Fertilitetsmonitor CB Advanced .Någon som vill följas åt?
Hej. Nu startade med CB Advanced monitor. Någon som vill bolla och följas?
Hej. Nu startade med CB Advanced monitor. Någon som vill bolla och följas?
HJÄLP!!! Någon av er som använt graviditetetesten till monitorn? Jag är idag på äl+10 och tog imorse ett vanligt cb plus och testlagret. Fick detta på cb
Monitorn går inte att ta gravtest ännu så prövade en sticka å satte in i cb äl-test hylsa jag hade kvar, då fick jag blinkande glad gubbe och när jag tar ut testet så är där två streck men ena svagt.
Kan monitorns graviditetstest ge utslag på annat än hcg? Blir det alltid två streck?? Eller ska det bara vara ett om man inte är gravid?!?! Eller kan det vara 2 streck utan att den visar gravid?! Så förvirrad nu och monitorn kommer dröja ytterligare dagar innan den ber om graviditetstest
Såg nu att det blev konstigt.
Cb såg ut såhär:
TL
Stickan till monitorn
Stickan till monitorn
Hej. Det är jag som är trådstartaren fick skapa annat konto då jag kunde ej byta namn på min:)
Vad gäller båda CB plus och monitorns gravsticka de var samma utslag för mig för 10 dagar sedan när jag var på ÄL+5-6 . Tog testa tidigt från lloyds apotek och fick positivt svagt men syntes utan tvekan . Den mäter från 10 mlU. Annan grej vad jag märkte att monitors sticka alltid har svag andra streck. Så jag tror att den ska vara starkare än så för att misstänka ev graviditet. CB plus har jag samma erfarenhet- ökar den inte på 2 dagar då har ägget blivit befruktat men implantation har inte skett än. Enligt läkare i USA svaga plus beror just på det att dagens känsliga tester upptäcker hcg just från befruktat ägg innan själva implantation. Du är precis i den skede nu där implantation kan ske. Håll koll på om du får liten tempdip och/eller stark mensvärk som varar från nån timme till hela dag till och från. Hoppas att se fin utveckling på dina tester närmaste dagar
Detta är andra månaden med fertilitetsmonitorn för mig och sambon. Första månaden ville den ha test från dag 6. Dag 16-24 fick jag HÖG sen ner till låg på dag 25. Jag har en cykel på 37 dagar så att jag inte fick MAX verkar vara i sin ordning. Nu cykel 2 ville monitorn ha test från dag 9, redan dag 12 fick jag HÖG och fortfarande idag cykeldag 17 fick jag HÖG. Gjorde dock ett separat äl-test eftersom jag har mycket äl-flytningar och är varm. Och där fick jag fullt utslag idag klockan 16, ca 7 timmar efter testet via monitorn.
Idag är jag på dag 1 med andra cykel med monitor. Den gjorde nytta iaf trots en till kemisk graviditet denna månad men monitor gav Max utslag när jag minst anade att jag har ÄL. Dock ägget släppte bara 6 dagar efter utslaget men det beror på att min kropp ballade ur efter proggisar som jag tog månad innan.
Så nu är det att bara vänta till dag 9 då jag ska börja testa. Hoppas på tidigare ÄL denna månad.