• Guffy78

Fertilitetsmonitor CB Advanced .Någon som vill följas åt?

Skrutt 83 skrev 2016-07-02 14:18:30 följande:

Hej!!

Ska precis börja med monitorn och har en fråga. Man ska ju börja mellan dag 1-4 i cykeln, min leverans har blivit försenad så kommer troligtvis vara dag 6 när jag får monitorn. Är det helt omöjligt att börja då? Måste jag vänta en hel månad? Eller kan man börja men bara risken att det kan bli lite missvisande?

Tacksam för svar

Hur går det Skrutt? Har du börjat med monitor?
  • Guffy78

Vad bra Skrutt 83!

Jag har dock problem för enligt Fertility Friend jag har haft ÄL på dag 12 dock monitor visar Max idag på dag 16 trots att jag hade hög temp ??? Hur kommer det sig? Jag tyckte att monitor missade stegring på dag 11 då jag kollade med vanliga stickor och fick utslag inte 100% men starkt närmare natten. Morgonen dag 12 blev det svagare och dag 14 var det helt blankt. Hade typiska ÄL värkar och flytningar då också. Idag är de lotion flytningar imorse och stängd tapp men märkte att tappen är öppen nu?? Vad händer egentligen? Har lätt mensvärk morgon och kväll och lite illamående. Går det att lita på monitor?

• Guffy78
    Mussann skrev 2016-07-07 22:53:10 följande:

Har CBFAM och den ville ej ta emot gravtest så provade som ett vanligt test och de kom två blåa streck betyder de att kah är gravid

Jag misstänker att det är alltid 2 streck på den testen och den är positiv bara om andra strecket är stark. Jag nämligen använde 3 sådana nyss när jag trodde att jag var längre in i cykel än jag i själva verket var. Och det kom 2 streck. Andra är svag och finns på alla tester. Fick dock veta nu att jag har ÄL så det är omöjligt att jag kan vara gravid samtidigt.
  • Guffy78

Fick Max på dag 16 och 17 .Ägget släppte på dag 22 som var andra dagen med sakta stigande temp vilket enligt alla regler är omöjligt så det kan faktiskt hända! Bekräftat av Gyn.

• Guffy78
    Skrutt 83 skrev 2016-07-25 20:38:08 följande:

Stickan till monitorn

Hej. Det är jag som är trådstartaren fick skapa annat konto då jag kunde ej byta namn på min:)

Vad gäller båda CB plus och monitorns gravsticka de var samma utslag för mig för 10 dagar sedan när jag var på ÄL+5-6 . Tog testa tidigt från lloyds apotek och fick positivt svagt men syntes utan tvekan . Den mäter från 10 mlU. Annan grej vad jag märkte att monitors sticka alltid har svag andra streck. Så jag tror att den ska vara starkare än så för att misstänka ev graviditet. CB plus har jag samma erfarenhet- ökar den inte på 2 dagar då har ägget blivit befruktat men implantation har inte skett än. Enligt läkare i USA svaga plus beror just på det att dagens känsliga tester upptäcker hcg just från befruktat ägg innan själva implantation. Du är precis i den skede nu där implantation kan ske. Håll koll på om du får liten tempdip och/eller stark mensvärk som varar från nån timme till hela dag till och från. Hoppas att se fin utveckling på dina tester närmaste dagar
  • Guffy78

Idag är jag på dag 1 med andra cykel med monitor. Den gjorde nytta iaf trots en till kemisk graviditet denna månad men monitor gav Max utslag när jag minst anade att jag har ÄL. Dock ägget släppte bara 6 dagar efter utslaget men det beror på att min kropp ballade ur efter proggisar som jag tog månad innan.

Så nu är det att bara vänta till dag 9 då jag ska börja testa. Hoppas på tidigare ÄL denna månad.

• Guffy78
    Min tur skrev 2016-07-27 16:39:23 följande:

Detta är andra månaden med fertilitetsmonitorn för mig och sambon. Första månaden ville den ha test från dag 6. Dag 16-24 fick jag HÖG sen ner till låg på dag 25. Jag har en cykel på 37 dagar så att jag inte fick MAX verkar vara i sin ordning. Nu cykel 2 ville monitorn ha test från dag 9, redan dag 12 fick jag HÖG och fortfarande idag cykeldag 17 fick jag HÖG. Gjorde dock ett separat äl-test eftersom jag har mycket äl-flytningar och är varm. Och där fick jag fullt utslag idag klockan 16, ca 7 timmar efter testet via monitorn.

