Inlägg från: Ettanvändarnamningenannanhar |Visa alla inlägg
  • Ettanvändarnamningenannanhar

BF Februari 2017

Tack! :D Ja det känns otroligt skönt, så glad och lättad! Har ju varit rätt orolig eftersom jag bara känt mig "lite gravid då och då" ;)

För vår del blir det NIPT om några veckor. Vill bara att tiden ska flyga fram nu så man passerar 12 fullgångna veckor och njuta fullt utan rädsla för missfall!

Lilla.p skrev 2016-06-21 12:08:30 följande:

Gud va skönt. Underbart att få se på en skärm att hjärtat pickar på

Grattis

jvd89 skrev 2016-06-21 12:09:48 följande:

Grattis. Själv gjorde jag vul idag för att fastställa vilken vecka jag är i då mensen vart knas. Trodde jag skulle va allt från v 5-7 typ. Och enligt vul är jag i vecka 5. Inget hjärta syntes då de är tidigt men man såg hinnsäcken och en väldigt liten räka på 2 mm. Men skönt att veta ungefär vart man är. Nu är de lång väntan till Kub som förmodligen kommer bli 2 veckan i augusti:) vilket känns som en evighet.

När jag var gravid innan så hade min dåvarande en dotter sedan tidigare. Vi berättade tidigt för henne, och fick också berätta om missfallet. Hon var så liten då och vi sa ungefär "bebisen i magen har trillat ut" och hon köpte den förklaringen. Den här gången finns äldre barn med i bilden så jag kommer vänta tills efter v 12. Visst, det kan hända saker efter den veckan också men för egen del känns det bäst att vänta tills dess :)

MaybeBaby2014 skrev 2016-06-21 13:17:29 följande:

Ni som har barn sedan innan - hur tänker ni kring när och hur man ska berätta för blivande storasyskon?

Har en 2-åring hemma som precis börjat koppla att mammor är gravida och ut kommer bebisar.

Tänker nog att vi ska vänta tills efter RUL och ända tills man kan känna sparkar utanpå magen men misstänker att hon kommer märka av det innan när folk pratar om det och så även om hon inte helt kommer förstå förrens den är ute (som jag haha).. Men jag vet andra som pratar öppet om det från dagen de plussar.. Svårt att veta hur man ska göra tycker jag!

Tack :) Ja jättehärligt var det! Kände sån lycka efteråt! :D

Är 7+0 idag enl ul :D

Gamlamamman skrev 2016-06-21 16:06:02 följande:

Men alltså vilket myyys! Visste inte att du skulle göra ul idag. Kul! :)

Härligt att du kan slappna av!

langtanefterbaby skrev 2016-06-21 16:16:07 följande:

Ååh va skönt! Vilken vecka är du i? funderar också på tidigt ultraljud

Grattis! Vilken härlig känsla med plus efter så många försök! :) Jag har också bara ömma bröst och motvärn men det kan räcka med det tydligen, haha ;) Njut och var lycklig! Man kan inte vara lycklig i onödan ;)

Blåiris skrev 2016-06-21 17:47:43 följande:

Ansluter mig till tråden! Plussade för drygt 1 v och har BF 13/2. Gick in i v 7 idag. Är dock extremt nojig över att det inte är något liv där inne då j inte har speciellt mkt symtom. Ömma bröst o molvärk...har vul om 1 v. Är mitt första plus efter 10 ivf:er????

Grattis och välkommen! :) Tror det är lite blandat i gruppen, själv har jag barn sedan innan :)

Emmaa90 skrev 2016-06-22 22:56:02 följande:

Hej! Bf 17/2 här ???? Andra barnet! Har en dotter på 2,5 år. Är ni förstagångsföderskor eller har ni barn sen innan?

Jag är exakt som du! Bästa tipset som jag själv försöker leva efter är att inte oroa mig utan vara glad. Går det illa har jag varit glad i onödan och man kan inte vara glad i onödan ;) orolig däremot, det kan man verkligen vara i onödan ;)

Applerose skrev 2016-06-23 09:23:11 följande:

Någon som har bra tips när man är orolig hela tiden? ;)

Försöker leva på som vanligt men är ju tröttare och mår lite illa till å från. Känner efter hela tiden, hehe. Är lite rädd för att det ska komma blod när jag går på toaletten.

Grattis och välkom,en :)

Sile skrev 2016-06-23 09:23:36 följande:

Hej hej! Här är en till som väntar smått i februari. Det är vår trea och inte riktigt planerat men självklart helt välkommen! ???? Men vi är lite i chock och har inte fattat det än tror jag. ????

Jag är runt vecka 6 skulle jag tro.

Jag är 30 år och mina barn är födda -11 och -13.

Grattis allihop till era plus!

Vet inte om jag sovit dåligt sista nätterna eller om kroppen skojar med mig, för det känns som jag har en lätt släng av foglossning! Någon mer än jag som känner så redan? Är det ens möjligt?!

Svar på tråden BF Februari 2017