Inlägg från: Mammasgryn |Visa alla inlägg
  • Mammasgryn

BF igår

Vi hade BF igår men ännu har inte det lilla pyret behagat att titta ut. Är det så att det finns några tips och idéer på hur man skulle kanske få h*n att titta ut? Har provat storstädning, förrådsrensning, bullbak, fönsterputsning m.m. Men inget verkar ha fått pyret på bättre tankar så h*n vill komma ut till oss. Eller är det bara att bita ihop och hoppas på att h*n vill ut självmant snart? ????

• Svar på tråden BF igår
  • Mammasgryn
    Ruter skrev 2016-05-31 20:37:31 följande:

Är i samma sits som dig eller hade BF 28 maj och än vill hon inte komma känns också som jag testat allt som trädgårdaarbete storstädning sitta och ta det lungt, färdknäppa och suttit på pilatesboll som BM tipsade om men inget verlar hjälpa :p

Haha ja testat många olika metoder men inget hjälper, h*n kommer när den är redo säkert. Men har man väntat 9 mån vill man ju inte vänta extra länge ????
  • Mammasgryn
    Ruter skrev 2016-05-31 22:12:04 följande:

Haha nä precis är ju så men man kan ju få testa ihop om att det startat och så får vi ju en massa nödvändigt gjort också :p har dock inte jätte stora förhoppningar än, men första barnet gick jag över 11 dagar så lär nog få vänta ett tag till

Ja då har du vanan inne kan man säga ???? Vi fick några dagar för tidigt förra gången så alla var säkra på att vi skulle få deras denna gången också, men vilken blåsning. Bara att ställa in sig på att säkerligen bli igångsatt istället ????
  • Mammasgryn
    stepanova skrev 2016-06-01 12:02:08 följande:

Åh vad skönt med en sån här tråd:) hade bf den 30.5, och från vecka 37 var jag liksom beredd på att hon kan ju faktiskt komma när som helst. Men nej, så blev det inte. E så trött på att gå och vänta. Känns som inga ord duger. Alla läkare, och barnmorskor som undersökt mig och babyn, har sagt att "den här kommer nog absolut före bf:)" men näpp! Har också prövat allt. Annanas, färdknäpp, orgasm, klippa gräset som en annan idiot, långa promenader, alla möjliga jävla teer (nejlika,kanel,hallonblad och basilika), vila, massage, aja u namn it! Det jobbigaste är nog, när man hela tiden känner nånting som kan tyda på förlossnings start. Skulle man inte känna av nåt, så kanske man skulle ta det mera rofyllt. Eller jag vet inte, hur känner ni er i kroppen? Några signaler?

Styrke kram åt er alla

Haha ja gud vad den där känslan känns igen. Alla här sa också att du kommer få innan bf men nej där drog bebis oss vid näsan. Och så vill mN så gärna känna något nu att det faktiskt är dags så ibland kan jag känna att jo de va nog något men sen när det inte händer något mer så är det bara tillbaka till att gilla läget tyvär.

Och sen alla frågor varje dag, har du inte fått än? Känner du något än?
  • Mammasgryn

Haha ja förstår er precis men det är väl vara att bita ihop gissar jag. Men det är väldigt frustrerande kan jag erkänna. Om bebis bara ville vara så snäll och titta ut nu. Är väl inte för mycket begärt ????

• Mammasgryn
    stepanova skrev 2016-06-01 18:22:29 följande:

Min son kom oxå i maj för 6 år sen, och jag tyckte det va skit jobbigt, att inte få bada, och just det där monster bindorna! Men nu är det att få ut bebis som verkar vara det största problemet. Snart är det kväll och sovdags, och imorgon bitti så vaknar man med samma känsla: " jaha, inget inatt heller"! Jag tröstar mig med att det faktiskt kan sparka igång på dagen med:)

En annan kommentar som jag har blivit urless på är när någon berättar hur dom så minns den där frustrationen om att gå över tiden, och sen hur dom berättar vidare om hur det mitt i allt bara sa "poff" och så gick vattnet. Jag kommer säkert att prata likadant i framtiden,, men nu just så säger det inte "poff"!

Vi fick i juli för två år sedan snart och det var inte heller så rockigt kan jag säga, en fruktansvärt varm sommar och det enda man kunde göra typ var att svalka fötterna... Hujedamig
  • Mammasgryn
    stepanova skrev 2016-06-02 14:07:34 följande:

Var det någon som det sa "poff" för inatt? :) här lyser baby med sin frånvaro ennu! Och barnmorskan bara skratta uppgivet då hon såg att jag kom som planerat till tiden på mvc idag. Hon sa att hon hade hoppats på att inte se mig:D

Ingen bebis här heller än och idag har det abrit riktigt varmt. Första barnet på dagis tis-tor till kl. 14 så försöker sysselsätta mig hemma. Fikar med vänner, handlar, bakar, städar, putsar fönster m.m. Imorse tog jag mig en cykeltur och nu ikväll en långpromenad så får hoppas på att något av de får bebis att vilja komma ut snart. ????
  • Mammasgryn
    stepanova skrev 2016-06-03 15:54:23 följande:

För varmt för att vara preggo

Ja idag har det varit riktigt varmt här med 25 grader i skuggan typ. Så har fått låna dotterns pool lite idag för att det ska svalka något iaf.

För en gångs skull gjorde det inget om vädret skulle vara lite halvdant när man är hemma
  • Mammasgryn
    HonanHöna skrev 2016-06-04 17:03:34 följande:

Idag 12.25 kom våran lilla tjej :)

Vad roligt! Grattis till er och lilltösen ?
Svar på tråden BF igår