Inlägg från: MammanAngelica |Visa alla inlägg
  • MammanAngelica

BF Februari 2017

Vi ska göra kub på onsdag (4:e barnet) och efter det berätta för kidsen då det börjar synas ordentligt och folk undrar.
    Har inte gjort det med de andra då jag va 19, 21 och 24. Idag 30 :)
    Är i v 11+6 idag vilket känns så skönt. Den där 12-veckorsgränsen är verkligen psykiskt påtaglig trots att jag haft sån tur i alla graviditeter!

• MammanAngelica
    JohannaWi skrev 2016-08-08 13:37:18 följande:
    Stämmer bra! Ett blodprov och sedan ett ultraljud. Får man lite sämre resultat så kan man gå vidare och då är de lite mer avancerat.
    Jo precis, tänkte bara hur jag skulle förbereda mig klädmässigt haha. Onödigt praktisk ibland. Smidigt med klänning/tunika när man gör gynundersökning för och slippa känna sig så naken mellan ombytet och stolen men opraktiskt om det är ul på magen haha. Två dagar kvar, pirrigt!
  • MammanAngelica
    JohannaWi skrev 2016-08-08 14:36:53 följande:
    Jag hade också de problemet först, ja slängde på mig ett par mammabyxor och en lätt tröja, så får man dra ner byxorna och upp med tröjan. Kommer gå jätte bra :) så fantastiskt att få se bebisen!
    Ja jag tänkte så jag me :) mest glad för sambons skull då det är hans första. Fast alltid kul och få se bebis förstås. Vi ska berätta för de stora barnen efteråt! Ska bli intressant och se hur de tar det.
    Vad fick du för siffror?
  • MammanAngelica
    Sile skrev 2016-08-08 15:19:34 följande:
    Vi tänkte också berätta för barnen efter kub på torsdag! Så spännande! Hur gamla är era barn?
    Tjejerna blir 11 och 9 nu om en månad och lillebror är 6 år :) tror lillebror kommer bli gladast!
    och era?
  • MammanAngelica
    jessimalm skrev 2016-08-08 19:15:04 följande:

Någon här som inte kunnat hålla sig från att handla åt bebis? Det kryper i fingrarna på mig :D

Ska göra kub-test den 22a!

Jag har oxå köpt vagn BigBaby hade 20% så jag kunde inte låta bli :D
    Spjälsäng har jag från när jag va liten och en del kläder från syskonen.
    Vi funderar på att investera lite i taget för att slippa en stor kostnad på slutet.
    Jag tänker att går inte graviditeten som planerat kommer vi ändå försöka igen.

Du då jessimalm? :)
  • MammanAngelica
    jessimalm skrev 2016-08-09 11:15:56 följande:
    Har tittat på vagnar men inte köpt någon :)

Sambon och jag har beställt en dress till bebisen från Wish, super söt :)
    Har ni bestämt er för någon särskild? :)
  • MammanAngelica

KUB avklarat med låga siffror :) bf-datumet har inte ändrat sig efter mina uträkningar trots två ul så 17/2 ska det va dags :)

• MammanAngelica

Tack snälla! :) känns jättebra och sambon var så glad, hans första ul och jag tror han verkligen förstod nu. Knappt så en annan fattar haha

• MammanAngelica
    Gamlamamman skrev 2016-08-10 16:39:22 följande:

Grattis! Så skönt!

Vi gjorde också kub idag som gick bra. :)

Ska försöka njuta nu. :)

Tack detsamma! :)
  • MammanAngelica
    Evelinisk skrev 2016-08-16 12:47:51 följande:

Hej!

Testar igen, är de någon som kan hjälpa mig att komma in i fb gruppen, bf feb 2017? :)

Inboxa till Micki88 (tror jag :-|) så hjälper hon dig! :)
  • MammanAngelica

Jag har berättat för de jag anser behöver höra det från mig. Övriga får lista ut på egen hand :) sen outade vi det på sociala medier på detta sätt då våra konton är ganska personliga utan alltför många ytligt bekanta :)

• MammanAngelica
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-08-18 14:02:47 följande:

Så roligt! Vad har ni fått för reaktioner? ;) Sist jag var gravid så tog vi en bild på en kanelbulle i ugnen och skrev "titta vad vi har", det blev succé ;)

Bara jättefina reaktioner! Så det känns riktigt bra :) det roligaste är nog min mittentös som är nio som frågade min sambo hur det kändes att äntligen bli pappa på riktigt haha. Så omtänksam och struntade för stunden helt i sina egna tankar.
  • MammanAngelica
    Ettanvändarnamningenannanhar skrev 2016-08-19 10:02:17 följande:

Ja barnens reaktioner är härliga ;) Här fick vi bland annat frågan hur det ska bli att byta blöja varje dag, haha ;) Var min pojk på snart 8 som funderade över det ;)

Haha underbart! :))
  • MammanAngelica
    stor grön drake skrev 2016-08-19 10:32:30 följande:

Jag har fått höra hjärtljuden 160slag/minut, lät som ett litet tåg. Jag är kär

Värdena från glukosbelastningen var jättefina, HB hade gått upp, blodtrycket ner, viktökningen var OK. BM var jättemysig och det kändes riktigt bra

Skönt och höra!
    Jag hoppas på att få lyssna på hjärtljud på måndag när jag har läkarbesök pga tidigare cellförändringsoperation och stora födelsevikter på mina andra barn :)
  • MammanAngelica

Va roligt att vi kommit en bit allihopa nu och flera av oss som fått se de små :)

Vi va hos bm på läkarbesök idag pga min tidigare konisering och stora barn och fick en trygg "vårdplan". Glukosbelastning och tul i v 34 och avviker det blir det ytterligare tul och ev tidig igångsättning. Har ingen lust och slå ytterligare viktrekord på bebis

Så det känns väldigt skönt! Inte alls som sist för 6 år sedan när viktkurvan skenade till långt över översta och man fick höra av bm att jag fick åka in när det var dags och "hoppas att det går bra" :-S

Och när jag frågade om vi fick lyssna på hjärtat så frågade hon om vi inte ville se på ul istället :) så 3 ggr har jag fått se den lilla nu och rul är inte förrän om en månad :)

Imorrn börjar min yngsta skolan det blir sånna kontraster med 3 skolbarn och en liten i magen <3

• MammanAngelica
    jesssicahansen skrev 2016-08-30 19:30:31 följande:

Förstår att inte bara jag är förstoppad, vad kan man göra? Haha

Päron är också väldigt effektivt om du tycker om det. Undvik vitt bröd :)
  • MammanAngelica
    micjos skrev 2016-12-29 10:03:02 följande:

Hur ligger ni på SF kurvan? Jag låg på 26 cm i v.26 och 30 cm i v.30. Idag v,31+3 väger liten 1879g, vilket är endast 29g över medelkurvan :)

Hej hej. Längesen jag va in här. Bf 17/2 och igår hos bm mätte vi 34 cm i v 32+4. Ligger strax under översta kurvan och har även legat högt med tidigare barn. Imorrn har vi tul så det ska bli intressant och se vad de säger. Är mer ett tul att utgå ifrån när de gör ett att komplettera med om 3-4 v och därifrån bestäms om ev tidig igångsättning.
Svar på tråden BF Februari 2017