• Mammasgryn

BF igår

Vi hade BF igår men ännu har inte det lilla pyret behagat att titta ut. Är det så att det finns några tips och idéer på hur man skulle kanske få h*n att titta ut? Har provat storstädning, förrådsrensning, bullbak, fönsterputsning m.m. Men inget verkar ha fått pyret på bättre tankar så h*n vill komma ut till oss. Eller är det bara att bita ihop och hoppas på att h*n vill ut självmant snart? ????

• Svar på tråden BF igår
  • Ruter

Är i samma sits som dig eller hade BF 28 maj och än vill hon inte komma känns också som jag testat allt som trädgårdaarbete storstädning sitta och ta det lungt, färdknäppa och suttit på pilatesboll som BM tipsade om men inget verlar hjälpa :p

• Mammasgryn
    Ruter skrev 2016-05-31 20:37:31 följande:

Är i samma sits som dig eller hade BF 28 maj och än vill hon inte komma känns också som jag testat allt som trädgårdaarbete storstädning sitta och ta det lungt, färdknäppa och suttit på pilatesboll som BM tipsade om men inget verlar hjälpa :p

Haha ja testat många olika metoder men inget hjälper, h*n kommer när den är redo säkert. Men har man väntat 9 mån vill man ju inte vänta extra länge ????
  • Ruter
    Mammasgryn skrev 2016-05-31 21:22:28 följande:

Haha ja testat många olika metoder men inget hjälper, h*n kommer när den är redo säkert. Men har man väntat 9 mån vill man ju inte vänta extra länge ????

Haha nä precis är ju så men man kan ju få testa ihop om att det startat och så får vi ju en massa nödvändigt gjort också :p har dock inte jätte stora förhoppningar än, men första barnet gick jag över 11 dagar så lär nog få vänta ett tag till
  • Mammasgryn
    Ruter skrev 2016-05-31 22:12:04 följande:

Haha nä precis är ju så men man kan ju få testa ihop om att det startat och så får vi ju en massa nödvändigt gjort också :p har dock inte jätte stora förhoppningar än, men första barnet gick jag över 11 dagar så lär nog få vänta ett tag till

Ja då har du vanan inne kan man säga ???? Vi fick några dagar för tidigt förra gången så alla var säkra på att vi skulle få deras denna gången också, men vilken blåsning. Bara att ställa in sig på att säkerligen bli igångsatt istället ????
  • stepanova

Åh vad skönt med en sån här tråd:) hade bf den 30.5, och från vecka 37 var jag liksom beredd på att hon kan ju faktiskt komma när som helst. Men nej, så blev det inte. E så trött på att gå och vänta. Känns som inga ord duger. Alla läkare, och barnmorskor som undersökt mig och babyn, har sagt att "den här kommer nog absolut före bf:)" men näpp! Har också prövat allt. Annanas, färdknäpp, orgasm, klippa gräset som en annan idiot, långa promenader, alla möjliga jävla teer (nejlika,kanel,hallonblad och basilika), vila, massage, aja u namn it! Det jobbigaste är nog, när man hela tiden känner nånting som kan tyda på förlossnings start. Skulle man inte känna av nåt, så kanske man skulle ta det mera rofyllt. Eller jag vet inte, hur känner ni er i kroppen? Några signaler?

Styrke kram åt er alla

• Mammasgryn
    stepanova skrev 2016-06-01 12:02:08 följande:

Åh vad skönt med en sån här tråd:) hade bf den 30.5, och från vecka 37 var jag liksom beredd på att hon kan ju faktiskt komma när som helst. Men nej, så blev det inte. E så trött på att gå och vänta. Känns som inga ord duger. Alla läkare, och barnmorskor som undersökt mig och babyn, har sagt att "den här kommer nog absolut före bf:)" men näpp! Har också prövat allt. Annanas, färdknäpp, orgasm, klippa gräset som en annan idiot, långa promenader, alla möjliga jävla teer (nejlika,kanel,hallonblad och basilika), vila, massage, aja u namn it! Det jobbigaste är nog, när man hela tiden känner nånting som kan tyda på förlossnings start. Skulle man inte känna av nåt, så kanske man skulle ta det mera rofyllt. Eller jag vet inte, hur känner ni er i kroppen? Några signaler?

Styrke kram åt er alla

Haha ja gud vad den där känslan känns igen. Alla här sa också att du kommer få innan bf men nej där drog bebis oss vid näsan. Och så vill mN så gärna känna något nu att det faktiskt är dags så ibland kan jag känna att jo de va nog något men sen när det inte händer något mer så är det bara tillbaka till att gilla läget tyvär.

Och sen alla frågor varje dag, har du inte fått än? Känner du något än?
  • stepanova
    Mammasgryn skrev 2016-06-01 15:30:55 följande:

Haha ja gud vad den där känslan känns igen. Alla här sa också att du kommer få innan bf men nej där drog bebis oss vid näsan. Och så vill mN så gärna känna något nu att det faktiskt är dags så ibland kan jag känna att jo de va nog något men sen när det inte händer något mer så är det bara tillbaka till att gilla läget tyvär.

Och sen alla frågor varje dag, har du inte fått än? Känner du något än?

Ja, dessa frågor. Ibland blir man ju nästan arg! Fast dom inte menar några illa.

Har lite samma där angående vad man känner och inte. Är det så att man kanske bara känner för att man vet att det borde ha känts nåt vid det här laget? Det här e nr 3 för mig och, första sonen kom på bf +4 och andra kom i vecka 39. Så jag e ju riktigt mittemellan nu. Skäms nästan till säga varenda kväll åt gubben, att nu e det nära. Stackaren trippar ju på tårna då det e hans första barn:D
  • stepanova
    HonanHöna skrev 2016-06-01 15:48:21 följande:

Ja dessa frågor... Kräks på dom!! O denna värme gör det ju olidligt..

Ja, i denna hetta, har man nog rätt att vara lite arg och bitter faktiskt. Inga kläder som passar, och stor. Tänker även på hur det blir sen i denna värme. Just när man blöder så mkt. Kan ju bara inte va allt för Nice.
Svar på tråden BF igår