• Skrutt 83

Fertilitetsmonitor CB Advanced .Någon som vill följas åt?

Hej!!

Ska precis börja med monitorn och har en fråga. Man ska ju börja mellan dag 1-4 i cykeln, min leverans har blivit försenad så kommer troligtvis vara dag 6 när jag får monitorn. Är det helt omöjligt att börja då? Måste jag vänta en hel månad? Eller kan man börja men bara risken att det kan bli lite missvisande?

Tacksam för svar

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Skrutt 83

Hej!

Ja nu har jag börjat! Tack för tips. Den blev försenad och kom igår på min cykeldag 6 men jag ställde in den som dag 4 för att kunna börja använda den redan denna cykel, så första testet blir imorgon min cd8. Brukar ha äl runt cd 14-17 så borde vara lugnt. Ska jag nolla den efter denna månad tycker ni då det blir lite "fel" på cykeln då jag ändrat den 2 dagar?

Har haft den förra monitorn när jag försökte bli gravid med nr 2, då tog det sig på första cykeln och har lärt mig att ha bra koll på kroppen så kör nu säkra perioder i väntan på att sambon ska bli lika sugen på en trea som jag är. Jag hoppas på att få börja försöka i september ????

• Skrutt 83

HJÄLP!!! Någon av er som använt graviditetetesten till monitorn? Jag är idag på äl+10 och tog imorse ett vanligt cb plus och testlagret. Fick detta på cb

Monitorn går inte att ta gravtest ännu så prövade en sticka å satte in i cb äl-test hylsa jag hade kvar, då fick jag blinkande glad gubbe och när jag tar ut testet så är där två streck men ena svagt.

Kan monitorns graviditetstest ge utslag på annat än hcg? Blir det alltid två streck?? Eller ska det bara vara ett om man inte är gravid?!?! Eller kan det vara 2 streck utan att den visar gravid?! Så förvirrad nu och monitorn kommer dröja ytterligare dagar innan den ber om graviditetstest

• Skrutt 83

Såg nu att det blev konstigt.

Cb såg ut såhär:

• Skrutt 83
    Guffy78 skrev 2016-07-26 18:31:31 följande:

Hej. Det är jag som är trådstartaren fick skapa annat konto då jag kunde ej byta namn på min:)

Vad gäller båda CB plus och monitorns gravsticka de var samma utslag för mig för 10 dagar sedan när jag var på ÄL+5-6 . Tog testa tidigt från lloyds apotek och fick positivt svagt men syntes utan tvekan . Den mäter från 10 mlU. Annan grej vad jag märkte att monitors sticka alltid har svag andra streck. Så jag tror att den ska vara starkare än så för att misstänka ev graviditet. CB plus har jag samma erfarenhet- ökar den inte på 2 dagar då har ägget blivit befruktat men implantation har inte skett än. Enligt läkare i USA svaga plus beror just på det att dagens känsliga tester upptäcker hcg just från befruktat ägg innan själva implantation. Du är precis i den skede nu där implantation kan ske. Håll koll på om du får liten tempdip och/eller stark mensvärk som varar från nån timme till hela dag till och från. Hoppas att se fin utveckling på dina tester närmaste dagar

Tack snälla för svar!! Misstänker dock att det bara är spökstreck för vi körde avbrutet och säker period denna månad, hoppas på att få börja verkstaden i september. Har nu kunnat testa via monitorn och den sa Inte gravid. Hoppas på att få se ett gravid de närmsta månaderna. Håller tummarna att du får ett fint plus närmsta dagarna, låter ju väldigt lovande med de test du tagit
Svar på tråden Fertilitetsmonitor CB Advanced .Någon som vill följas åt?