BF Februari 2017
Åt du den i sängen innan du klev upp? Det är mitt tips annars ;)
Men tack för tipset, det får jag testa imorgon! :D
Åt du den i sängen innan du klev upp? Det är mitt tips annars ;)
Här sitter man på jobbet med en sjuk illamående och uppblåst mage... igår och idag har illamåendet blivit mycket värre än tidigare. Idag är jag på 6+0 . Hoppas innerligt att illamåendet minskar :-/
Någon mer än jag som är extremt känslig för dofter?.. framförallt killparfym!! Å vissa mat dofter. Vill skura allt här hemma med rengöringsmedel.
Är i v 7+5 idag. Mina symtom är trötthet emellanåt som bara kan komma när som helst, huvudvärk, smått konstigt illamående på mornarna..kväljnings känsla.. sen hungrig är man hela tiden + ömma bröst. Vad har ni för symtomer?
Är de normalt att inte känna så mkt i magen ännu? Jag känner inte alls mycket hugg, å att de stramar så mkt.. nån gång när jag reser mig upp kan de dra till lite men inte alls mera.. lite uppsvälld då bara!
Någon annan som har problem med extremt illamående?
Jag håller på att bryter ihop. Vissa dagar börjar jag med huvudet i toaletten och börjar jag väl spy kan jag inte sluta, då får jag sjukanmäla mig och så spyr jag några timmar och sen sover jag. Är alldeles febrig då också. Andra dagar spyr jag inte men har sånt illamående så jag blir helt matt, är inte sugen på nått att äta eller dricka, går runt och kallsvettas och har svimningskänslor hela dagarna.
Har testat postafen och att småäta typ hela tiden, även på natten och innan jag kliver upp men inget hjälper.
Ska ringa igen till barnmorskan idag, måste verkligen få nån hjälp. Är så himla jobbigt att behöva sjukanmäla sig från jobbet hela tiden. Hur överlever man?:(
Hur ser era magar ut? Tidigare var jag jättesvullen men nu ser det verkligen ut som en gravidmage, alltså bara stor feån naveln och lite ner. Är i vecka 8+4 nu och magen är större än när jag fick missfall i vecka 18 förrra gången. Börjar bli orolig att det är två;)
Någon här som haft mindre symtom i vecka 9? Jag gick på semester i fredags och upplever att illamåendet minskat en aning. Visserligen har jag inte gått upp så tidigt som när jag jobbar och har vilat ganska mkt. Men kan ju inte låta bli att oroa mig ;)
Tack för svar :)
Dagen efter jag skrev att illamåendet lugnat sig kom det igång igen. Är nu i v. 9+1 och tar en dag i taget, lite jobbigt när man vill hitta på saker på semestern men helst av allt vill jag ligga ner och vila hehe. Bara att lyssna på sin kropp!
Är det någon här som haft någon blödning?
Jag har haft strimmor av blod i flytningarna vid två tillfällen. Ringt bm och så länge jag ej har ont eller blöder mensliknande så är det oftast ingen fara. Är så sjukt orolig just nu :( vågar knappt gå på toaletten, suck!