Jag ställde testintervallet senare än jag vaknar för min urin på morgon ger inte samma utslag som andra morgonurin om ungefär 3 timmar då är den koncentrerad. Gjorde samma denna cykel och jämförde 2 test som togs på morgonurin och 2 timmar senare..den andra gav starkare utslag medan första var helt blank. Kan ske något för dig att prova? Du kan ha kort stegring. Och enligt forskning alla kvinnor har stegring runt 16:00 på ÄL dagen.
  • Guffy78
    Min tur skrev 2016-07-29 18:28:59 följande:

Fick MAX på fertilitetsmonitorn igår :)

Vi hade sex samma kväll som det separata äl-testet visade stegring. Igår orkade inte sambon efter en hård dag på jobbet. Men ikväll har jag köpt hem vin, räkor och annat gott. Ska skämma bort sambon så det finns lite ork till en "insättning" ikväll med :)

Vad bra! Då är du iaf på andra dag med Max utslaget. Den är alltid 2 dagar och sedan hög. Men håll koll på flytningar. När man plötsligt få krämiga flytningar dagen efter ÄL har skett då är det försent att försöka. Det är så jag visste att jag hade ÄL flera dagar efter Max på monitor för jag hade fortfarande vattniga flytningar flera dagar till. Kör på och mys ordentligt!:)
  • Guffy78

Tänkte väcka tråden till liv iaf . Nu är det andra omgång med monitor. Första blev missfall tyvärr.

Dag 11 och fortfarande låg. Denna gången kör jag med lite extra kosttillskott Vitex, BDG, folsyra och glandin plus vitaminer E och d

• Guffy78
    Ellan1 skrev 2016-08-20 18:04:10 följande:

Guffy78

Sök tråden Clearblue advanced fertilitetsmonitor och häng på när jag startar upp den på måndag så kan vi följas åt i väntan på + ??

Trevlig helg!

Tyvärr monitor svek mig denna gång då den visade ingen Max på ÄL som var för 3 dagar sedan. Tur att jag hade billiga stickor...så nu väntas det på Bim .
  • Guffy78
    Ellan1 skrev 2016-08-20 22:01:06 följande:

Guffy78!

Okej va tråkigt att höra! Men har läst att man kan ha maximal ÄL även om den endast visar högt på monitorn då halterna ibland inte når ända upp för att ge maximalt utslag så ge inte upp hoppet!

Jag börjar med min fr.o.m. Måndag då är jag på mensdag 3!

Hur många försök är ni inne på?

Vi är på 8e nu i september.

Ha en fin kväll ??

Vi är på försök 25-26 - tappat räkning:) med 10 tidiga missfall bakom under dessa försök. Sista 3 månader var jag gravid varje månad men längsta gick förra månad till vecka 6.

Blev utskrivet Progesteron men missade att ta förra månad för var osäker när ÄL var ( ägget släppte på dag 24 och fick Max på monitor dag 17. ) Så när jag kunde bekräfta att ÄL var då har det gått redan 5 dagar och det var sent att börja med proggisar .

Denna vändan det var så tydlig ÄL så jag började på ÄL+2 så hoppas de hjälper ifall ägget blir befruktat. Jag har problem just när ägget ska fästa i slemhinna då den är tunn.
  • Guffy78
    Ellan1 skrev 2016-08-21 21:37:20 följande:

Guffy78

Okej jag förstår! Hoppas det tar sig denna gången då, när har du BIM??

Kan tipsa om Glandin som

Också ska hjälpa ägget att fästa. Jag kommer denna månaden köra med bisolvon + Glandin i kombination med monitorn och hoppas att det tar sig snart :) har BIM 23/9!

/ Ellan

Det är det jag körde( EPA -glandin) fram till 2 dagar innan ÄL tillsammans med Munkpeppar och bidrottningsgele samt vitaminer E och D
  • Guffy78

Bim är 30/8 så nästa Bim är i början på oktober men jag ska försöka köra bidrottningsgele enbart utan munkpeppar för MP flyttar min ÄL fram . Brukade ha ÄL på cd 12-14 men efter MP den kommer på dag 20 alltid. Nu försöker förkorta cykel igen.

• Guffy78
    Ellan1 skrev 2016-09-08 11:11:23 följande:

Hur har det gått?? :)

Det blev ett plus som inte ville stanna igen- alltså en till kemisk graviditet - är så less på detta... Men inte ledsen, det är liksom" aha, en till. Ok, vi kör igen" . Det blev en vana:)) så nu kör jag med rosenrot för att påskynda ÄL . Glandin tar jag med. Pga Progesteron jag fick lutealfas på 18 dagar denna gång så jag vet inte om jag ska fortsätta att ta eller vänta en cykel och ta nästa. Det är tydligen problem för trots att jag har tagit proggisar så blödde jag knappt den gången vilket tyder på dålig slemhinna .
  • Guffy78
    Min tur skrev 2016-09-11 15:38:56 följande:

Mens idag. Lycklig ändå. Min cykel har minskat flera dagar varje cykel sedan april. I april hade jag 40 dagar och nu i september har jag 29 dagar :)

Kul. Kommer du köra monitor? Jag är på dag 8 men ställde monitor 2 dagar tidigare på Mens då jag har gått över Bim med 4 dagar. Tänkte att eftersom jag kör rosenrot så vill inte missa stegring ifall den kommer tidigare. Så jag började testa igår.
Svar på tråden Fertilitetsmonitor CB Advanced .Någon som vill följas åt?