Vad åt era barn till frukost idag?
Hon sover fortfarande, men följer då jag tänkte försöka skära ner på brödet :)
Hon sover fortfarande, men följer då jag tänkte försöka skära ner på brödet :)
Vaniljkvarg med hallon och blåbär.
Overnight oats! Alltså, hur kan vi ha missat det här?! Sinnessjukt gott! Både jag och 3-åriga dottern slevade i oss! Hon åt en burk ikväll igen som blev över från imorse. Förberedde varsin portion nyss :) vi kommer första oss på denna delikatess ;)
Mannagrynsgröt med kanel och hemmagjord äppelmos.
Mannagrynsgröt med kanel och mjölk. Ett glas vatten, "så jag inte får ont i magen" ;)
Här har det varit mycket smoothisar med hallon, blåbär, ibland banan och vanilj yoghurtkvarg. Tänkte det är smidigt sätt att få i sig bär :)
Brukar bli 1-2 finn crisp med mjukost på till. Och paprika. Paprika i mängder!
Har precis lärt mig något nytt! CURLINGTALLRIK! Herregud... Allting har ett namn. Det här har jag gjort flera gånger, visste alltså inte att det hette något. Men det är när man har lite småplock på en tallrik. Kan barnet plocka och äta själv. Brukar funka ganska bra här.
T.ex. Nötter, någon bit äpple, lite gurka, paprika, ost, skinka/kallskuret osv :)
Nu kom jag på en ny grej som 8-månaders fick! Jag brukar blanda fruktmos med lite turkisk yoghurt.men det känns som det inte är så mättande. Så jag hällde på en skvätt grädde! Men ändå... Saknas ngt... Så hade jag överblivet kokt ris i kylen som jag också blandade i! Perfekt! Tänkt åt ris a la Malta hållet. Jättegott! :)
10-månaders; havregrynsgröt med blåbär och jordnötssmör. 4-åringen har fått dille på proviva fruktdrycker.så ett par glas sådant och en smörgås med leverpastej och gurka.