• Kynisen

Bim Juli 2016

10oktober skrev 2016-07-15 22:45:40 följande:

Hahaha! Samma här! Tänker hela tiden att det snart borde vara BIM men kommer sen på att det är en hel dryg vecka kvar!

Jag kände ingenting av ägglossningen denna månad så vet egentligen inte om BIM verkligen äe den 25:e eller om jag hade ägglossning alls. Vi får se. Vi har i alla fall haft sex varannan/var tredje dag i två veckors tid och jag försöker ta bristen på alla slags symptom som ett gott tecken (hur logiskt det nu är).

Vi får helt enkelt bara hålla tummarna och vänta... Jätte tråkigt!
  • Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-15 23:20:02 följande:

Jag ser sträck! Åh, grattis! Visa bild imorgon på dina test också!

Precis så man ska göra, räkna ner till dagen man ska testa istället. Då känns det mer och mer hoppfullt för var dag. Jag har heller aldrig testat så tidigt när vi försökt bli med barn innan. Tycker man borde bli mer tålmodig med åldern, tiden och barnen... Kanske är det för allt tålamodet är slut och ges på annat håll? Hahaha.

Haha har aldrig haft tålamod men var ung och tog P-piller med första så reagera när mensen inte kom, och lika med tredje. Nr 2 va planerad men vet inte om testa tidigt fanns för dryga 10 år sen ;)

Men nu när en har längtat i flera år efter bebis och när vi väl bestämde att nu e de dax ja då vill en hu va gravid efter första sexet liksom och helst i v16 typ direkt hahaha
  • Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-16 11:33:59 följande:

Nu har jag testat och höll mig i 3 timmar utan att dricka mycket vatten. Resultatet blev detta:

Här är även en jämförelse, den nedersta är från idag och den översta är gårdagens test.

Kan inte fatta det. Jag ÄR faktiskt gravid! Hoppas hoppas detta går fortsatt väl nu! <3

Stort grattis!!! Kom några glädjetårar här... Känslorna lever bergodalbana med mig.. Haha!! Så roligt!!! Hur ska du berätta för dun älskling?
  • Kynisen
    finder skrev 2016-07-16 12:00:03 följande:

En tidig praktisk fråga. Vad har ni som har 3barn för bil alt bilstolar. Vi kommer ha 2st bakåtvända och en framåtvänd stol.

Hade en cheva transport när 3an kom. Lillknodden i ett babyskydd en kan klicka i en bas i mitten, en bakåt vänd britax till 2an och en framåtvänd till 1an på varsin sida. När 2an var redo för framåt så hade jag Volvo V70 och då en bakåtvänd i mitten och två framåtvända på var sida. Trångt? Japp! Men det gick. Nu när vi förhoppningsvis får en 4 blir det VW cafdy maxi life för att få plats alla 6 plus hundar och vagn då det är den 7 snitsiga med störst bagage utan att vara buss.
  • Kynisen

En tidig praktisk fråga. Vad har ni som har 3barn för bil alt bilstolar. Vi kommer ha 2st bakåtvända och en framåtvänd stol.

Kan tillägga att Volvon hade ingen krockkudde fram så för det nedta satt bebis fram var bara när vi va alla 5 som vi planerade alla bak.
  • Kynisen
    MissJL skrev 2016-07-16 12:55:35 följande:

Kunde inte hålla mig!! Tredje försöket o tredje barnet <3 Så obeskrivligt glad!

Grattis!!!
  • Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-16 19:40:43 följande:

Tack så jättemycket allihopa!

Kynisen: Du är så fin!! Jag berättade för ett par timmar sedan genom att hen fick öppna en liten ask med en liten smycketrollslända i, något som för oss är ett tecken och en association till en kommande bebis. Tillsammans fick hen ett kort där det stod "Jag är på väg..". Hen sa att hen misstänkt att något kanske var på G och att hen fick den sista bekräftelsen genom att läsa kortet. Sist men inte minst hade jag slagit in graviditetstestet som han fick öppna också. Hade garderat mig ifall att hen inte skulle förstå också. Haha! Sedan blir det mer tydligt att få se de där två strecken! Jag gick all in den här gången.

Jag väntar spänt och otåligt även på när det blir din tur att testa Kynisen! Håller verkligen alla tummar och tår att det blir ett plus på stickan!

Å va mysigt!!! Längtar efter att få plus men att få berätta det för sambon längtar jag ännu ner efter och hans mormor som står oss båda väldigt nära. Min mormor har ju vart gammelmormor i 12 år. Men sambon är hennes första barnbarn och att vi får det första barnbarnsbarnet till henne vore fantastiskt.

Jag har köpt två små bodys från hans favvo lag som han ska få... Längtar såååå!! Hoppas hoppas på plus denna gång, vi ska på bim ner till Göteborg bara vi två i 4 dagar vore underbart att ha något extra att fira och glädjas åt då. Vill ju inte ha mens på vår semester ju ;)
  • Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-16 20:31:30 följande:

Låter som en riktigt mysig liten miniresa för er två, var evigheter sedan vi fick chans att göra något bara jag och R här hemma som är utan barn och utanför hemmet då vill säga. Haha! Vilken fin present det blir för han att öppna sedan då! Hoppas du får användning för det och att det blir dubbelt firande vid Göteborgsresan.

Tack <3
  • Kynisen
    10oktober skrev 2016-07-16 23:04:53 följande:

Haha, jag har nästan planerat något liknande ;) tänkte beställa en body med loggan till familjeföretaget på. Det är ett skämt oss emellan att vårt barn kommer bli tredje generationen i samma företag ;)

Kul!! :)
  • Kynisen
    Blixtpatrullen skrev 2016-07-17 19:42:07 följande:

Redigerat:

Syns ju tydligt på andra bilden! Grattis!!!
Svar på tråden Bim Juli 2016