Dottern smet ut inatt
Inatt vid ungefär halv två tiden vaknade jag och gick på toaletten. Toaletten ligger en bit från mitt rum så måste gå förbi köket först (vi bor i hus) och till min förvåning såg jag att dottern (16 år) klev in i nåns bil precis när jag gick förbi. Bilen stod inte direkt där man åker upp till vår gård utan lite mer innan det, så att det inte skulle synas lika bra. Antar att hon hade planerat det där väl.
Hann inte gå ut och ropa in henne då bilen for iväg direkt så försökte ringa henne men mobilen hennes var urladdad, kom direkt till Telia mobilsvar. Jag kände i den stunden att jag var så irriterad så jag tänkte nu att nu ska jag fan vänta så länge det än tar. Direkt när hon kommer hem ska jag konfrontera henne, så jag låg vaken länge och väntade, satte mig vid köket och väntade. Sen kom jag på att hon har en dörr i sitt rum som leder ut från huset och att det säkerligen var den hon tog när hon smet ut, så det var därför jag inte hörde henne när hon gick ut och jag förstod att hon skulle ta samma dörr in så ställde mig utanför hennes rum och väntade.
Väntade i minst 3 timmar tills hon var hemma igen. Vid ungefär fem tiden på morgonen hörde jag henne gå in i rummet via smitar-dörren (hon låser alltid rummet) medan jag stod utanför rummet och väntade. Gav inte upp, skulle konfrontera ungfan.
Så frågade jag henne vars fan hon varit och att jag minsann såg. Hon sa hon varit på roadtrip med nån kille. Ingen aning om vad för kille. Blev skitförbannad medan min sambo tycker att jag överreagerade (inte sambons barn).
Överreagerade jag och vad skulle ni ha gjort?