• Mammasgryn

BF igår

Vi hade BF igår men ännu har inte det lilla pyret behagat att titta ut. Är det så att det finns några tips och idéer på hur man skulle kanske få h*n att titta ut? Har provat storstädning, förrådsrensning, bullbak, fönsterputsning m.m. Men inget verkar ha fått pyret på bättre tankar så h*n vill komma ut till oss. Eller är det bara att bita ihop och hoppas på att h*n vill ut självmant snart? ????

• Svar på tråden BF igår
  • stepanova

Haha, nu känner jag mig till och med för lat, för att gå till grannen:D fast det kanske skulle vara mitt sista försök att med "kraft" få ut lillen:P

• HonanHöna
    stepanova skrev 2016-06-02 17:17:00 följande:

Låter som mina dagar. Känner mig lat. Ligger på soffan, och tittar på tv, leker med padden, lättare hushålls sysslor. Fikar med nå kompisar då och då. Sen kommer barnen hem vid 13-16 ca. Och där e väl det största orsaken till att jag känner mig lat. Då man inte orkar sysselsätta barnen. Nästan så att man blir glad då dom sätter sig och spelar. Eller går ut på gården och leker. Fyy för foglossning, hörru! Hade det mer med pojkarna, men varit lite bättre nu. Så jag vet vad du går igenom. Tycker du oxå att det är hemskt att ligga i gynstolen? Syftar på foglossningen alltså. Tycker det är den värsta positionen man kan ha. Känns som hela höften ska gå av!

Ja.man känner sig inte direkt som årets roligaste mamma tyvärr. . De e synd.. Tur barnen har varann iallafall! Ja gynstolen e hemsk! Inte många ställningar som e sköna nu asså.. Både foglossningen o vikten, o stora magen gör ju sitt :/ haha man får vara för lat
  • stepanova

Men vetu vad! Snart kan vi med gott samvete gå och lägga oss för natten, och så får vi se om denna natt bär tur med sig:) alltid lika spännande varenda kväll! Billiga nöjjen;p

• HonanHöna
    stepanova skrev 2016-06-02 17:46:00 följande:

Men vetu vad! Snart kan vi med gott samvete gå och lägga oss för natten, och så får vi se om denna natt bär tur med sig:) alltid lika spännande varenda kväll! Billiga nöjjen;p

Haha ja de e väll iofs sant! Mm känns lite bra iallafall, både mensvärk och sammandragningar.. Va ett tag sen nu. Så de e alltid välkommet!
  • Mammasgryn
    stepanova skrev 2016-06-02 14:07:34 följande:

Var det någon som det sa "poff" för inatt? :) här lyser baby med sin frånvaro ennu! Och barnmorskan bara skratta uppgivet då hon såg att jag kom som planerat till tiden på mvc idag. Hon sa att hon hade hoppats på att inte se mig:D

Ingen bebis här heller än och idag har det abrit riktigt varmt. Första barnet på dagis tis-tor till kl. 14 så försöker sysselsätta mig hemma. Fikar med vänner, handlar, bakar, städar, putsar fönster m.m. Imorse tog jag mig en cykeltur och nu ikväll en långpromenad så får hoppas på att något av de får bebis att vilja komma ut snart. ????
  • stepanova
    HonanHöna skrev 2016-06-02 18:31:29 följande:

Haha ja de e väll iofs sant! Mm känns lite bra iallafall, både mensvärk och sammandragningar.. Va ett tag sen nu. Så de e alltid välkommet!

Blev sammandragningarna till nåt igår? Håller tummarna :)
  • HonanHöna
    stepanova skrev 2016-06-03 14:43:35 följande:

Blev sammandragningarna till nåt igår? Håller tummarna :)

Nä :( vakna lika besviken imorse.. Själv då?
  • stepanova

Nää, jag trodde du skulle få:( och inget här heller. Hur många dagar va du över tiden? Själv e jag på pluss 4.

• anjamila

kvalar in här nu...hade bf igår men får nog snällt vänta typ en vecka till.
    usch denna värme....

• HonanHöna
    stepanova skrev 2016-06-03 15:03:25 följande:

Nää, jag trodde du skulle få:( och inget här heller. Hur många dagar va du över tiden? Själv e jag på pluss 4.

6 dagar nu.. Börjar tappa hoppet nu faktiskt! Lär väll bli igångsatt söndag den 12e..
Svar på tråden BF igår