Bim Juli 2016
Fortfarande blinkande smiley på ÄL-testet. Nääär blir det en fast smiley? Vågar inte låta bli att ligga även så det är ju lite körigt.
Fortfarande blinkande smiley på ÄL-testet. Nääär blir det en fast smiley? Vågar inte låta bli att ligga även så det är ju lite körigt.
Fast gubbe på CB digital idag Vi låg nu på kvällen och kommer ligga två dagar till. Hoppas hoppas! Tar det sig nu på midsommar får bebisen Sveriges vanligaste förfördelad, haha.
Hej!
Fick missfall för 2 veckor sen, kände av mig ägglossning i veckan och vi har haft sex regelbundet så får se hur juli blir. Vet inte riktigt när BIM blir men runt 8-11 juli kan jag tänka mig :)
Någon som testar med CB digital? Testade en fast gubbe igår men gubben försvann inte så jag kunde inte testa idag igen. Ska det va så? Är testet (alltså den tjocka pinnen) förbrukad vid en fast smiley? Det står ju att den ska visa de två mest fertila dagarna. Men det fick bara testa till första fasta smileyn för mig eftersom den inte försvann ur rutan. Kissade på pinnen och det va två starka streck idag också.
Jag använder mig av cb digitala ältest fast den rosa, den som bara ger en fast glad gubbe vid äl. Men jag tror det blev nåt fel på ditt test eftersom gubben inte försvann...den ska ju slocka efter typ 10 min eller nåt sånt. Jag har iaf använt mig av samma "pinne" flera cykler i rad...
Men om du fick fast gubbe igår så skulle jag räkna med att äl sker inom 48 h from när du tog testet....och försöka täcka upp ikväll o kanske imorgon eller på måndag m sex om ni har möjlighet så tror jag att ni täcker in äl bra.
Hej!
Jag tänkte förklara lite för er som använder cb digitala äl-test :) jag studerade dom jätte mycket när vi försökte bli gravida med dottern, i 6 månader använde jag dom (3 graviditeter var av 2 missfall under 6 månader).
Detta gäller den lila (dubbel hormonindikatorn) när man börjar med dom så använder man enbart morgonurin, men när man väl har fått utslag för östrogen (den blinkande gubben) så kan man testa när som helst under dygnet.
Men (detta gäller både lila och rosa testen) när man väl har fått en "fast" gubbe på testen, alltså LH-stegring, så kan man sen inte testa något mer! Då startar den om på en ny cykel! Så vare sig du testar på morgonen efter för att se om testen är svagare så kommer det visa en tom ring, för testet har "börjat om", oftast så finns ju gubben fortfarande kvar på testet. För även om du skulle testa med allra första test-stickan i packet (det här gäller nog bara dubbel/lila) så skulle den visa en ring fast det borde vara en fast gubbe, för den mäter din nivå av hormoner i kroppen.
Alltså, vill man kolla att äl-testen blir svagare så måste man använda något annat test, typ en sticka från RFSU, testlagret mm.
Det är därför gubben är kvar länge. För den har gjort sitt för den cykeln.
Så använder man bara 3 st och får lh-stegring på 3:e så kan man då använda resterande test-stickor till någon annan cykel.
Så slösa inte på dessa dyra test efter ni redan fått lh-stegring utan ta några billigare test för att kolla om testen blir svagare igen :)
Hoppas nån blev lite klokare.
Äl+10 idag. Någon som ser det jag ser, ett svagt svagt plus? Tog detta nu ikväll efter att endast ha hållt mig i 2 timmar.
Tack! :) Nåt är det ju men vågar inte tro på det fullt ut först jag får ett starkare streck!
Vi har försökt sen september 2014 o haft 7 tidiga missfall... så även om det är positivt så väntar några extra nervösa veckor innan man vågar tro på riktigt. Men hoppas gör jag som bara den, tycker liksom att det är vår tur nu!
Har väl inte så mkt symtom, lite ömma o svullna bröst o att det ibland molar/sticker lite i livmodern...men är ju bara på äl+11 än sålänge :)
[quote=76742569][quote-nick]DevilsDaughter skrev 2016-06-26 22:02:32 följande:[/quote-nick]Vi har nu efter mycket om och men beslutat oss för att försöka denna månaden iaf. Vi ska resa till Grekland i augusti och tänkte att vi inte skulle försöka denna månad eller nästa och istället vänta till efter Grekland, men det tog emot alldeles för mycket från min sida.
Vi har hittills slarvat en del med att skydda oss (blir ju lätt så när man vet att man inte måste egentligen), hade oskyddat för två dagar sedan och igår råkade han dra ur för sent när hans avsikt var att vi från och med igår skulle skydda oss, så lite grann kom nog i mig.
Jag trodde att ägglossningen skulle vara på onsdag om den skulle följa det vanliga mönstret och då hade vi varit hyfsat safe. Men kroppen tyckte att det var läge att ändra lite på mönstret så igår hade jag lite ÄLkänningar och idag gjorde det ordentligt ont under ca en timme nu i eftermiddags. Riktig kraftig ÄLsmärta som inte kan ha varit annat än just ÄL och dessutom ömma bröst på det.
Har dock inte sett till några ÄLflytningar vilket jag brukar ha, men smärtan går inte att ta miste på och min man har sagt att det känns där inne som det brukar kännas kring ÄL..
Så nu har vi ändå sumpat att skydda oss igår och förrgår så nu kör vi denna gången ändå och försöker få till det så ikväll blir det mys om inte mannen får kalla fötter! Moget och logiskt resonemang va?[/
Haha! Hade resonerat precis likadant