• elena-mikaela

Fertilitetsmonitor CB Advanced .Någon som vill följas åt?

Hej. Nu startade med CB Advanced monitor. Någon som vill bolla och följas?

• Svar på tråden Fertilitetsmonitor CB Advanced .Någon som vill följas åt?
  • Linda8801

Hej! Jag har också precis börjat använda den :) vi ska strax börja på andra försöket. När min kusin började försöka skaffa barn tog det två månader innan dom blev gravida med clearblue :) man kan ju drömma att det kommer gå lika fort för oss :)

• elena-mikaela

Ja. Vad kul. Vi har försökt länge men dock jag har annat problem. Under tiden vi har försökt så blev jag gravid varje månad men aldrig gick över 5 veckor då kroppen stötte bort. Har varit hos professor i obsteriatrik som sa att jag hör till dem som inte kan sortera mellan bra och dåliga ägg och tar emot alla och kroppen fattar bara efter den har fäst att ägget är dålig:) En normal kvinna blir inte ens gravid men jag blir det:)))(

Nu är jag på dag 9 och min monitor har haft Hög från dag 7. Började fråga efter stickor från dag 6. Hur normalt är det?

• elena-mikaela

Ja. Vad kul. Vi har försökt länge men dock jag har annat problem. Under tiden vi har försökt så blev jag gravid varje månad men aldrig gick över 5 veckor då kroppen stötte bort. Har varit hos professor i obsteriatrik som sa att jag hör till dem som inte kan sortera mellan bra och dåliga ägg och tar emot alla och kroppen fattar bara efter den har fäst att ägget är dålig:) En normal kvinna blir inte ens gravid men jag blir det:)))(

Nu är jag på dag 9 och min monitor har haft Hög från dag 7. Började fråga efter stickor från dag 6. Hur normalt är det?

• Linda8801
    elena-mikaela skrev 2016-06-28 18:19:08 följande:

Min frågade också efter stickor dag sex första månaden, hade ägglossning dag 19-20, vilket jag tyckte var sent (har en cykel på ca 31 dagar. Denna månad ska jag börja testa på dag 9, är på dag 4 idag(vill bara börja nu!!:))

Det gick åt 20 stickor förra månaden, men misstänker att det blir färre för varje månad för är jag inte helt glömsk så tyckte jag det stod att det skulle gå åt 10 per cykel.
  • Linda8801
    elena-mikaela skrev 2016-06-28 20:10:56 följande:

Men blev den också Hög för dig så snabbt ? Dag 7 är rätt tidigt ju.

Nej jag tror det var kring dag 12 ungefär
  • elena-mikaela

Det är det jag pratar om att det var för tidigt med hög på dag 7. Jag hade rejäla ÄL känningar på dag 7,8 och idag blev det det där känsla av att magen är öm som efter ÄL . Hoppas bara att inte missa ÄL. För jag fick utskrivet Lutinus som jag ska dagen efter ÄL till Bim . För att ägget ska kunna fästa ordentligt måste ta den därför från ÄL +1 pga progesteronbrist. Om man råkar ta den för tidigt hämmas ägglossning , försent- ägget fäster inte ordentligt därför är det svårt. Jag mäter temp också för att "få kvitto" på att ÄL har varit:)

• Linda8801
    elena-mikaela skrev 2016-06-28 21:26:41 följande:

Det är det jag pratar om att det var för tidigt med hög på dag 7. Jag hade rejäla ÄL känningar på dag 7,8 och idag blev det det där känsla av att magen är öm som efter ÄL . Hoppas bara att inte missa ÄL. För jag fick utskrivet Lutinus som jag ska dagen efter ÄL till Bim . För att ägget ska kunna fästa ordentligt måste ta den därför från ÄL +1 pga progesteronbrist. Om man råkar ta den för tidigt hämmas ägglossning , försent- ägget fäster inte ordentligt därför är det svårt. Jag mäter temp också för att "få kvitto" på att ÄL har varit:)

JAg tog och titta tillbaka på min förra månad nu och såg att jag fick hög dag 7 jag med, sen dröjde det tills jag fick maximal dag 19, så även fast den visar hög så kan det ju bara många dagar tills ÄL.
  • elena-mikaela

Idag är dag 10 och fortsatt Hög och tempen gick en bit ner igen så jag hoppas på ägglossning runt dag 13-14 i alla fall. Min man har prestationsångest så det är jätte svårt att få till mys :( Måste vänta minst 3 dagar, helst en vecka mellan gånger för att han ska fungera... Har inte rätt för misstag här:)

En notering: de gånger det har tagit sig är när vi fick till det dagen innan ÄL .

Svar på tråden Fertilitetsmonitor CB Advanced .Någon som vill följas åt?