Inlägg från: Applerose |Visa alla inlägg
  • Applerose

BF Februari 2017

Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-06-27 16:19:56 följande:

Åt du den i sängen innan du klev upp? Det är mitt tips annars ;)

Gjorde jag ju visserligen inte, hehe. Tyckte jag mådde bra fram tills jag började sminka mig, fyfy.
    Men tack för tipset, det får jag testa imorgon! :D
  • Applerose
    langtanefterbaby skrev 2016-06-29 14:15:24 följande:

Här sitter man på jobbet med en sjuk illamående och uppblåst mage... igår och idag har illamåendet blivit mycket värre än tidigare. Idag är jag på 6+0 . Hoppas innerligt att illamåendet minskar :-/

Känner verkligen igen det där! Är i v. 6+1 och i måndags sa det bara bom, illamående som varade typ hela dagen, även igår och idag. Släppt något nu på eftermiddagen. Haft svårt att få i mig mat för att jag mår illa och tycker allt luktar så. Hoppas mitt också minskar men då blir jag väl istället orolig för det ;)
  • Applerose
    1900920802 skrev 2016-07-04 12:20:44 följande:

Någon mer än jag som är extremt känslig för dofter?.. framförallt killparfym!! Å vissa mat dofter. Vill skura allt här hemma med rengöringsmedel.

Är i v 7+5 idag. Mina symtom är trötthet emellanåt som bara kan komma när som helst, huvudvärk, smått konstigt illamående på mornarna..kväljnings känsla.. sen hungrig är man hela tiden + ömma bröst. Vad har ni för symtomer?

Är de normalt att inte känna så mkt i magen ännu? Jag känner inte alls mycket hugg, å att de stramar så mkt.. nån gång när jag reser mig upp kan de dra till lite men inte alls mera.. lite uppsvälld då bara!

Jag är känslig för dofter också.
    Mår sjukt illa på mornarna, får då även svårt att få i mig mat. Blir även illamående under dagen från och till. Trötthet, lite molande värk typ som svag mensvärk. Är idag i vecka 6+6.
    Någon mer än jag som går och oroar sig mycket? ;)
  • Applerose
    EnBoll skrev 2016-07-11 08:57:56 följande:

Någon annan som har problem med extremt illamående?

Jag håller på att bryter ihop. Vissa dagar börjar jag med huvudet i toaletten och börjar jag väl spy kan jag inte sluta, då får jag sjukanmäla mig och så spyr jag några timmar och sen sover jag. Är alldeles febrig då också. Andra dagar spyr jag inte men har sånt illamående så jag blir helt matt, är inte sugen på nått att äta eller dricka, går runt och kallsvettas och har svimningskänslor hela dagarna.

Har testat postafen och att småäta typ hela tiden, även på natten och innan jag kliver upp men inget hjälper.

Ska ringa igen till barnmorskan idag, måste verkligen få nån hjälp. Är så himla jobbigt att behöva sjukanmäla sig från jobbet hela tiden. Hur överlever man?:(

Jag mår himlans illa. Spyr inte varje dag utan vara blivit några gånger. Inte heller sugen på varken dricka eller mat :/ väldigt jobbigt då jag är rädd att jag inte får i mig det jag ska. Jag har fått Lergigan Comp av läkare men faktiskt inte testat än, är lite rädd att ta något sånt. Men det är säkert ingen fara, annars skulle de ju ej skriva ut det.
    Jobbar denna veckan också sen är det semester, phuuu!
  • Applerose
    wildha skrev 2016-07-11 17:16:29 följande:

Hur ser era magar ut? Tidigare var jag jättesvullen men nu ser det verkligen ut som en gravidmage, alltså bara stor feån naveln och lite ner. Är i vecka 8+4 nu och magen är större än när jag fick missfall i vecka 18 förrra gången. Börjar bli orolig att det är två;)

spännande! :)
    Jag är i vecka 7+5 och det syns ingenting. Vet inte riktigt när det börjar synas så heller men är väl olika det där.
  • Applerose

Någon här som haft mindre symtom i vecka 9? Jag gick på semester i fredags och upplever att illamåendet minskat en aning. Visserligen har jag inte gått upp så tidigt som när jag jobbar och har vilat ganska mkt. Men kan ju inte låta bli att oroa mig ;)

• Applerose

Tack för svar :)
    Dagen efter jag skrev att illamåendet lugnat sig kom det igång igen. Är nu i v. 9+1 och tar en dag i taget, lite jobbigt när man vill hitta på saker på semestern men helst av allt vill jag ligga ner och vila hehe. Bara att lyssna på sin kropp!

• Applerose

Är det någon här som haft någon blödning?
    Jag har haft strimmor av blod i flytningarna vid två tillfällen. Ringt bm och så länge jag ej har ont eller blöder mensliknande så är det oftast ingen fara. Är så sjukt orolig just nu :( vågar knappt gå på toaletten, suck!

• Applerose
    stor grön drake skrev 2016-07-27 19:43:46 följande:
    Jag hade under midsommar helgen

Men var på VUL förra veckan och allt såg bra ut.
    Okej, skönt att få se att allt såg bra ut :)
    Blödde du mycket och flera dagar?
  • Applerose
    Stellla skrev 2016-07-28 19:24:38 följande:
    Jag har haft ganska mycket blödningar. Började i v6 precis som förra gången. De gick över på en vecka. Men sen kom det tillbaka och jag blödde i stort sätt varje dag. Men enbart på pappret när jag torkade mig. Både brunaktigt och klar rött. Ringde och fick komma in och göra vul. Allt såg bra ut. 9 dagar senare var jag på inskrivning. Då blödde jag fortfarande så min BM blev lite orolig så hon fixade en tid för vul dagen efter. Det konstaterades att jag blödde från livmoderhalstappen.

Blev tillsagd inget sex och om de inte slutat om två veckor måste jag återkomma.

Det slutade inte och enbart 6 dagar senare så var jag på toa och efter jag ställt mig upp och dragit upp trosor och jeansshorts så känner jag att de blir blött. När jag drar ner så har de kommit så mycket blod så jag blodat igenom både trosor och shorts och blod på insida lår. Då trodde jag verkligen de var kört. Droppade ner i toaletten med när jag satte mig. Fick komma in och allt var bra med bebisen. Blödde fortfarande från livmoderhalstappen. Fick tablett som skulle stoppa blödningen. Och så började läkarn prata om cellprov och cellförändringar. Så ska få göra cellprov i v 12.

Som sagt oron slutar aldrig. Nu tänker man på de här med cellförändringar istället eftersom dom tycker de är så konstigt att jag blöder så mycket och länge från livmoderhalstappen.

Oj de blev ett långt inlägg :P ville mest få fram att jag har haft så mycket blödningar och väldigt mycket ibland och för en vecka sen så mådde bebisen jättebra :) och slutade blöda för 5 dagar sen :)
    Tack alla!

Oj, men så skönt att det är bra med bebisen och bra att de verkligen kollar upp det :)
    Som du säger oron slutar väl aldrig, alltid är det något.
Svar på tråden BF Februari 2017