Inlägg från: Applerose |Visa alla inlägg
  • Applerose

BF Februari 2017

Hej!
    Tänkte jag hakar på här, är 28 år och inga barn sedan tidigare. Idag BIM+1, gjorde ett test från testlagret som visade positivt och ett från clearblue digital där det stod gravid 2-3 v. Kan inte riktigt ta in det faktiskt, känns helt galet. Så mycket känslor, glädje, rädsla. App säger bf 22/2.
    Grattis till er alla! :)

• Applerose

För mig värker det lite till och från i magen. Kanske ska va så? Men blir ju lite nojig då jag aldrig varit gravid innan. Vågar liksom inte anstränga mig för mycket heller. Hur försiktig ska man vara?

• Applerose
    Cykeltratt skrev 2016-06-20 16:37:15 följande:

Vad har ni för symptom och hur känner ni er?

Jag börjar få små hugg på vänster sida, ömma bröst, yr och ingen matlust alls. Är väldigt orolig att värken ska bli värre och få missfall.. Tycker inte brösten växer heller men de kanske bara är ömma i början? Inget galet illamående heller bara pyttelite.. Är bara i v5 men vet verkligen ingenting om det här.. Ringde BM imorse och de ska ringa på onsdag så får vi se vad de säger! Hoppas ni alla mår bra <3

Jag har värk, molande, stickningar i magen. Kan känna lite i ländryggen. Också orolig för att det ska bli värre och sluta i missfall. Lite ömma bröst. Mår illa ibland men inte mycket.
    Hoppas detta är som det ska! :)
  • Applerose

Var hos BM idag för första gången för hälsokoll osv, lite nervöst då allt är så nytt. Har fått en tid för inskrivning i v. 12.
    Är lite orolig om något kommer gå fel men ska väl bara leva på som vanligt och ta en dag i taget :)

• Applerose
    Cykeltratt skrev 2016-06-22 12:22:05 följande:

Den 20 maj.. Ca 28-30 dagar..

Oj det låter märkligt att hon sagt så. Jag hade min 19 maj och träffade barnmorska igår. Har också 28 dgr cykel. Är nu i v. 6.
  • Applerose

Någon som har bra tips när man är orolig hela tiden? ;)
    Försöker leva på som vanligt men är ju tröttare och mår lite illa till å från. Känner efter hela tiden, hehe. Är lite rädd för att det ska komma blod när jag går på toaletten.

• Applerose
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-23 09:34:17 följande:

Jag är exakt som du! Bästa tipset som jag själv försöker leva efter är att inte oroa mig utan vara glad. Går det illa har jag varit glad i onödan och man kan inte vara glad i onödan ;) orolig däremot, det kan man verkligen vara i onödan ;)

Tack för superbra tips! Uppskattas verkligen :)
    Idag är en dag där illamåendet kommer och går, phuu! Är väl bara att vänja sig ;)
  • Applerose
    Cykeltratt skrev 2016-06-23 11:54:03 följande:

Är precis som du! Orolig jämt! Men jag har kommit till den punkten att jag inte orkar vara orolig längre, finns ändå inget jag kan göra ifall det värsta inträffar..är helt maktlös nu såhär i början så om det händer något så är meningen helt enkelt.. Kram

Heelt rätt! Så är det ju faktiskt.
    Kram!
  • Applerose

Någon som har något smart tips för morgonillamående? Fy alltså!!
    Har försökt med skorpa men hjälper inte så mycket. Är kanske bara att bita ihop!

• Applerose
    BeautifulMoments skrev 2016-06-27 09:24:12 följande:
    Vill du pröva mediciner kan man köpa postafen. Läkaren på MVC kan även skriva ut lergigan Comp.
    My life, My choice!
    Tack för svar :)
    Hemskt illamående som suttit i hela dagen verkligen. Hoppas det lägger sig lite, svårt att jobba, phu!
Svar på tråden BF Februari 2017