• Kynisen

Bim Juli 2016

Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-23 18:53:42 följande:

Ja , det är första barnet för oss. Jag har dock två sen tidigare, de går i högstadiet och lågstadiet. Min sambo har inga barn, och han uttrycker ibland frustration pga min ålder, och att vi kanske inte kommer få något barn.. Då säger jag också till honom att han kan skaffa en yngre tjej som han kan skaffa barn med.. Jag fick två missfall förra året, det första var ett tidigt ma, men vi tog det ändå hårt. Och nästa var sent, har inte kommit över det än faktiskt... Blev gravid direkt de två gångerna, men nu är vi på sjunde försöket, utan resultat

Deni81 skrev 2016-06-23 16:02:28 följande:

Är det första barnet för er också? Min sambo är också yngre. 4 år yngre. Han har ingen stress överhuvudtaget och ibland säger jag åt honom att gå ut och skaffa en yngre kvinna som har många år på sig och som kan få många barn. Det är ledsamt att känna stress pga ålder tycker jag. Och så tar det sig ju aldrig! Hur länge har ni försökt? Usch vad tråkigt med missfall, det är jag inte alls beredd på, men den risken finns ju också. Jag tror inte vårt förhållande klarar ett MF, helt ärligt. Har du haft flera? :-/

Jag är oxå över 30 (31) å en yngre sambo, känner oxå en stress över att bara bli äldre....

Fy va tufft med MF.
  • Kynisen

Blir knäpp... Fick typ mens i förrgår (bim-8) om denna cykel är lika lång som förra 36dagar, men typ bim-1 om den följer 28dagars... typ brunaktiga och lite mörkrött. Sen igår ingenting och sen i dag rött, så då trodde jag det skulle dra igång... Men nix har vara vart pytte lite under dagen. Fattar mig inte på min kropp riktigt... Aja bara å vänta å se va som händer... Mår bara så illa så var tvungen att göra nåt, svårt att somna.

Hoppas ni alla haft en trevlig midsommar!!!

• Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-06-25 02:08:32 följande:

Jag skulle avvaktat lite huruvida det verkligen är mens. Om det börjar blöda till mer så är det ju mest troligt mens men eftersom det är så långt in på din faktiska BIM kan det lika gärna vara en Nidblödning (när ägget fäster i livmoderväggen). Brukar dina cykler ligga på 36 dagar i vanliga fall eller var det bara tillfälligt just den cykeln som passerade?

Vet inte hur mina cykler är då jag är inne på den andra efter uttaget av spiral, den första var 36 och denna här ja det vet jag ju tydligen inte.. Haha men under spiral åren har mensen kommit väldigt sällan har aldrig räknat bara vart glad att typ sällan ha å blöda lite. Men efter utag så första mensen blödde jag kraftigt i nästan 7 dagar och andra ännu kraftigare men typ 5 dagar, innan spiral och dom perioder i livet utan p-piller eller p-stav så blöder jag mycket och 5-7 dagar så det känns som normalt, dock har jag nog mest haft kring 28dagar.

Ja det är bara att vänta, inte en droppe på hela natten :)

Men nidblödning skall ju vara jätte ovanligt och en klar ljusröd färg, men det kan ju bara vart nån mellanblödning typ.

Som sagt som du sa bara vänta en vecka till har det inte kommit igång nån mens så e det bara att testa. Men en blir ju helt knäpp på hur kroppen beter sig, innan förra mensen var jag sååå skengravid att jag var 100% säker på att jag var gravid. Haha dumma kropp!! :)
  • Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-06-25 19:20:11 följande:

Ush fy då, är jättejobbigt med skengraviditet! Hade själv massor av symtom innan BIM och jag var helt 100 på att jag var gravid men det var jag ju inte. Har nog inte hunnit lära känna och läsa av kroppen riktigt än. Har ju inte varit så uppmärksam förrän det var dags att försöka få till en bebis igen! Det kanske underlättar lite i denna cykel att jag vet hur en knasig cykel kan se ut och att jag därför har landat lite i tanken igen "det kan te sig hur som helst, man kan aldrig veta". Hahaha. Det är en bra plats att ligga på tycker jag för då överanalyserar jag inte vilket jag gjorde något otroligt den cykeln som precis passerade. Nu hoppas jag verkligen verkligen att det bosätter sig en liten bebis i magen denna cykel men är inställd på att det lika gärna inte alls behöver bli så. Även om jag såklart kommer känna mig ledsen och nere om så blir fallet. Jag tror de flesta påverkas av att få ett negativt test eller mensen när man försöker att bli gravid.

