Inlägg från: Applerose |Visa alla inlägg
  • Applerose

BF Februari 2017

Gamlamamman skrev 2016-09-19 14:46:33 följande:

18+1 idag. Så blir 19+2 på rulet. I senaste laget kan jag tycka. :)

Men det ska bli så himla spännande. Nervöst så klart men det räknas väl mer som regel än undantag nu för tiden. Haha.

Vilken vecka är du i? Skulle ni kolla kön?

Hehe ja. 17+4 idag så kommer vara i 18+5. Vi har inte tänkt att kolla kön men kanske inte kan hålla oss när vi väl är där hehe. Själva då? :):)
  • Applerose

Vi var också på RUL igår, en pigg och livlig krabat som absolut inte ville vara stilla. Känns helt underbart. Bf 22/2 och så svårt att ta in vad som händer då det är första gången :)

• Applerose

Har läst någonstans om intyg om graviditet som ska skickad in till försäkringskassan. Är det något man får be om själv eller någon av er som vet hur det funkar? *förvirrad av allt nytt*
    Ha en fin dag tjejer! :)

• Applerose
    Gamlamamman skrev 2016-11-03 09:13:57 följande:
    Det är moderskapsintyget du menar. :)

Det får du av din bm och ska skickas in till fk.

Kolla m bm nästa gång du går dit om hon inte hinner ta upp det först.

Inte lätt om det är första gången. Är tredje för mig men elva år sen sist så jag har typ noll koll jag med. Haha.
    Ja just det, så heter det, tack! :)
    Vet du om det spelar ngn roll när det skickas in? Var hos bm i förrgår och ska dit nästa gång om ca 5 veckor.
    Hehe ja, är en del att hålla reda på. Tack för svar! :):)
  • Applerose
    Fia 28 skrev 2016-11-03 10:30:41 följande:
    Iaf i Finland får man intyget först efter v 23. 
    Okej :) jag är i v.25 å har haft tre olika bm hittills pga semestrar osv. Men får ringa annars om jag behöver något :):)
  • Applerose

Hej alla!
    Är i v.28 nu och känner mig lite tyngre i magen och otymplig. Vilket inte är så konstigt ;) har börjat känna att det ilar/sträcker/drar vid sidan av magen samt under magen typ vid troskanten. Funderar på om det är att bebis och magen växer. Någon mer som känner igen detta? Ha en fin dag! :):)

• Applerose
    micjos skrev 2016-12-21 11:53:20 följande:

Hur mår ni som har bf i slutet av feb? Själv börjar jag tycka att det känns tungt och bökigt. Ont i ryggen och flåsig som bara den. Längtar som en galning till en julskinkmacka ;)

Bf 22/2, jag tycker det går upp och ner hur jag känner mig. Kan ibland få ngn form av låsning på ena sidan ländrygg/benet, mer att det hugger till.
    Har ni andra sammandragningar eller så? Jag får ibland när jag bara ligger stilla å även när jag går.
    Ha en fin dag! :)
  • Applerose

Denna fråga har säkert varit uppe innan men när planerar ni gå hem på föräldraledigt? Hur nära bf? Och vad har ni för jobb?
    Jag har bf 22/2 och har tänkt gå 3/2 men nu börjar jag fundera på om man kanske ska jobba längre än så, hmm, svårt.

• Applerose
    many87 skrev 2016-12-27 13:19:58 följande:
    Nu är jag visserligen sjukskriven men planen innan var att gå hem två månader innan, hade beviljad gravidtetspenning.. är undersköterska natt på ettäldreboende..
    Ja då är det självklart tycker jag, alla ringa lyft/förflyttningar får man vara försiktig med. Har tidigare jobbat på sjukhus så där hade jag fått gå tidigare men nu är jag på psykiatrin så inga tunga lyft så :/
  • Applerose
    Cecilia13 skrev 2017-01-24 13:52:01 följande:

Hur mår alla? Det är ju inte lång tid kvar nu innan vi har våra små!

Jobbar ni fortfarande eller är de flesta hemma och vilar upp sig?

Jag mår bra :) har dock tillfällen då det känns av i bäckenet, svårt att sova och känner mig tyngre hehe.
    Jobbar två veckor till, har bf 22/2, mör i huvudet så det känns verkligen att det är tyngre att jobba.
    Hur mår du? :)
  • Applerose
    Cecilia13 skrev 2017-02-16 15:28:10 följande:

v39+0 idag och ingen bebis än... Precis varit på nästsista besöket hos bm, fick en ny tid nästa fredag och då kommer hon skriva en remiss för att diskutera igångsättning?!

Jag har inte haft en tanke på igångsättning och vill absolut inte. Visst ev igångsättning blir isåfall först om tre veckor och det är väl tusan om det inte kommit igång av sig självt innan dess, men har börjat förlora hoppet.

V.39+0 för mig idag också. Ska till bm imorgon så får se vad hon säger. Så galet att bebis kan komma när som eller som du säger om tre veckor.
Svar på tråden BF Februari 2017