Inlägg från: MammanAngelica |Visa alla inlägg
  • MammanAngelica

BF Februari 2017

Hur stor var han/hon Mamijeni?
    Jag har tre stora och den sista skenade iväg nå otroligt på sf-kurvan men fick inget tul även fast jag bönade och bad. Gick dessutom 2 v över. Får se om de säger något nu. Har inskrivning om drygt 2 v.

• MammanAngelica
    Mamijeni skrev 2016-07-08 18:58:32 följande:
    Hon var inte överdrivet stor men hon vägde 4700 och var 54 cm lång.

Barnmorskan sa att jag kunde haft gravid diabetes som dem missat så att dem skulle kolla det denna graviditet.
    Stor ändå ju. Alla mina har varit över 4 kg, lillebror på 4,8 drygt. Ingen sa något om graviddiabetes. Va skönt att de fångar upp sånt hos er och att du kan bli erbjuden extra kontroller!
  • MammanAngelica
    Mamijeni skrev 2016-07-08 20:35:15 följande:
    Ja det är ju skönt att veta att dem kollar upp det. Jag är ju lite nervös för förlossningen eftersom dottern var så stor och hon hade stort huvudomfång. Jag fick sys och förlorade så mycket blod under förlossningen.. men det är långt kvar så jag behöver inte oroa mig nu :)

Men kollar dem inte om det är gravid diabetes eller så hos er? Om du har fått flera över 4 kg så borde dem väl kolla det?

Har du varit på inskrivning än hos mvc?
    Nej inte ett ord om det här. Och då har jag ändå gått på två olika ställen.
    Som sagt, vi får se om de säger något på inskrivningen. 2 v kvar nu.
  • MammanAngelica

Vi har varit i Danmark på Legoland i veckan och typiskt nog fick jag en liten blödning i förrgår. Den fortsatte även under gårdagen men idag var det lugnt. Fick dock tid för ul nu på måndag. Man blir så himla nojig!
    Så hoppas på ett litet hjärta då. Enl SM borde jag va i V8+2 då. Får se om de åldersbestämmer då med.

Vet någon hur de brukar göra? Om de tar sig tid till sånt eller bara konstaterar att hjärtat slår och sen tack och hej?

• MammanAngelica
    stor grön drake skrev 2016-07-14 11:04:38 följande:
    Jag lämnade blodprov pga lågt HB idag, hade bara 111 och det är faktiskt ovanligt lågt för mig. Började med Kreuters blotsaft idag för jag kom inte ihåg vad de tabletter som så många rekommenderat heter. Och fy f a n säger jag bara jag hade det så bra när jag väntade sonen, kunde äta allt osv. Nu fixar jag inte surt/syrat (sursockrat godis funkar dock... ), och att dricka "saften" 30 min innan frukost... och sen gå med den smaken i munnen när man mitt i allt blir illamående... usch!
    Åh fy den e så äcklig haha
    Jag har varit tvungen och dricka den alla tre tidigare graviditeter då järnvärdet sjunkit under 100 och jag har svårt att ta upp järn på kemisk väg. Hoppas på och slippa denna gång.
  • MammanAngelica
    syskon1981 skrev 2016-07-14 09:54:16 följande:

Fått två brev efter inskrivningen från barnmorskan.

Det ena om järnvärdet 26ug. Är det bra eller dåligt? Rekommenderades att börja med extra järntillskott i andra halvan av graviditeten. Lika bra att börja nu känner jag rent spontant.

Det andra var om glukosbelastning. De ska ta ett prov i v 24 pga stort barn vid min förra förlossning.

Jag ska fråga om glukosbelastning på inskrivningen. Det är så märkligt att ingen här har antytt något sådant till mig trots tre stora barn.
  • MammanAngelica

Inskrivning idag och så nöjd! Tid beställd för KUB, läkarbesök pga konisering och tidigare stora barn. Och löften om extra läkarbesök och TUL om SF-kurvan ligger högt som förra gången. En så lyhörd barnmorska om man jämför med andra gången!
    Det känns riktigt bra och va inne i svängen "igen" :))

• MammanAngelica
    Applerose skrev 2016-07-27 19:13:19 följande:

Är det någon här som haft någon blödning?
    Jag har haft strimmor av blod i flytningarna vid två tillfällen. Ringt bm och så länge jag ej har ont eller blöder mensliknande så är det oftast ingen fara. Är så sjukt orolig just nu :( vågar knappt gå på toaletten, suck!

Jag fick det när vi semestrade i Danmark och hade i 1 vecka. Oroande men fick vul bokat via 1177 och allt såg toppen ut!
    Försök och tänk att det är fullt normalt, för det är det, men ring om du behöver! De brukar vara förstående! Lycka till och jag håller tummarna!
  • MammanAngelica
    Camiswe skrev 2016-07-27 17:11:28 följande:

Var på kub idag v 12+1 :) 1:20000  Blev lite kär <3

Någon som kan det där med skall- och/eller nubteorin?

Åh! Va fin! Och vilka bra siffror! Vi kommer vara i 12+4 när vi gör KUB.
  • MammanAngelica
    Camiswe skrev 2016-07-28 08:50:10 följande:
    Jag är så glad att vi gjorde kuben, vi gjorde det med förra också (idag 5 år) då fick vi en siffra nere på 3-siffrigt (kommer ej ihåg exakt) och jag blev så nervös, det var fortfarande inte inom riskzonen men då jag fått 5-siffrigt med mina två första så blev jag väldig osäker och fick efter mycket tjat komma på en andra träff och vi pratade igenom allt och hon (BM) förklarade att hon personligen med låg sannolikhet trodde bebis hade någon avvikelse... Så jag förstår er som tvivlar för det kan skapa oro... men får man bra siffror så lugnas man (jag) en hel del.
    Lycka till!  
    Fast jag blir så nojig och tänker att jag har fått tre st så fina barn att vad är oddsen att man ska lyckas så IGEN? Man gör ju inte annat än oroar sig haha
Svar på tråden BF Februari 2017