim? Jag har mellan 23-27 dagars cykler. Medel är 25. Är då dag 25 min bim?

• Julm
    Rosenblad skrev 2016-08-25 17:47:28 följande:

Jag har en app som jag skriver i när mensen kommer, hur länge den håller på, positiva ältestet osv så kan man följa långt bakåt och se snittet. Appen räknar själv ut snittet för BIM, men det diffar ju såklart. Jag kan variera mellan 26-30 dagar men kör på 28 som medel. Den räknar även ut ägglossning men det behöver ju inte stämma, jag har ägglossning 3 dagar senare men tycker endå det är suveränt att skriva upp allt sån man har koll! :)

Har också en app där jag loggar allt. Bim är idag 25, men längsta cykeln är 27 så jag räknar på "riktig" bim på lördag i sådana fall för att vara på säkra sidan :)
  • Julm

Som en klocka, idag kom mensen. Nu slutar jag läsa här inne, det är alldeles för jobbigt, speciellt med alla som plussar på första försöket. Ska skicka in egenremiss och hoppas på utredning. Lycka till alla som kämpar! Ni som lyckas på första försöket; var lyckliga!

• Julm
    Rosenblad skrev 2016-08-26 17:20:26 följande:

Förstår dig... Blir sjukt depp av att läsa folk som plussar på första försöket, är själv på försök 11 och det är ångest att snart försökt ett år :( Skickade också in egenremiss, fått brev tillbaka och väntar på tid. Så högst ska det ta 3mån tills man får tid tror jag kravet är. Lycka till själv!

Önskar dig också stort stort lycka till
  • Julm
    Anonym (30 augusti) skrev 2016-08-27 08:33:51 följande:

Men va, ni var väl bara på försök 3? Så snart får man väl inte utredning? :O

Försök 4 för denna gång. Har provat i omgångar och förra omgången provade vi 4 ggr. Tänker säga att vi testat 12 månader. Jag har rätt att använda skattepengar för att må bra/bättre. Så många som missbrukar skattepengar. Är fullt frisk människa och belastar inte samhället med något annat vis. Ibland får man nog bara armbåga sig fram tror jag.
  • Julm
    Bettieboop skrev 2016-08-27 10:22:47 följande:

"Så många som missbrukar skattepengar" det är inte så konstigt att folk gör det om ni alla tänker likadant, att det är okej bara för att någon annan gör det. Jag förstår att det gör ont och att du är ledsen/deprimerad, men jag tycker inte att du ska ljuga dig till det. Varför inte försöka 12 månader i rad istället för i omgångar? Kämpa och jag hoppas så klart att du får ditt plus på ett eller annat sätt! Trevlig lördag på er alla och supergrattis till alla plus och håller tummarna för oss andra att vi med få plussa snart!

För mig är det inte att missbruka pengar när man behöver få hjälp för att få barn. Oavsett om det är efter 1 eller 12 försöket. Jag antar att det är riktlinjer det här med 12 månader och i slutändan är det jag som individ som avgör om jag behöver vår nu, eller om 12 försök. Jag har en misstanke om att mina äggstockar inte mår så bra så i slutändan spelar det ingen roll om jag går till en vanlig gyn mottagning eller fertilitetsklinik för att bli utredd, skattepengar som skattepengar. I slutändan kommer jag ha mig själv att tacka att jag inte väntade prick 12 månader.
  • Julm
    Bettieboop skrev 2016-08-27 10:22:47 följande:

"Så många som missbrukar skattepengar" det är inte så konstigt att folk gör det om ni alla tänker likadant, att det är okej bara för att någon annan gör det. Jag förstår att det gör ont och att du är ledsen/deprimerad, men jag tycker inte att du ska ljuga dig till det. Varför inte försöka 12 månader i rad istället för i omgångar? Kämpa och jag hoppas så klart att du får ditt plus på ett eller annat sätt! Trevlig lördag på er alla och supergrattis till alla plus och håller tummarna för oss andra att vi med få plussa snart!

Tack, jag önskar dig också lycka till.
  • Julm
    Ememem skrev 2016-08-27 20:31:21 följande:

När försökte ni förra gången?

Att ljuga om hur länge man försökt är väl lika mycket att missbruka skattepengar och att dessutom ta en plats från någon annan som vill ha ett barn lika mycket och som faktiskt försökt längre.

Ja, så kan man också se på det. Skattepengarna kommer jag utnyttjas förr eller senare. Jag kan tyvärr inte ta hänsyn till andras längtan när jag själv misstänker att allt inte står rätt till. Värre är det dom som åker till akuten när dom har en fis på tvären och tar upp dyrbar tid/plats för någon människa som kanske är livshotande sjuk.
Svar på tråden Bim aug 2016