• mor3

Vad åt era barn till frukost idag?

Vad åt ert barn till frukost idag?

Dotter 3år
    ca 240 ml Välling Semper 2år Yogurt samt en smörgås till det.

• Svar på tråden Vad åt era barn till frukost idag?
  • Hjalterstugu

5-åring: fruktyoghurt med havrekuddar.

2-åring: tre skedar fruktyoghurt (magsjuk, det är därför vi har fruktyoghurt hemma)

• Gravitation

Två grova mackor med smör, ett glas proviva och en satsumas.

• No Logo
    Carabellis kusp skrev 2016-09-23 13:07:54 följande:

3-åringen åt havregrynsgröt med blåbär och en halv banan samt ett kokt ägg. Fascinerande att hon orkar lika mycket som jag...!

Halvårsbebisen smaskade gröt gjord på skrädmjöl, bovete, paltbröd, kardemumma, grädde och jordnötssmör.

Bebisgröten låter jättegod!

Lillas frukost bestod av en kopp te, ett glas vatten, en miniportion kvargurt samt en skiva extragrovt rågbröd (sånt där platt, stelt, med hela rågkorn) med leverpastej. Han skulle inte valt brödet själv men åt utan att klaga. Stora åt samma bröd fast med keso, kalkon och gurka + en kopp te. Börjar sent men har ganska tidig lunch vilket stökar till frukostätandet.
  • Lilla Gs mamma

1 år

Mannagrynsgröt med kanel, grov smörgås med korv, grapefrukt, vatten att dricka till.

• Gravitation

Två finncrisp med ost, massa keso och ett glas mjölk.

• Dementoria

Fortsätter i den här lite äldre tråden. Intressant att läsa hur olika det är!

Barn 1: macka med ost och ett äpple
    Barn 2: macka med ost och chorizo
    Barn 3: mjölk med flingor (någon "nyttig" sort)

Mamman: en kopp kaffe än så länge

• ostpaj

Här har det varit mycket smoothisar med hallon, blåbär, ibland banan och vanilj yoghurtkvarg. Tänkte det är smidigt sätt att få i sig bär :)

Brukar bli 1-2 finn crisp med mjukost på till. Och paprika. Paprika i mängder!

Har precis lärt mig något nytt! CURLINGTALLRIK! Herregud... Allting har ett namn. Det här har jag gjort flera gånger, visste alltså inte att det hette något. Men det är när man har lite småplock på en tallrik. Kan barnet plocka och äta själv. Brukar funka ganska bra här.

T.ex. Nötter, någon bit äpple, lite gurka, paprika, ost, skinka/kallskuret osv :)

Svar på tråden Vad åt era barn till frukost idag?