Inlägg från: Gravitation |Visa alla inlägg
  • Gravitation

Vad åt era barn till frukost idag?

1 osötat grovt bröd med smör och en skiva ost. Vatten till det.

• Gravitation

Idag blev det en tallrik jordgubbar med lite grädde och en osötad macka

• Gravitation

En macka med smör, vatten att dricka och en näve blåbär.

• Gravitation

Två grova mackor och ett stort glas mjölk. Hon är 2 år precis.

• Gravitation

Idag har aptiten kommit tillbaka efter förkylningen så två grova mackor och ett glas mjölk blev det idag. Som vanligt 2 år.

• Gravitation
    maratontjejen skrev 2016-09-22 16:04:06 följande:

3-åringen åt vaniljyoughurt med 1 banan i slantar. Drack ett glas äppeljuice.
    1-åringen åt äggröra och babysmörgås med smör. Drack nyponsoppa ur pipkoppen.

Ursäkta min nyfikenhet, men, vad är babysmörgås?
  • Gravitation
    maratontjejen skrev 2016-09-23 10:15:35 följande:
    Jag vet inte varför den kallas så. Jag fick en bok av BVC med mattips och där stod det att man kunde börja introducera smörgås med bredbara pålägg såsom smör, mjukost, leverpastej etc. och skära bort kanterna och skära smörgåsen i små portionsbitar. I boken kallades smörgåsen för babysmörgås, sen har uttrycket bara hängt med. Jag tror det är tänkt att de ska vänja sig vid pincettgreppet. Men min 3-åring äter inte smörgås, jag erbjuder både med eller utan kant, men han vill helst ha gröt på morgonen. Han gillar bara varm mat och är ingen smörgås-människa.
    Ok då förstår jag tack för svar!
  • Gravitation

Nu har dottern börjat bli väldigt kinkig med maten efter en förkylning och skulle inte ha macka till frukost, så det fick bli turkisk yoghurt (för hon ätit så dåligt, vill inte hon ska tappa för mycket  vikt) och Ellas kitchen flerkornspinnar.

• Gravitation

Två mackor, en satsumas och ett glas mjölk.

• Gravitation

Två grova mackor med smör, ett glas proviva och en satsumas.

• Gravitation

Två finncrisp med ost, massa keso och ett glas mjölk.

• Gravitation

Idag åt hon en skål med frebacco havreringar med mjölk + en kvarg.
    3 år i augusti.

• Gravitation

Idag åt hon två knäckebröd med ost,en tomat, en flaska välling och ett glas green smoothie som jag gjort till mig själv :D

Svar på tråden Vad åt era barn till frukost idag?