Inlägg från: Anonym (kr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kr)

Dottern smet ut inatt

Hallå , hon är 16 år , ska du ha henne inlåst hela livet ?

• Anonym (kr)
    Anonym (Skitunge) skrev 2016-06-25 20:29:43 följande:

Nej du överreagerade inte. Jävla unge. Jag tycker du ska dra in ev pengar mobil och andra förmåner. Och vadå extra dörr? Ungen får väl byta rum så hon inte kan smita ut på nätterna.

Stackars barn , nästan vuxen o får inte vara ute på nätterna
  • Anonym (kr)
    fluu skrev 2016-06-25 21:03:57 följande:

Självklart överreagerar du inte. Det hade blivit många snack, indraget liv och noll privilegier länge här om min dotter fått för sig något sådant!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    Talar din dotter alltid om vart hon ska o med vem ?
    Mina har svarar att dom ska ut .
    16 år o nästan vuxen
  • Anonym (kr)
    fluu skrev 2016-06-25 21:10:49 följande:
    Min dotter är liten än. Men när hon börjar röra sig ute själv så ska hon tala om vem hon är med, var hon är, ungefär hur länge hon kan tänkas vara borta, alltid svar på mobilen och alltid ringa om det är något.
    Precis som det var för mig i tonåren(typ nyss).
    Jösses . Inte konstigt att när som blir vuxna sen inte kan något själv o inte vet vad ansvar är
  • Anonym (kr)
    fluu skrev 2016-06-25 21:23:51 följande:
    Märkligt, det gick utmärkt för mig att bli vuxen, rätt tidigt dessutom. Och det utan att ha råkat illa ut i tonåren och så här i efterhand är jag så glad över att mina föräldrar gjorde som de gjorde - jag hade benfasta ramar och just därför fick jag oerhört mycket mer frihet än många andra. Eftersom jag höll mig till avtalen och var väldigt ansvarsfull.
    Så om dottern säger att jag åker till "Anna " o sen kommer dom på att dom ska gå till "Sara " då ska dottern ringa o tala om att dom går till "Sara" ?

Måste kännas som dottern sitter i fängelse hemma . Dessutom kommer dottern garanterat att ljuga om var hon ska o vad hon ska göra .
  • Anonym (kr)
    Anonym (Duff) skrev 2016-06-25 21:31:34 följande:

Vid 16år hade jag bott själv i ett år så ja, en liiiten övereaktion kanske.

Jag med o inte ringde jag min mamma o sa var jag var .
    Fick dessutom barn vid 17 så
  • Anonym (kr)
    fluu skrev 2016-06-25 21:30:59 följande:
    Självfallet. Jag vet inte hur känslig du är, men för mig var det inre direkt jobbigt att slänga iväg ett sms till min mamma och säga "är hos Anton istället". Noll ansträngning där liksom.
    Det är inte konstigt att ungdomar ljuger för sina föräldrar för att de förväntas göra det, dricker för att de förväntas göra det, smusslar för att de förväntas göra det.
    Jag gjorde inget av det där eftersom jag verkligen inte behövde. Mina föräldrar förväntade sig vissa saker och därutöver fick jag som sagt ovanligt mycket frihet, för att jag skötte mig, och den friheten ville jag självklart behålla.
    Så om dottern ska ha sex med sin pojkvän så skickas ett sms om att dom ska ha sex
  • Anonym (kr)
    fluu skrev 2016-06-25 21:36:14 följande:
    Och jag flyttade och försörjde mig själv vid 18 och fick barn vid 19, och varför skulle jag tala om för mina föräldrar var jag var då? Jag var vuxen och de hade inte längre det slutgiltiga ansvaret över mig. När jag var 16 var jag däremot inte vuxen och mina föräldrar hade det slutgiltiga ansvaret.
    Ansvar ja men att behöva redogöra allt man gör för sina föräldrar när man är 16 år är sjuk
  • Anonym (kr)
    fluu skrev 2016-06-25 21:40:11 följande:
    Som sagt, när skrev jag det? Jag vill veta VAR hon är och VEM hon är med. Inte varje detalj i vad hon gör.
    Om hon bara åker ut o kollar om det är nå vänner ute då ? Ska hon sms så fort hon byter ställe?
  • Anonym (kr)
    Hjalmarindo skrev 2016-06-25 21:45:06 följande:
    Nu vet jag inte under vilka omständigheter du blev förälder, men att få barn som 17-åring, när ytterst få kan försörja sig själva eller har en avslutad gymnasieutbildning, är väl knappast ett tecken på att det är bra att låta tonåringarna fara fritt?

Jag ber om ursäkt om jag tar helt fel om din livshistoria - du kanske hade jobb och barnet var planerat - men generellt är det ju ändå just tex tonårsgraviditeter föräldrar vill undvika när de vill ha koll på vad deras ungdomar gör.
    Jag hade jobb efter 9an o valde själv att inte gå gym , min pojkvän då o mina barns pappa hade jag ett förhållande med sen jag var 14 år , idag är vi gifta sen 6 år o har tre barn .
    Mina barn är inte hårt hållna hemma , o den äldsta bor nu själv .
    Nä dom har inte behövt tala om var dom ska varje gång o inte heller höra av sig när dom byter ställe
Svar på tråden Dottern smet ut inatt