• mor3

Vad åt era barn till frukost idag?

Vad åt ert barn till frukost idag?

Dotter 3år
    ca 240 ml Välling Semper 2år Yogurt samt en smörgås till det.

• Svar på tråden Vad åt era barn till frukost idag?
  • maratontjejen

3-åringen åt vaniljyoughurt med 1 banan i slantar. Drack ett glas äppeljuice.
    1-åringen åt äggröra och babysmörgås med smör. Drack nyponsoppa ur pipkoppen.

• Mrs Green

Knäckebröd med bregott och grillad kyckling (en sån där påläggsskiva alltså, som rökt skinka) + en tallrik mjölk och Special K-flingor. Det brukar vara naturell yoghurt, men den var slut så då blev det mjölk istället. Hon är 11 år.

• Jill 79

Som alltid, typ, en smörgås med leverpastej. De är små vane djur. Enda variationen är om de tar limpa istället för det ännu tristare polarbrödet. sen sköljs det ner med lite mjölk.

• Gravitation
    maratontjejen skrev 2016-09-22 16:04:06 följande:

3-åringen åt vaniljyoughurt med 1 banan i slantar. Drack ett glas äppeljuice.
    1-åringen åt äggröra och babysmörgås med smör. Drack nyponsoppa ur pipkoppen.

Ursäkta min nyfikenhet, men, vad är babysmörgås?
  • maratontjejen
    Gravitation skrev 2016-09-23 09:25:43 följande:
    Ursäkta min nyfikenhet, men, vad är babysmörgås?
    Jag vet inte varför den kallas så. Jag fick en bok av BVC med mattips och där stod det att man kunde börja introducera smörgås med bredbara pålägg såsom smör, mjukost, leverpastej etc. och skära bort kanterna och skära smörgåsen i små portionsbitar. I boken kallades smörgåsen för babysmörgås, sen har uttrycket bara hängt med. Jag tror det är tänkt att de ska vänja sig vid pincettgreppet. Men min 3-åring äter inte smörgås, jag erbjuder både med eller utan kant, men han vill helst ha gröt på morgonen. Han gillar bara varm mat och är ingen smörgås-människa.
  • Zitzen

Anna&Elsa-yoghurt med müsli. Lite special idag. Annars osötad yoghurt eller mjölk till müslin. Lite banan. De är 2 o 5 år gamla.

Svar på tråden Vad åt era barn till frukost idag?