• Anonym (Pappan)

Dottern smet ut inatt

Inatt vid ungefär halv två tiden vaknade jag och gick på toaletten. Toaletten ligger en bit från mitt rum så måste gå förbi köket först (vi bor i hus) och till min förvåning såg jag att dottern (16 år) klev in i nåns bil precis när jag gick förbi. Bilen stod inte direkt där man åker upp till vår gård utan lite mer innan det, så att det inte skulle synas lika bra. Antar att hon hade planerat det där väl.

Hann inte gå ut och ropa in henne då bilen for iväg direkt så försökte ringa henne men mobilen hennes var urladdad, kom direkt till Telia mobilsvar. Jag kände i den stunden att jag var så irriterad så jag tänkte nu att nu ska jag fan vänta så länge det än tar. Direkt när hon kommer hem ska jag konfrontera henne, så jag låg vaken länge och väntade, satte mig vid köket och väntade. Sen kom jag på att hon har en dörr i sitt rum som leder ut från huset och att det säkerligen var den hon tog när hon smet ut, så det var därför jag inte hörde henne när hon gick ut och jag förstod att hon skulle ta samma dörr in så ställde mig utanför hennes rum och väntade.

Väntade i minst 3 timmar tills hon var hemma igen. Vid ungefär fem tiden på morgonen hörde jag henne gå in i rummet via smitar-dörren (hon låser alltid rummet) medan jag stod utanför rummet och väntade. Gav inte upp, skulle konfrontera ungfan.

Så frågade jag henne vars fan hon varit och att jag minsann såg. Hon sa hon varit på roadtrip med nån kille. Ingen aning om vad för kille. Blev skitförbannad medan min sambo tycker att jag överreagerade (inte sambons barn).

Överreagerade jag och vad skulle ni ha gjort?

• Svar på tråden Dottern smet ut inatt
  • Anonym (hej)

Ja du överregerade inte!

Hon kan fara illa ut..våldtagen med mera.

Hur du nu ska gå vidare vet jag ej...tonåringar lever tyvärr ofta sitt eget l7v hur man än straffar dem

• Kuddebarn

Jodå, nog överreagerade du allt.

• Semesterfamiljen

Du överreagerande INTE! Heja en förälder som verkligen reagerar.

Hoppas att din dotter förstod budskapet och att hon inte äventyrar sitt liv på det sättet i fortsättningen.

• Anonym (Jämnårig)

Anser du att det är ok att hon knullar? Om ja vill jag lugna dig med att hon med roadtrip menade ett"åk på hans kuk". Sorry men sanningen måste bli sagd ibland

• Kuddebarn
    Anonym (Jämnårig) skrev 2016-06-25 19:32:26 följande:

Anser du att det är ok att hon knullar? Om ja vill jag lugna dig med att hon med roadtrip menade ett"åk på hans kuk". Sorry men sanningen måste bli sagd ibland

Och varför tror du det?
  • Anonym (kr)

Hallå , hon är 16 år , ska du ha henne inlåst hela livet ?

• Myling

Folk asså. Det stora problemet är ju att hon inte berättade att hon skulle ut, samt tiden på dygnet. Vad hon faktiskt höll på med är väl inte så viktigt,.

Men generellt är det ju ett större problem om hon blir ihjälkörd av ett rattfyllo på midsommar än att hon skulle ha sex.

• Anonym (99)

ni får ju ha ett snack om vad som ska gälla. Det kanske kan vara ok att hon går ut (men inte smyga ut mitt i natten) utan att hon kan vara ärlig och hon tex ska på fest och att du då vet att hon har mobil med sig och ungefär när hon kan tänkas komma hem. 
    Att hon smög med detta beror ju på att hon visste att du inte skulle gilla det men det blir värre om ni inte kan prata om saken 

• Anonym (Skitunge)

Nej du överreagerade inte. Jävla unge. Jag tycker du ska dra in ev pengar mobil och andra förmåner. Och vadå extra dörr? Ungen får väl byta rum så hon inte kan smita ut på nätterna.

Svar på tråden Dottern smet ut inatt