Att vänta är verkligen en utmaning, själv testade jag sönder mig innan BIM den cykel som passerade. Något jag absolut avråder från, mådde inte alls bra av det! Men det är ju så så så svårt att bara vänta och se precis som du säger! Speciellt när kroppen beter sig annorlunda och på ett sätt man inte är van vid. I och med att du nyligen tagit ut spiralen låter det ju inte allt för konstigt att kroppen inte hunnit ställa om sig än men förstår att det måste vara frustrerande oavsett!

Jag testade oxå som en tok när jag var 100 på att jag va gravid... Ingen bra ide men en blir ju så otålig.

Nu kom mensen igång ordentligt i går kväll så nu är det tredje cykel och tredje försöket, kör på med munkpeppar och äl-stickor och hoppas på att det blir en liten denna gång. Ser bara gravida överallt och en blir så ledsen varför det inte funkar för oss. Bästa vännerna väntar med bf i oktober och va här under midsommar, är ju så otroligt glad för deras skull samt avis på bulan som växer. Vi vill oxå!! :)

Men nu hoppas vi att vi får plus denna gång eller hur!?

Ja cykeln är det bara att inse att den är muppig :) så vi får sexa på och försöka pricka in ändå ;P
  • Kynisen

Kom på att jag behöver ju ändra i bim listan då den nedrans mensen dök upp :(

Bim 20/7 31 år F3 B4 (B1 för sambon)

Tack :)

• Kynisen

Ooo tror äl är på ingång... Dag 9 ja nu 10 är ju efter midnatt ;) men äl Stickan på dag 8 visade tydligt streck men svagare än test strecket, och strecket dag 9 var nästan lika som test strecket :) inte fått utslag dom cykler innan jag testat så detta känns underbart :) nu sexar vi på och hoppas på fullt utslag (helst i morgon då barnen är hos sin pappa i helgen) blir inte lika avslappnat med dom sovandes i rummen bredvid ;) men tror mer på att äl kommer måndag-onsdag nån gång men en kan ju hoppas p önska ;) snälla snälla låt det bli en liten denna gång!!!

• Kynisen

Men hahaha en ska inte skriva trött... Läste mitt inlägg, ser ju ut som jag tror äl blir den dag det blur utslag, va inte så jag mena så klart... Mer bara att om utslaget blur fullt idag dag 10 har vi ju 24-48 timmar på oss och hinner med mycket mysande innan barnen kommer på måndag ;)

• Kynisen
    adnils skrev 2016-07-02 09:44:38 följande:

Herregud!!!!

Jag blödde lite inatt, så tänkte ja nu kommer mensen igång men när jag vakna imorse hade de inte kommit mer.

Tog nyss ett CB test som visade gravid 3+.

Jag är såå glad!! Vi har försökt i mer än ett halvår!

GRATTIS!!!!!! :)
  • Kynisen
    Karitziana skrev 2016-07-02 14:38:03 följande:

Tyvärr verkar det inte ha tagit sig för mig denna månaden heller.. Fick precis lite rosa flytningar.. Tre dagar innan BIM. Så jag antar att mensen är på ingång nu. Trött och ledsen man blir :(

Ja det är så jobbigt! Jag trodde jag skull ha bim 1/7 grundat på lång cykel innan men så dök nensen upp en vecka tidigare. Bröt ihop och grät lite... Men att en sen kan ladda om igen när äl närmar sig är ju fantastiskt.

Nu väntar jag på äl som troligt vis kommer inom de närmaste dagarna och ny bim igen då att vänta på.... Tänk va enkelt det hade vart om en kunde bli gravid hela tiden och inte behövde pricka in några timmar per cykel...

Håller tummarna för dig att det bara e en liten blödning och att mensen struntar i art komma istället :)
Svar på tråden Bim Juli 2016